W sobotę po godzinie piętnastej wystartowała kolejna edycja 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring Nordschleife, najbardziej wymagającej trasy na świecie, na którą w regularnych zawodach dopuszczane są tylko samochody typu GT i mniejsze. W tym stuleciu najwięcej razy triumfowali tu kierowcy prowadzący maszyny marki Porsche.
W poniedziałek minie dokładnie sto lat od triumfu Dario Resty w Indianapolis 500 za kierownicą jednego z pierwszych, wyścigowych samochodów Peugeota. O sukcesach francuskiej marki na amerykańskiej ziemi w przeddzień setnego startu Indy 500 przypomina koncept L500 R Hybrid, wizja wyścigowej maszyny z oddziału Peugeot Sport.
Za kolejną aktualizacją coupe GT-R idzie modernizacja najostrzejszej, drogowej odmiany, którą firmuje oddział Nismo. Maszyna zupełnie nieprzypadkowo zadebiutowała wczoraj na torze Nürburgring, na którym już dziś po południu rozpoczyna się 24-godzinny wyścig dla samochodów GT wszelkiej maści, tym podobnych i eksperymentów.
Na ulicach Monte Carlo zadebiutowało dziś wyjątkowe Clio RS 16. To samochód stworzony z okazji czterdziestej rocznicy działalności oddziału Renault Sport i powrotu marki do Formuły 1 w roli konstruktora, a nie tylko dostawcy układów napędowych. Francuzi prezentują w ten sposób pełnię swoich możliwości w segmencie B.
Już w najbliższy weekend będą miały miejsce prestiżowe Grand Prix Monako, setne Indianapolis 500 oraz 24h Nürburgring Nordschleife dla samochodów GT, jedne z najważniejszych wyścigów na świecie. Na niemieckim torze jak zwykle nie zabraknie eksperymentów. Jednym z nich będzie Aston Martin z systemem ekspresowej wymiany oleju.
Uczniowie działającej od 1927 roku, zawodowej szkoły Skody przygotowali kolejny koncept, który podkreśla poziom zdobytej wiedzy i umiejętności. Tym razem wymyślili sobie kompaktowe coupe. To już trzeci tego typu projekt, który dołącza do małego kabrioletu CitiJet sprzed dwóch lat i zeszłorocznego pickupa Funstar.
Hyundai wystawi do tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife trzy samochody. Pierwszy z nich będzie starał się powtórzyć zeszłoroczną wygraną klasową, drugi będzie zabezpieczał jego tyły, a trzecim będzie prototypowa maszyna z oddziału N, szykujący się do produkcji model i30 2.0 Turbo.
W miniony weekend podczas targów Moto Show w Krakowie zadebiutował pierwszy samochód napędzany wodorem i elektrycznością polskiej produkcji. Oto prototypowy Hydrocar Premier, dzieło ekspertów Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy oraz firmy Riot Technologies, jednego z odłamów krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej.
BMW kontynuuje rozpoczętą kilka lat temu tradycję budowania co roku konceptów w hołdzie najważniejszym modelom w swojej historii. Tym razem ruchomy pomnik za zasługi wystawiono modelowi 2002, a w szczególności wersji 2002 Turbo, która w roku 1973 jako pierwsza przecierała w Europie szlak drogowym samochodom z turbodoładowaniem.
Już w ten weekend nad jeziorem Como będzie można zobaczyć kolejny efekt rozciągającej się na kilka dekad współpracy Aston Martina z włoskim studiem Zagato. Mowa o koncepcie grand tourera Vanquish Zagato, który będzie jednym z bohaterów tegorocznego Concorso d'Eleganza Villa d'Este i imprez towarzyszących.