Volkswagen pokazał światu odmłodzonego Golfa siódmej generacji, który objawia się od razu w wersji z jedną i dwoma parami drzwi, jako kombi Variant oraz usportowione warianty GTI i GTE. Standardowy Golf GTI będzie jeszcze mocniejszy, niż poprzednio, a na pokładzie auta znajdziemy elementy wyposażenia kojarzone dotychczas tylko z segmentami premium.
Rodzina drugiej generacji limuzyny Panamera, która miała swoją premierę latem, rozrasta się o kolejne warianty. Na salonie samochodowym w Los Angeles w przyszłym tygodniu zadebiutuje zapowiadany już wcześniej widlasty silnik o sześciu cylindrach oraz najbardziej luksusowa, wydłużona wersja limuzyny Porsche o nazwie Executive.
W minionym tygodniu po raz ósmy w ramach pucharu FIA World Endurance Championship na torze starły się wyścigowe prototypy trzech klas i samochody GT podzielone na dwie grupy. Wszystko w ramach przedostatniej eliminacji mistrzostw świata, którą był sześciogodzinny wyścig na torze Shanghai International Circuit na wschodzie Chin.
Na ręce twórców hybrydowej NSX spływają już wielkie nagrody, w tym wyróżnienia tytułami sportowego samochodu roku. Honda jednocześnie pracuje nad wozami, które mają przynieść jej kolejne trofea, tym razem z torów wyścigowych całego świata. Na rodzimej ziemi w zawodach serii Super GT startować ma nowa NSX-GT.
Zgodnie z utartymi schematami Audi ujawniło w tym tygodniu nową generację otwartego modelu A5 oraz usportowionego S5. To ostatnie modele marki w tej rodzinie, która obejmuje w sumie trzy wersje nadwoziowe. Pozostałe dwie to coupe, które zadebiutowało w czerwcu oraz pięciodrzwiowy Sportback, który ujawniono we wrześniu.
Toyota na tegoroczne targi Specialty Equipment Market Association przygotowała aż trzydzieści różnych modeli, poddanych jeszcze różniejszym modyfikacjom. Część z nich czerpie z historii marki, część poszerza spojrzenie na jej obecną ofertę, a część wybiega w przyszłość. Niektóre robią wszystkie trzy rzeczy na raz. Na przykład Land Speed Cruiser.
Oddział Ford Performance na tegorocznych, rozpoczętych wczoraj targach Specialty Equipment Market Association w Las Vegas pokazał światu swój najnowszy model. Jest nim kolejna maszyna wyścigowa, która tym razem będzie służyć na całym świecie zespołom i kierowcom prywatnym. Przywitajcie się z Mustangiem w specyfikacji GT4.
Henrik Fisker po bankructwie firmy produkującej hybrydową limuzynę Karma, która odrodziła się niedawno dzięki nowym właścicielom z Chin, kilku projektach z pogranicza tuningu oraz dołączeniu do VLF Automotive wraca do budowy aut firmowanych własnym nazwiskiem. Pierwszym modelem nowego przedsięwzięcia ma być czterodrzwiowy EMotion.
W kalendarzu Formuły 1 na kończący się już październik upchnięto aż cztery eliminacje, od Malezji, poprzez Japonię i Stany Zjednoczone po Meksyk. Ostatnia z nich, dziewiętnasty z dwudziestu jeden tegorocznych wyścigów, miała miejsce wczoraj wieczorem na pętli Autodromo Hermanos Rodriguez, położonej w Mexico City, stolicy i największym mieście w kraju.
W tym tygodniu na pierwsze, oficjalne testy wyjechał kolejny prototyp klasy LMP2, który będzie można zobaczyć w akcji w przyszłorocznym sezonie. Na kolorowej pętli Circuit Paul Ricard we Francji pojawiła się zupełnie nowa maszyna zaprojektowana przez fabrykę Oreca Technology, której pełna sukcesów historia sięga roku 1973.