Po kilkunastu miesiącach ciszy do żywych wraca pomysł na produkcję hybrydowego Fiskera Karmy z silnikiem spalinowym prosto z Corvette, z którym oryginalnie wyszło amerykańskie VL Automotive. Dziś firmę znamy jako VLF Automotive, a do jej głównych filarów i udziałowców należy sam Henrik Fisker, dzięki któremu obok limuzyny zobaczymy również nowe coupe.
Na limuzynę serii Q50 od japońskiego Infiniti czekają w tym roku duże zmiany. Maszyna o sportowym zacięciu otrzyma kilka poprawek w obrębie podwozia, a pod jej maskę trafią zupełnie nowe jednostki napędowe o sześciu cylindrach w układzie V, motywowane przez układ twin turbo. Q50 tym samym stanie się jednym z najmocniejszych wozów w ofercie marki.
W ubiegłym roku McLaren Automotive pokazał pięć nowych modeli, które rozdzielono między trzy różne serie, w tym najmniejszą i najmłodszą Sports Series. Dwanaście intensywnych miesięcy Brytyjczycy przypieczętowali kolejnym z rzędu rekordem sprzedaży, a rok 2016 rozpoczynają od prezentacji konceptu supercoupe 675LT zmodyfikowanego wspólnie z japońskim JVCKenwood.
Nieoficjalnie mówi się, że częścią obchodów przypadającego na ten rok stulecia działalności BMW ma być koncept auta z systemami autonomicznej jazdy, których prototypami konkurencja podpisuje się od dłuższego czasu. Zanim jednak do tego dojdzie BMW przedstawia wizję przyszłości komunikacji i sterowania samochodami, koncept i Vision Future Interaction.
Na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas zadebiutował dziś pierwszy projekt pod szyldem Faraday Future. To amerykańska, działająca od zaledwie półtora roku marka, która zamierza rzucić wyzwanie Tesli, największemu producentowi samochodów elektrycznych. Swoją obecność Faraday zaznacza czymś z zupełnie innej beczki, kreskówkowym konceptem ścigacza FFZero1.
Dzisiejszym debiutem Ferrari na włoskiej giełdzie papierów wartościowych zakończył się wielomiesięczny proces oddzielenia interesów marki z Maranello od interesów macierzystego koncernu Fiata, do którego od końcówki lat sześćdziesiątych należały udziały większościowe. Ferrari po prawie 50 latach odzyskało tym samym niezależność.
Ostatnie lata dla Gumperta, niemieckiego producenta ekstremalnego Apollo, nie były łaskawe. Obiecujący projekt super coupe Tornante z 2011 roku nie wszedł w ogóle do produkcji, w roku 2012 firma ogłosiła niewypłacalność, a w 2014 roku powróciła z małym coupe Explosion, po którym słuch zaginął wkrótce po premierze. W tym roku Gumperta czeka kolejny zwrot akcji.
Huayra ze stajni włoskiego Pagani Automobili ma już prawie pięć lat. Na pierwszy etap życia auta zaplanowano tylko 100 egzemplarzy, z których ostatnie zostały sprzedane w lutym. W puli tej znalazły się sztuki specjalnie wykańczane i nazywane na indywidualne zamówienia oraz limitowana seria Dinastia dla Chin. W tym roku nadejdzie nowe. Nadjedzie Huayra BC.
Na styczniowym Tokyo Auto Salon zobaczymy kolejne pomysły Japończyków na tuning aut własnej produkcji, przygotowanie ich do wyścigów o amatorskim charakterze i zwrócenie uwagi klienta. Na stoisku Mazdy staną m.in. pokazany w październiku koncept RX-Vision z silnikiem Wankla, wizja hybrydowego ścigacza LM55, a także kolejne wcielenia roadstera MX-5 czwartej generacji.
Już tylko niespełna trzysta dni pozostało do próby pobicia rekordu prędkości naziemnej przez zespół stojący za maszyną o nazwie Bloodhound SSC. Obecny rekord utrzymuje się od jesieni roku 1997, kiedy to Andy Green w odrzutowym Thruście SSC przekroczył prędkość dźwięku i uzyskał średnią prawie 1228 kilometrów na godzinę.