W piątek minęło dokładnie sto trzydzieści lat od momentu zgłoszenia przez Carla Benza patentu na mały powóz bez koni do prywatnego użytku, poruszający się o własnych siłach pojazd z silnikiem spalinowym. To data, którą uznaje się symbolicznie za początek historii samochodu i punkt zapalny zmian w przemyśle, kulturze i życiu codziennym.
Działalność W Motors pchnęła w ostatnich latach bliskowschodni przemysł samochodowy w niezbadanych dotąd kierunkach. Firma dzięki zatrudnieniu europejskich ekspertów pokazała już dwa modele super sportowych coupe, a w jej ślady chciałyby pójść kolejne przedsięwzięcia. Skutki takich zachcianek bywają jednak bardzo różne...
Radical unika w ostatnim czasie rozgłosu, ale w rzeczywistości brytyjski zakład specjalizujący się w samochodach wyścigowych i sportowych idzie jak burza. Ten rok firma rozpoczęła od wyprodukowania tysięcznego egzemplarza spydera SR3 RSX oraz premier ekstremalnego modelu RXC Spyder Carbon i coupe RXC w specyfikacji GT3.
Oplowi od kilku już lat marzy się nowy samochód sportowy. W roku 2013 tego typu życzenia ucieleśniał koncept Monza w nadwoziu shooting brake, a dziś wraca do nich koncept małego coupe o oznaczeniu GT. Projekt, który zobaczymy na żywo na wystawie w Genewie, nazwą i kształtami nawiązuje do pierwszych GT z lat sześćdziesiątych.
Porsche przywraca do funkcjonowania oznaczenie 718, które w końcówce lat pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych kojarzone było z niewielkimi, wyścigowymi spyderami. W tym roku pod tą nazwą pojawi się nowy Boxster oraz Cayman. Na pierwszy ogień idzie 718 Boxster, którego silnik kurczy się z sześciu do czterech cylindrów.
W czerwcu minie dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszej wygranej Forda w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Bohaterem tego wydarzenia był legendarny Gt40, który startował we Francji sześć lat i wygrał w sumie cztery razy z rzędu. Z okazji okrągłej rocznicy pierwszego triumfu będzie można zakupić... limitowaną serię oryginalnego GT40 MkII. No, prawie...
Dwa lata temu California ze stajni Ferrari przeszła na turbodoładowaną stronę mocy. Po takim czasie na rynku producent doszedł do wniosku, że najmniejszemu i najtańszemu modelowi w jego ofercie w ramach pogoni za jeszcze szybszym pokonywaniem zakrętów należy się jeszcze więcej. Cel ten realizować będzie pakiet Handling Speciale.
Sześć lat temu Mercedes-Benz pokazał prototyp elektrycznego coupe SLS, nad którego wprowadzeniem do sprzedaży pracowano przez kolejne dwa i pół roku. Zaporowa cena i ograniczone pole działania sprawiły, że maszyna pozostała jedynie egzotyczną ciekawostką. Nic nie wskazuje na pojawienie się następcy, ale nie oznacz to, że nie można o takim marzyć...
W ubiegłym roku 911 RSR zdobyło dla Porsche wszystkie, najważniejsze tytuły w klasie GT w długodystansowych mistrzostwach świata i przywiozło do domu puchary mistrzowskie kierowców, zespołów i konstruktorów. Niemiecka maszyna należała też do ścisłej czołówki w północnoamerykańskiej serii SportsCar Championship, której nowy sezon startuje za kilka dni.
Związane nierozerwalnie z wyścigami samochodowymi Porsche ma w swojej ofercie aż trzy równe warianty coupe 911, którymi nie będziemy mieli prawa do poruszania się po zwykłych drogach i które należą do wielkiego świata zawodów GT. W tym roku pojawi się wśród nich zmodernizowane 911 GT3 R, do którego debiutu pozostało już tylko kilka dni.