Najmocniejsze i najszybsze, produkowane seryjnie samochody Volvo w wydaniu Polestar wchodzą w kolejny etap swojej kariery. Po prototypach, limitowanych seriach i produkcji limuzyn oraz kombi na pełną skalę czas na ich pierwsze modernizacje. Najważniejszą zmianą jest silnik, który będzie dostarczał teraz 367 koni mechanicznych.
Tysiące osób w kolejkach do sklepów na całym świecie, dziesiątki tysięcy zamówień już w pierwszych minutach od rozpoczęcia premierowego pokazu i jeszcze więcej widzów transmisji na żywo. Kalifornijskie Tesla Motors pod wodzą Elona Muska pokazało dzisiaj nad ranem swój czwarty, seryjny model o napędzie elektrycznym - Model 3.
W przyszłym roku grupa prototypów klasy LMP2 między innymi w myśl cięcia kosztów zostanie zredukowana do czterech producentów podwozi oraz jednego dostawcy silników. Już w tym sezonie ku nadchodzącej zmianie przepisów skieruje się Alpine, które wystawi do pucharu World Endurance Championship premierowy prototyp o oznaczeniu A460.
W sezonie 2017 do graczy w grupie GT3 dołączy zupełnie nowy model pod szyldem Acura. Mowa o wyścigowej maszynie na bazie coupe NSX, którego seryjna produkcja ruszy oficjalnie w fabryce Performance Manufacturing Centre w Marysville w stanie Ohio w USA pod koniec kwietnia i które w większości zakątków świata oferowane jest pod marką Honda.
Tempo cyklicznych aktualizacji Nissana GT-R zwolniło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy po poziomu, który pozwalał przypuszczać, że dni japońskiego supercoupe są policzone. Ale to tylko złudzenia. Od następcy dzieli nas prawdopodobnie kilka lat, a w tym tygodniu niespodziewanie zadebiutował podstarzały GT-R po kolejnej kuracji odmładzającej.
Genesis, luksusowa marka wydzielona w ubiegłym roku z szeregów Hyundai'a, pracuje intensywnie nad rozszerzeniem swojej oferty, która na chwilę obecną sprowadza się do dużej limuzyny serii G90. Jej kolejne modele zajmą miejsce w niższych segmentach, a ich pojawienie się zwiastuje już teraz koncept zawdzięczający nazwę Nowemu Jorkowi.
Toyota Gazoo Racing po trudnym sezonie 2015 serii FIA WEC żegna się z prototypem TS040 i przedstawia zupełnie nową maszynę o oznaczeniu TS050. W minionym roku niemiecko-japońska formacja tylko w dwóch z ośmiu eliminacji dotarła do podium i przegrała walkę o puchar z zespołami Audi i Porsche. Porażka sprawiła, że w tym roku Toyota zmienia wszystko.
Audi R8 zgarnęło w tym tygodniu czwartą w swojej historii nagrodę w konkursie World Car Awards, którego wynikami kierowało tym razem 73 jurorów z całego świata. Sportowe auto z Niemiec zostało wyróżnione w kategorii World Performance Car. Nagrodę wręczono podczas wystawy w Nowym Jorku, na której swoją światową premierę miał model R8 Spyder.
Zespół Porsche przystąpi do piątego sezonu World Endurance Championship z pozycji obrońców tytułów mistrzów świata wśród kierowców i konstruktorów, a także 17-krotnych zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Dla niemieckiej marki będzie to dopiero trzeci rok startów w tym stuleciu i trzeci rok ewolucji prototypu 919 Hybrid.
Lincoln pracuje nad wyniesieniem swojego największego i najpopularniejszego modelu na nowy poziom luksusu i przestrzeni użytkowej. Mowa o przyszłej generacji pełnowymiarowego SUV'a o nazwie Navigator, który oferowany jest na amerykańskim rynku od 1997 roku. Kierunek, w którym miałaby pójść wyznacza koncept o takiej samej nazwie.