W tym tygodniu Madrycie zadebiutowało limitowane BMW M4 Competition Sport, stanowiące pomost pomiędzy regularnym M4 i wyczynowym M4 GTS. Miejsce debiutu zostało wybrane nie przypadkowo. Niemieckie coupe sprzedawana będzie tylko na terenie Hiszpanii, a jego odpowiednika dla pozostałych krajów Europy na razie nie ma.
Abarth po głośnej premierze modelu 124 Spider zabiera się za aktualizację oferty rozłożonej na niższych szczeblach. Na pierwszy ogień idzie kieszonkowa rakieta w postaci malucha 595, który dostępny będzie w trzech różnych konfiguracjach o zwiększonej mocy, bogatszym wyposażeniu i kosmetycznych zmianach wyglądu w środku i na zewnątrz.
Wygrane rozstawianego po całym świecie od 2009 roku Audi R8 LMS można już liczyć w setkach. Kilka z nich to wielkie triumfy w 24-godzinnych wyścigach na Nürburgring Nordschleife, Spa-Francorchapms, Zolder oraz w Dubaju. Tym i kilkunastu wygranym w Le Mans dedykowane jest limitowane coupe Audi R8 V10 Plus Selection 24h.
Gwiazdą stoiska Pagani Automobili podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie była Huayra BC, która wyznaczyła kierunek przyszłym modelom marki. Nie była to jednak jedyna nowość włoskiej firmy. W marcu zapowiedziano również pakiet Tempesta, obejmujący udoskonalenia dla bazowego modelu Huayra. Pierwsze sztuki jeżdżą z nim już po ulicach.
Tegoroczny sezon World Endurance Championship rozpoczął się od rozbitego Porsche, odebrania wygranej Audi za naruszenie przepisów i punktami dla dwóch prototypów Toyoty, która objęła prowadzeni w klasyfikacji konstruktorów. W sobotę miała miejsce druga z dziewięciu eliminacji mistrzostw świata: 6-godzinny wyścig na Spa-Francorchamps.
Toyota Coupe GT 86 od samego początku projektowane było jako samochód sprzyjający wszelkiego typu modyfikacjom. I tak też się stało: w ciągu ostatnich lat powstały setki unikatowych egzemplarzy z nowymi karoseriami czy silnikami o mocy dochodzącej do 1000 KM. Na modyfikacje każdego roku decyduje się również Toyota. Poznajcie 86 Shooting Brake.
Chiński przemysł samochodowy po latach kopiowania pomysłów producentów europejskich i amerykańskich coraz śmielej wystawia na widok całego świata własne, oryginalne wynalazki. Te, które nie skończyły wyłącznie jako koncepty są już na drodze do produkcji seryjnej. Należy do nich m.in. sportowy model K50 od Qiantu Motor.
Od znalezienia się Donkervoorta wśród najszybszych, osobowych samochodów na Nordschleife minęło już kilkanaście lat. Od tamtego czasu holenderską markę wyprzedziło tylko kilku innych producentów, którzy zepchnęli ją na koniec pierwszej dziesiątki. Taki układ może wkrótce ulec zmianie: za kilka miesięcy do produkcji wejdzie nowy D8 GTO-RS.
Niemcy wycofali się niedawno z pomysłu na produkcję ekstremalnego Golfa R400 i zdecydowali się na spożytkowanie swoich sił na nieco inne projekty. Jeden z nich to najszybszy, drogowy samochód z napędem przenoszonym tylko na przednią oś. Oto premierowy Golf GTI Clubsport S, świeżo upieczony rekordzista północnej pętli Nuerburgringu.
W sobotę wystartowała kolejna edycja Gumballa 3000. Osiemnasty rajd dla milionerów i egzotycznych maszyn z całego świata rozpoczął się od Dublina i zakończy w Bukareszcie - w tym roku uczestnicy nie wyjadą poza Europę. Po raz kolejny będzie można zobaczyć w nim maszyny, których wcześniej nie można było spotkać nigdzie indziej.