Seat przygotowuje się do nowego sezonu wyścigowego serii Seat Leon Eurocup (i pochodnych), który przyciąga coraz większe zainteresowanie. Nowy sezon oznacza wprowadzenie do użytku zmodernizowanego modelu Leon Cup Racer, który w dotychczasowej specyfikacji znalazł przeszło sto nabywców w postaci drużyn z dwudziestu dwóch krajów.
Lotus kontynuuje w najlepsze politykę ulepszeń małymi krokami. W ciągu kilku ostatnich miesięcy doprowadziła ona do nasycenia oferty nowymi wariantami modeli Elise i Exige, a w tym roku zacznie rozmnażać się również Evora. Jak zwykle wszystko będzie szło w kierunku zmniejszenia masy i zwiększenia mocy. Taka właśnie jest Evora Sport 410.
Pamiętacie doniesienia o McLarenie pracującym rzekomo nad modelem z karoserią typu shooting brake? Wygląda na to, że plotki i nieoficjalne przecieki nie były aż tak bardzo oderwane od rzeczywistości. Najnowszym pojazdem w ofercie brytyjskiej marki jest 570GT, który wyróżnia się... dodatkową przestrzenią bagażową z tyłu.
Po pięciu latach od ukończenia pierwszego prototypu elektryczne coupe o mocy ponad tysiąca koni mechanicznych od chorwackiego Rimac Automobili jest gotowe do produkcji seryjnej! W tym czasie firma, o której jeszcze niedawno nikt nie słyszał, urosła do pozycji jednego z największych specjalistów i innowatorów w temacie baterii i aut elektrycznych.
W grudniu pokazano światu pierwszy model z tegorocznej oferty Mercedes-AMG z liczbą 43 w nazwie. Był nim roadster SLC, który jako ostatni z maszyn AMG wymienił wolnossący silnik na jednostkę z turbodoładowaniem. W tym roku dołączy do niego kolejny pojazd klasy C: coupe z mocą w tym samym przedziale, co C 350 poprzedniej generacji.
Na pętli Circuit de Barcelona-Catalunya w Hiszpanii od początku tygodnia trwają pierwsze, oficjalne testy przed rozpoczęciem nowego sezonu Formuły 1. W poniedziałek i wtorek najszybszy na torze był Vettel w Ferrari, a w czołówce znaleźli się także kierowcy Force India, zespołu, który ma za sobą najlepszy sezon z dotychczasowych ośmiu lat startów.
Red Bull, austriacki gigant stojący za najpopularniejszymi napojami energetycznymi na świecie, jako jedyny ma w Formule 1 dwa zespoły. Pierwszym z nich jest Red Bull Racing z czterema tytułami mistrzów świata konstruktorów i czterema kierowców, drugim Scuderia Toro Rosso. Nachodzący sezon będzie dla Toro Rosso już jedenastym.
Od dwóch lat zespół Williamsa jest jednym z najsilniejszych w Formule 1, a jego zawodnicy zdobywają regularnie punkty i kończą wyścigi bardzo blisko podium lub bezpośrednio na podium. Korzenie przedsiębiorstwa sięgają roku 1966 i założenia Frank Williams Racing Cars, a jego współczesną historię będzie pisać nowy bolid o oznaczeniu FW38.
W tym roku z krajobrazu Formuły 1 znika na stałe nazwa Marussia, pod którą krył się zespół przejęty po bankructwie kilkanaście miesięcy temu przez angielskie Manor Racing. Marussia F1 Team w swojej krótkiej historii zdobyła punkty tylko w jednym Grand Prix, a Manor Marussia F1 Team zakończyło ubiegły rok z zerowym dorobkiem punktowym.
Czy ktoś zamawiał kolejny, super sportowy wóz znikąd o niedorzecznej mocy kilku tysięcy koni mechanicznych? Wszystko wskazuje na to, że taka właśnie maszyna już wkrótce ujży światło dzienne. Z małą różnicą: jej pochodzenie nie będzie budzić tak wielkich wątpliwości, jak tym podobne projekty, które pojawiały się i znikały w ostatnich latach.