W ubiegłym roku zakończono produkcję hybrydowego LaFerrari, które fabryka limitowała oficjalnie do 499 sztuk. Nieoficjalnie mówi się, że mogło powstać nawet sto więcej. Teraz wiemy, że będzie kilkaset więcej! W sierpniu Włosi ogłosili budowę LaFerrari na podwoziu numer 500, a w ubiegłym tygodniu zadebiutowało nowe LaFerrari Aperta.
Od Dieselgate z Volkwagenem w roli największego, czarnego charakteru minął już ponad rok, po którym niemiecka marka ciągle zmaga się ze sprawnym obejściem problemu i widmem kosmicznych kar finansowych oraz odszkodowań. Jako, że silnikom spalinowym coraz trudniej jest spełnić coraz ostrzejsze normy, rusza z kopyta ku autom elektrycznym.
Dziś rano czasu polskiego odbył się osiemnasty w historii Formuły 1 wyścig na torze Sepang w Malezji, który gości mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1999 roku. Gonitwa po pętli mierzącej ponad pięć i pół kilometrów długości była już szesnastą z dwudziestu jeden tegorocznych eliminacji, z których aż cztery przypadają na październik.
W ten weekend po startach w ponad siedemdziesięciu imprezach kończy się kariera wyścigowego 911 RSR w barwach fabrycznego zespołu Porsche. Maszynę, która używana jest na całym świecie od 2013 roku już w styczniu zastąpi zupełnie nowy ścigacz. Niemcy równolegle aktualizują ponownie swoją inną torówkę, rozchwytywane 911 GT3 Cup.
Tęskniliście za RS3 lub zdążyliście już zapomnieć o jego istnieniu? W tym tygodniu wypuszczono na światło dzienne kolejny model z tej serii, pierwszy od czasu kwietniowego odmłodzenia kompaktu Audi, który od razu zameldował się również jako 310-konne S3. Najnowszy model to pierwsza limuzyna marki w tym segmencie oznaczona jako RS.
Renault bierze kurs na nową ścieżkę stylistyki i technologicznych innowacji, na której pojawią się przyszłe modele tej produkującej samochody od 1898 roku, francuskiej marki. Fale nadchodzących zmian zapowiada koncept Trezor, elektryczny grand tourer, który znalazł się wśród pięciu nowych modeli firmy, pokazanych na wystawie w Paryżu.
Nissan kończy aktualizacją swojego flagowego coupe i po bazowym GT-R oraz wyczynowym GT-R Nismo ujawnia detale na temat modelu w specyfikacji Track Edition, który plasuje się gdzieś między dwoma wcześniejszymi. Samochód ten podejmuje się kilku wyrzeczeń na rzecz poprawy osiągów, które mamy w pełni poczuć dopiero na torach wyścigowych.
Hyundai Motor nie przestaje przygotowywać gruntu pod nadejście pierwszego, seryjnego modelu z oddziału N. Pod tym enigmatycznym oznaczeniem, którego powstanie zaanonsowano dokładnie rok temu, będą kryły się najbardziej sportowe samochody w gamie koreańskiej marki. Jak bardzo? Najnowszy koncept RN30 to odpowiedź celowo przesadzona.
Już w nadchodzący weekend na wystawie samochodowej w Paryżu zadebiutuje dziesiąta generacja modelu Civic, największego przeboju w dorobku Hondy, który przygotowano z myślą o rynkach całego świata jako sedan, coupe i hatchback. Ten ostatni będzie bazą dla nowej Civic Type R. Jej prototyp zostanie pokazany w tym samym miejscu i czasie.
Najnowsza generacja modeli pod szyldem John Cooper Works po zadomowieniu się w grupie najmniejszych aut rusza na podbój klasy samochodów kompaktowych premium. Tym razem operacjom zwiększającym moc i osiągi poddano model Clubman, jeden z największych i najbardziej przestronnych pojazdów w historii niewinnie brzmiącej marki Mini.