Rodzina drugiej generacji limuzyny Panamera, która miała swoją premierę latem, rozrasta się o kolejne warianty. Na salonie samochodowym w Los Angeles w przyszłym tygodniu zadebiutuje zapowiadany już wcześniej widlasty silnik o sześciu cylindrach oraz najbardziej luksusowa, wydłużona wersja limuzyny Porsche o nazwie Executive.
W minionym tygodniu po raz ósmy w ramach pucharu FIA World Endurance Championship na torze starły się wyścigowe prototypy trzech klas i samochody GT podzielone na dwie grupy. Wszystko w ramach przedostatniej eliminacji mistrzostw świata, którą był sześciogodzinny wyścig na torze Shanghai International Circuit na wschodzie Chin.
Na ręce twórców hybrydowej NSX spływają już wielkie nagrody, w tym wyróżnienia tytułami sportowego samochodu roku. Honda jednocześnie pracuje nad wozami, które mają przynieść jej kolejne trofea, tym razem z torów wyścigowych całego świata. Na rodzimej ziemi w zawodach serii Super GT startować ma nowa NSX-GT.
Zgodnie z utartymi schematami Audi ujawniło w tym tygodniu nową generację otwartego modelu A5 oraz usportowionego S5. To ostatnie modele marki w tej rodzinie, która obejmuje w sumie trzy wersje nadwoziowe. Pozostałe dwie to coupe, które zadebiutowało w czerwcu oraz pięciodrzwiowy Sportback, który ujawniono we wrześniu.
Toyota na tegoroczne targi Specialty Equipment Market Association przygotowała aż trzydzieści różnych modeli, poddanych jeszcze różniejszym modyfikacjom. Część z nich czerpie z historii marki, część poszerza spojrzenie na jej obecną ofertę, a część wybiega w przyszłość. Niektóre robią wszystkie trzy rzeczy na raz. Na przykład Land Speed Cruiser.
Oddział Ford Performance na tegorocznych, rozpoczętych wczoraj targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas pokazał światu swój najnowszy model. Jest nim kolejna maszyna wyścigowa, która tym razem będzie służyć na całym świecie zespołom i kierowcom prywatnym. Przywitajcie się z Mustangiem w specyfikacji GT4.
Henrik Fisker po bankructwie firmy produkującej hybrydową limuzynę Karma, która odrodziła się niedawno dzięki nowym właścicielom z Chin, kilku projektach z pogranicza tuningu oraz dołączeniu do VLF Automotive wraca do budowy aut firmowanych własnym nazwiskiem. Pierwszym modelem nowego przedsięwzięcia ma być czterodrzwiowy EMotion.
W kalendarzu Formuły 1 na kończący się już październik upchnięto aż cztery eliminacje, od Malezji, poprzez Japonię i Stany Zjednoczone po Meksyk. Ostatnia z nich, dziewiętnasty z dwudziestu jeden tegorocznych wyścigów, miała miejsce wczoraj wieczorem na pętli Autodromo Hermanos Rodriguez, położonej w Mexico City, stolicy i największym mieście w kraju.
W tym tygodniu na pierwsze, oficjalne testy wyjechał kolejny prototyp klasy LMP2, który będzie można zobaczyć w akcji w przyszłorocznym sezonie. Na kolorowej pętli Circuit Paul Ricard we Francji pojawiła się zupełnie nowa maszyna zaprojektowana przez fabrykę Oreca Technology, której pełna sukcesów historia sięga roku 1973.
Rozłożone na prawie cały 2014 rok obchody stulecia marki Maserati przyniosły ze sobą między innymi budowę zupełnie nowego egzemplarza ekstremalnego coupe MC12 Corsa. Teraz o najmocniejszym modelu w historii włoskiej marki przypomina nam Edo Competition. Spod skrzydeł niemieckiej firmy wyjechało jedyne w swoim rodzaju MC12 w specyfikacji Versione Corse.