Chiński przemysł samochodowy po latach kopiowania pomysłów producentów europejskich i amerykańskich coraz śmielej wystawia na widok całego świata własne, oryginalne wynalazki. Te, które nie skończyły wyłącznie jako koncepty są już na drodze do produkcji seryjnej. Należy do nich m.in. sportowy model K50 od Qiantu Motor.
Od znalezienia się Donkervoorta wśród najszybszych, osobowych samochodów na Nordschleife minęło już kilkanaście lat. Od tamtego czasu holenderską markę wyprzedziło tylko kilku innych producentów, którzy zepchnęli ją na koniec pierwszej dziesiątki. Taki układ może wkrótce ulec zmianie: za kilka miesięcy do produkcji wejdzie nowy D8 GTO-RS.
Niemcy wycofali się niedawno z pomysłu na produkcję ekstremalnego Golfa R400 i zdecydowali się na spożytkowanie swoich sił na nieco inne projekty. Jeden z nich to najszybszy, drogowy samochód z napędem przenoszonym tylko na przednią oś. Oto premierowy Golf GTI Clubsport S, świeżo upieczony rekordzista północnej pętli Nuerburgringu.
W sobotę wystartowała kolejna edycja Gumballa 3000. Osiemnasty rajd dla milionerów i egzotycznych maszyn z całego świata rozpoczął się od Dublina i zakończy w Bukareszcie - w tym roku uczestnicy nie wyjadą poza Europę. Po raz kolejny będzie można zobaczyć w nim maszyny, których wcześniej nie można było spotkać nigdzie indziej.
Po trzech pierwszych wyścigach Formuły 1 w tym roku sytuacja aktualnego, trzykrotnego mistrza świata nie wygląda najlepiej. Lewis Hamilton nie wygrał jeszcze ani jednego wyścigu, a zgromadzone punkty stawiają go daleko za liderem tabeli, Rosbergiem w drugim Mercedesie. Czy we wczorajszym Grand Prix Rosji los Brytyjczyka uległ poprawie?
Już od ponad dwudziestu lat klienci McLaren Special Operations mogą liczyć na specjalną opiekę dla swoich maszyn i możliwość spełnienia prawie każdego, związanego z nimi życzenia. Mimo upływu lat i nieustannie mnożących się nowych modeli McLarena niedoścignionym wzorem do naśladowania i najbardziej wyjątkowym pacjentem pozostaje coupe F1.
Audi pokazało światu najsilniejszy jak dotąd, seryjny model z rodziny TT. Mowa o sportowym wozie w specyfikacji RS, który jako coupe oraz roadster zadebiutował na wystawie Beijing Motor Show. Jak zwykle pod jego maską zastaniemy pięciocylindrowy silnik o niepowtarzalnym brzmieniu i mocy przekraczającej kolejne granice.
Volkswagen kantował ponieważ nie mógł sprostać normom emisji spalin, zrzeszeni w Europejskim Stowarzyszeniu Producentów Pojazdów przyznają, że nie mają pomysłu na sprostanie normom, które mają wejść w życie do 2020 roku, a Elon Musk tylko zaciera ręce i planuje produkcję aut elektrycznych w jeszcze większej ilości. A tymczasem z ratunkiem spieszy FreeValve.
Na rozpoczętej dzisiaj wystawie Auto China w Pekinie nie brakuje premier modeli seryjnych i konceptów z Europy, ale najwięcej niespodzianek jak zwykle przywieźli miejscowi producenci. Jedną z największych jest projekt super coupe Arcfox-7 czerpiącego moc z alternatywnych źródeł energii, które przygotowano w ramach koncernu BAIC.
Po styczniowej premierze roadstera 718 Boxster wpływy zupełnie nowych, czterech cylindrów w katalogu Porsche rozciągają się teraz również na coupe 718 Cayman. Auto z zamkniętą karoserią w czwartej, zmodernizowanej generacji po raz pierwszy legitymuje się parametrami identycznymi z roadsterem i niższą od niego ceną.