Zakłady John Cooper Works, które zostały wciągnięte do wielkiego imperium BMW niecałe dziesięć lat temu, spędziły ostatnie miesiące na przygotowaniu kolejnego, osobowego modelu do swojej oferty. Jest nim opracowany na bazie najnowszej generacji Mini kabriolet, w którym zainstalowano najmocniejszy silnik w repertuarze marki.
W miniony weekend zakończyła się trzydziesta siódma edycja Rajdu Dakar, który w roku 2009 przeniósł się do Ameryki Południowej. Od tamtego czasu zdominowały go dwie marki: przez trzy lata Volkswagen i przez cztery kolejne Mini. Od ubiegłorocznej edycji o wygraną w generalce walczą również kierowcy prowadzący zupełnie nowe maszyny Peugeota.
Włoskie ATS Automobili przypomina o sobie kolejną ewolucją spartańskiego spydera Sport, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy jesienią 2012 roku. Firma, której korzenie sięgają początku lat sześćdziesiątych, pokazała tym razem najsłabszą wersję silnikową, razem z którą na rynek wchodzi szereg udoskonaleń całej konstrukcji.
Ginetta pokazała światu swój najnowszy pojazd i jednocześnie jeden z najmocniejszych samochodów wyścigowych w swojej całej historii. Mowa o prototypowym coupe G57 w przystępnej cenie niespełna 1,2 miliona złotych, które w pierwszej kolejności ma pojawić się w europejskich pucharach na długim dystansie o regionalnym zasięgu.
Zwykłemu M4 ze stajni BMW, które w ubiegłym roku sprzedało ponad 1,9 miliona aut, moc rzędu czterystu trzydziestu jeden koni mechanicznych już nie wystarcza. W tym roku najbardziej rozchwytywane dzieło oddziału BMW M GmbH dostępne będzie z pakietem Competition, który wpłynie na wygląd i osiągi maszyny i z którym dostaniemy kilkanaście koni więcej.
Filigranowe samochody sportowe z niższej półki mają się obecnie tak dobrze, że z nadążeniem za powracającymi do życia i znikającymi markami oraz firmami, o których jeszcze nigdy nie było głośno może być momentami trudno. Na radarach amatorów tego typu maszynek w ostatnich tygodniach pojawiło się między innymi angielskie Avatar Sports Cars.
W kwietniu minie dokładnie sto lat od narodzin Ferruccio Lamborghini'ego. Z tej okazji Lamborghini ma pokazać kolejny, kosmiczny model dla garstki kolekcjonerów z najgrubszymi portfelami, na temat którego jeszcze nic nie wiadomo. Zanim jednak do tego dojdzie będziemy świadkami pierwszego w historii, oficjalnego startu marki w 24-godzinnym wyścigu Daytona.
Ferrari rozdało nagrody trzeciej edycji Top Design School Challenge, potyczki młodych stylistów, którzy mieli za zadanie zaprojektować samochód włoskiej marki z dość odległej przyszłości. Tym razem każdy ze zgłoszonych zespołów musiał przenieść się wyobraźnią do roku 2040, do którego mamy jeszcze 24 lata, tyle, ile upłynęło od roku 1992.
Najszybszy z drogowych roadsterów serii Seven z oferty Caterhama, wyedukowany bliźniak torowego 620R, zmienia swoje nastawienie odnośnie osób pragnących obcować z nim na co dzień. Angielska maszynka do ekspresowego przecinania asfaltowych wstęg w najnowszej specyfikacji jest jeszcze bardziej pojemna i sprzyjająca zmiennym warunkom drogowym.
W sezonie 2013 na amerykańskie tory wyścigowe wyjechały pierwsze Mazdy z silnikami Diesla, najpierw pod postacią modeli serii 6, a później prototypów. W ubiegłym roku prototypowy ścigacz japońskiej marki został pierwszym w historii samochodem z silnikiem wysokoprężnym, który wyszedł na prowadzenie w 24-godzinnym wyścigu na pętli Daytona.