Amerykanie otrzymali w tym miesiącu odnowioną, luksusową limuzynę klasy średniej w postaci kolejnej serii Lincolna MKZ. Marka należąca do Forda poszła przede wszystkim w kierunku jeszcze większej ilości systemów wspomagających kierowcę oraz... mocy. Odświeżony MKZ w topowym wariancie dostarcza ponad czterysta koni mechanicznych.
Był już filigranowy roadster z rzędową, wolnossącą czwórką o pojemności prawie dwóch litrów, była też wersja dopingowana przez turbosprężarkę, a dziś pierwszy model marki Zenos w kolejnej ewolucji przekracza kolejne granice. Najnowsza propozycja Anglików to maszyna o oznaczeniu E10 R, w której na jedną tonę przypada aż 507 koni mechanicznych.
Oczekiwana od lat, polska Arrinera Hussarya w formie gotowej do wyjazdu na drogi publiczne została po raz kolejny odłożona w czasie. Twórcy auta zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zmieniają taktykę: najpierw zobaczymy samochód wyścigowy, a dopiero później cywilny. Hussarya w specyfikacji GT4 będzie miała swoją światową premierę już w styczniu w Birmingham.
Stało się. Po długich miesiącach, a dla wielu latach wyczekiwania doszło do bezpośredniego pojedynku Ferrari LaFerrari, McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder, najbardziej zaawansowanych technicznie, najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych, produkowanych od 2013 roku seryjnie. Maszyny trzech nacji zmierzyły się na prostych i torach wyścigowych.
Sześciogodzinnym wyścigiem na torze w Bahrajnie zakończył się czwarty sezon długodystansowych, samochodowych mistrzostw świata, pucharu World Endurance Championship. Od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dominowało tu Porsche, które zapewniło sobie mistrzowski tytuł w poprzedniej eliminacji. W sobotę kierowcy marki walczyli o indywidualne tytuły mistrzów świata.
W tym roku Cayman przechodzi samego siebie, a przy okazji po raz pierwszy wchodzi na tereny, na które dotychczas nie miał wstępu ze względu na zajęcie ich przez 911. Dziś najmniejsze coupe Porsche nie musi kulić się przed większymi członkami rodziny. Nowy porządek ustalił drogowy GT4, a dziś pozycję Caymana umacnia torowy GT4 Clubsport.
Od początku przyszłego roku klienci Mercedes-Benza będą mogli ustawiać się w kolejce po odświeżony model SL, włączając wydania AMG o mocy oscylującej w okolicach 600 koni mechanicznych. W ramach operacji odmładzających roadster otrzymał m.in. mocniejsze silniki, nową skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie i zmienił nieznacznie swoją twarz.
Przeszło rok po premierze czwartej generacji Mazdy MX-5 debiutuje jej włoski, technologiczny bliźniak, mały roadster pod szyldem Fiata. Model przyjmuje nazwę, która ma już prawie pół wieku i która powinna być szczególnie dobrze znana kierowcom na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Oto 124 Spider w zupełnie nowym wcieleniu.
W sierpniu ubiegłego roku Lamborghini pokazało pierwszego Huracana z napędem przenoszonym wyłącznie na tylną oś. Było nim torowe coupe LP620-2, które zaprojektowano specjalnie dla markowego pucharu Super Trofeo. W tym tygodniu debiutuje pierwszy tego typu Huracan, który przeznaczony jest do zwykłego ruchu drogowego. Oto następca Gallardo LP550-2.
W tym roku garaż numer 56, zarezerwowany w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dla pojazdów eksperymentalnych, był pusty. Wśród zgłoszeń organizator nie znalazł projektu wystarczająco innowacyjnego, a inni kandydaci nie byli po prostu gotowi. Sytuację tą w najbliższej przyszłości będzie próbowała zmienić między innymi grupa studentów z Holandii.