Dwieście koni mechanicznych w fabrycznej Fieście? Tak, to już ten wiek! Mały, rozeźlony Ford wejdzie w tym roku na rynek w specyfikacji ST200 jako najmocniejsza i najszybsza, drogowa Fiesta w historii. Sukces gwarantowany: tylko w samej Europie od roku 2013 sprzedano ponad trzydzieści tysięcy egzemplarzy 182-konnej Fiesty ST.
W kwietniu minie odkładnie sto lat od chwili, w której na świat przyszedł Ferruccio Lamborghini. Jego firma w latach sześćdziesiątych na zawsze zmieniła obraz samochodów sportowych, a dziś Automobili Lamborghini upamiętnia swojego założyciela nowym modelem z silnikiem V12. Maszyna nosi imię Centenario od włoskiego "stulecie".
Po latach próśb, gróźb, oczekiwania i pokazów konceptów, o których dzisiaj mało kto pamięta, Maserati doczekało się pierwszego, seryjnego modelu w segmencie SUV. Punkt zwrotny w historii włoskiej marki zapowiadany jest jako najlepsza w swojej klasie maszyna do sportowej jazdy oraz jazdy po śniegu i lodzie. Jej nazwa to Levante.
Mercedes-Benz w oczekiwaniu na nadejście wiosny oraz lata uzupełnia swoją gamę kabrioletów o pierwszy tego typu model na bazie klasy C. Samochód dołączy do najbardziej luksusowych i stylowych propozycji marki jako najmniejsza i podstawowa propozycja dla zmotoryzowanych szukających sposobów na podróżowanie pod gołym niebem.
Jedenaście lat temu na Ziemię zstąpił Bugatti Veyron, pierwszy, produkowany seryjnie samochód drogowy o mocy przeszło 1000 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej przekraczającej 400 kilometrów na godzinę. Wczoraj ujawniono jego następcę, coupe o nazwie Chiron. Czego można spodziewać się po maszynie, która miała do przeskoczenia tak wysoko zawieszoną poprzeczkę?
Sauber po wycofaniu się BMW pracuje z własnym zespołem w Formule 1 od sezonu 2010 z umiarkowanymi rezultatami przy formie, która nie ulega większym zmianom. Zespół każdego roku kończył mistrzowstwa w drugiej połowie tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów i wierny był silnikom Ferrari. W tym roku z pewnością nie zmieni się ta druga opcja.
Budowany ręcznie w Crewe krążownik Mulsanne ze stajni Bentley'a wchodzi w kolejny cykl. Flagowa limuzyna brytyjskiej marki będzie reprezentowana od tego roku przez trzy różne, zmodernizowane warianty: Mulsanne, Mulsanne Spped oraz Mulsanne Extended Wheelbase z wydłużonym rozstawem osi. Premiera już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie.
Coupe AF8, które zostało zbudowane dwa lata temu przez Arash Cars, w tym roku będzie starało się przyciągnąć uwagę w dwóch kolejnych ewolucjach. Nazwy obu związane są z kosmosem: to AF8 Cassini od nazwiska kilku astronomów i nazwy sondy kosmicznej oraz AF8 Falcon od nazwy serii rakiet skonstruowanych prywatnie przez SpaceX.
DS Automobiles przypieczętowuje pierwsze dwa lata swojej działalności. Przypieczętowuje przy pomocy konceptu, który zwiastuje potencjalną przyszłość marki. Maszyna nosi nazwę E-Tense i ucieleśnia awangardową filozofię firmy w połączeniu z układem napędowym, którego w punktach DS Store i salonach sprzedaży Citroena jeszcze nie ma.
Aston Martin Racing po raz dwunasty z rzędu oddany będzie wyścigom długodystansowym w klasie GT. W tym roku w pucharze World Endurance Championship marka wystawi dwa samochody w grupie GTE Pro oraz jeden w GTE Am. Wszystkie z nich będą polować na kolejne zwycięstwa do rekordowej puli 23 wygranych, które wywieziono do tej pory z WEC.