W tym roku w 24-godzinnym Le Mans wystartuje aż osiem samochodów marki Ferrari, ale żaden z nich nie będzie walczył o wygraną w klasyfikacji generalnej. Ostatni raz tak wielkiego wysiłku auta z Maranello podjęły się na początku lat siedemdziesiątych, a ich współczesną historię na torach wyścigowych zapisują powiązane z modelami drogowymi samochody klasy GT.
Na jednej z tegorocznych aukcji, które towarzyszyły paryskiej wystawie klasyków Salon Rétromobile wylądowała jedna z najcenniejszych i najbardziej unikatowych maszyn w dorobku Ferrari. Mowa o modelu 335 S, który startował w Le Mans i Mille Miglia i który miał szanse na pobicie aukcyjnego rekordu wszech czasów... ponad 38 milionów dolarów!
Audi ma kilka sposobów na modele z serii S, które czynią je jeszcze mocniejszymi i szybszymi. Kompleksowe modyfikacje prowadzą do wypuszczenia aut w specyfikacji RS, a drobniejsze strojenie daje efekt w postaci pakietów lub limitowanych serii Plus, Competition i Performace. Na jeden z tych scenariuszy załapało się właśnie RS Q3.
W połowie minionego miesiąca na wystawie Autosport International w Birmingham zadebiutowała Arrinera Hussarya GT, pierwszy polski samochód wyścigowy w klasie szeroko rozumianych grand tourerów. Dziś na dziesięć naszych krótkich pytań odnośnie tego ambitnego przedsięwzięcia odpowiada Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing.
W grudniu ubiegłego roku Renault przypieczętowało operację wykupienia formacji Lotus F1 Team, co oznacza, że Francuzi wrócą w tym roku do Formuły 1 po czterech sezonach przerwy do roli konstruktorów. Nowy rozdział w historii marki otwiera nowy podział oddziału Renault Sport oraz premiera pierwszego z tegorocznych bolidów, modelu RS 16.
Austriackie Umdasch Sortwagenmanufaktur, które zajmuje się na co dzień tuningiem i rozprowadzaniem wszystkiego od Volkswagenów, poprzez BMW i Mercedes-Benzy po Ferrari i Porsche, pracuje nad sportowym wozem w dużej mierze własnej konstrukcji. Pierwsza, prototypowa sztuka egzotycznego coupe jest już gotowa. Maszyna nazywa się Celero R-6.3.
Dwa lata temu francuskie Onroak Automotive wylansowało pierwszy w swojej historii, opracowany w całości samodzielnie samochód wyścigowy. Był nim adresowany do prywatnych zespołów prototyp klasy LMP2 pod marką Ligier, która w tym samym roku wróciła do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Rok 2016 zaczął się dla Ligiera od największego sukcesu w jego dotychczasowych startach.
W piątek minęło dokładnie sto trzydzieści lat od momentu zgłoszenia przez Carla Benza patentu na mały powóz bez koni do prywatnego użytku, poruszający się o własnych siłach pojazd z silnikiem spalinowym. To data, którą uznaje się symbolicznie za początek historii samochodu i punkt zapalny zmian w przemyśle, kulturze i życiu codziennym.
Działalność W Motors pchnęła w ostatnich latach bliskowschodni przemysł samochodowy w niezbadanych dotąd kierunkach. Firma dzięki zatrudnieniu europejskich ekspertów pokazała już dwa modele super sportowych coupe, a w jej ślady chciałyby pójść kolejne przedsięwzięcia. Skutki takich zachcianek bywają jednak bardzo różne...
Radical unika w ostatnim czasie rozgłosu, ale w rzeczywistości brytyjski zakład specjalizujący się w samochodach wyścigowych i sportowych idzie jak burza. Ten rok firma rozpoczęła od wyprodukowania tysięcznego egzemplarza spydera SR3 RSX oraz premier ekstremalnego modelu RXC Spyder Carbon i coupe RXC w specyfikacji GT3.