Tempo cyklicznych aktualizacji Nissana GT-R zwolniło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy po poziomu, który pozwalał przypuszczać, że dni japońskiego supercoupe są policzone. Ale to tylko złudzenia. Od następcy dzieli nas prawdopodobnie kilka lat, a w tym tygodniu niespodziewanie zadebiutował podstarzały GT-R po kolejnej kuracji odmładzającej.
Genesis, luksusowa marka wydzielona w ubiegłym roku z szeregów Hyundai'a, pracuje intensywnie nad rozszerzeniem swojej oferty, która na chwilę obecną sprowadza się do dużej limuzyny serii G90. Jej kolejne modele zajmą miejsce w niższych segmentach, a ich pojawienie się zwiastuje już teraz koncept zawdzięczający nazwę Nowemu Jorkowi.
Toyota Gazoo Racing po trudnym sezonie 2015 serii FIA WEC żegna się z prototypem TS040 i przedstawia zupełnie nową maszynę o oznaczeniu TS050. W minionym roku niemiecko-japońska formacja tylko w dwóch z ośmiu eliminacji dotarła do podium i przegrała walkę o puchar z zespołami Audi i Porsche. Porażka sprawiła, że w tym roku Toyota zmienia wszystko.
Audi R8 zgarnęło w tym tygodniu czwartą w swojej historii nagrodę w konkursie World Car Awards, którego wynikami kierowało tym razem 73 jurorów z całego świata. Sportowe auto z Niemiec zostało wyróżnione w kategorii World Performance Car. Nagrodę wręczono podczas wystawy w Nowym Jorku, na której swoją światową premierę miał model R8 Spyder.
Zespół Porsche przystąpi do piątego sezonu World Endurance Championship z pozycji obrońców tytułów mistrzów świata wśród kierowców i konstruktorów, a także 17-krotnych zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Dla niemieckiej marki będzie to dopiero trzeci rok startów w tym stuleciu i trzeci rok ewolucji prototypu 919 Hybrid.
Lincoln pracuje nad wyniesieniem swojego największego i najpopularniejszego modelu na nowy poziom luksusu i przestrzeni użytkowej. Mowa o przyszłej generacji pełnowymiarowego SUV'a o nazwie Navigator, który oferowany jest na amerykańskim rynku od 1997 roku. Kierunek, w którym miałaby pójść wyznacza koncept o takiej samej nazwie.
Po osiemnastu miesiącach od ujawnienia limuzyny oraz siedmiu miesiącach po pokazaniu coupe serii C 63 na dołączenie do oferty marki Mercedes-AMG szykuje się trzeci wariant nadwoziowy: kabriolet. Model pokazano światu na otwartej w środę wystawie New York International Auto Show, która będzie otwarta dla zwiedzających do 3 kwietnia.
Pod koniec listopada Audi pokazało nam po raz pierwszy swoją nową, wyścigową maszynę klasy Le Mans Prototype 1, model R18 o wyglądzie prosto z horroru. Samochód jest już gotowy na pierwsze testy przez kolejnym sezonem World Endurance Championship, a jego twórcy otrzymali pozwolenie na ujawnienie wszystkich najważniejszych zmian.
Na eksperymentalny warsztat oddziału Jaguar Classic, który podjął się dwa lata temu budowy sześciu brakujących sztuk coupe E-Type Lightweight z lat sześćdziesiątych, czeka kolejne wyzwanie. Tym razem Brytyjczycy sprowadzą na świat roadstery XKSS, odpowiadające tym, które zostały zniszczone w pożarze pod koniec lat pięćdziesiątych.
Produkowana od 1989 roku MX-5 zrobiła karierę jako klasyczny kabriolet z miękkim dachem, ale model niemal od samego początku oferowany był także z twardym, zdejmowanych dachem, a w limitowanych seriach również jako coupe. W czwartej generacji auto przechodzi kolejną transformację. Jako MX-5 RF otrzyma twardy, składany dach i nadwozie typu fastback.