Aston Martin, który po opuszczeniu kilka lat temu Forda nie wyglądał na markę mającą przed sobą świetlaną przyszłość, nie przypomina już dawnego siebie. Firmę w ostatnich miesiącach zmienił nie do poznania torowy Vulcan, DB10 dla Bonda, elektryczny RapidE i koncept DBX. W tym miesiącu transformacja dopełniła się dzięki premierze gran torurera DB11.
Latem ubiegłego roku Morgan Motor Company bez większego rozgłosu rozpoczęło prace z pierwszym, jeżdżącym prototypem słynnego 3-Wheelera o napędzie elektrycznym. Auto angielskiej marki o oznaczeniu EV3 jest o krok od wejścia do produkcji seryjnej, a sam układ napędowy to tylko jedna z wprowadzonych w nim nowości w ofercie Morgana.
Utworzone w 1968 roku Italdesign weszło w kolejny rok działalności bez swojego założyciela, Giorgetto Giugiaro, który wypisał się z firmy osiem miesięcy temu i oddał pozostałe udziały w ręce Volkswagena. Pod rządami niemieckiego koncernu, które trwają od prawie sześciu lat, zbudowano już kilka konceptów. Najnowszy z nich to GTZero.
Gumpert, niemiecki producent ekstremalnego coupe Apollo, przeszedł w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy restrukturyzację i przekształcenie w Apollo Automobil. Nowa spółka powstała po bankructwie Gumperta i przejęciu go przez inwestorów z Chin, do których należy również marka De Tomaso. Przyszłość Apollo zwiastuje projekt Arrow.
Koenigsegg znalazł się w sytuacji, w której musi odsyłać potencjalnych klientów z pustymi rękami. Lada tydzień rusza produkcja hybrydowej Regery, wszystkie z 25 sztuk limitowanej Agery RS sprzedano w rekordowym czasie, o One:1 nie ma nawet co pytać, a chętnych na Agerę ciągle nie brakuje. Takie życzenie spełni się tylko trzem osobom.
Mulliner to oddział koncernu Bentley Motors, który istnieje między innymi po to, aby spełniać indywidualne życzenia klientów. W świecie Mullinera wszystko jest możliwe, a specjalnie wykończone i wyposażone wersje limuzyny Mulsanne to tylko niewielki wycinek jego możliwości. Ich pełnię reprezentuje Mulsanne Grand Limousine.
Pininfarina pokazała swój pierwszy samochód, który narodził się po przejęciu niegdyś nierozerwalnie związanej z Ferrari firmy przez indyjski koncern Mahindra. Najnowszym dziełem włoskiego studia jest wyścigowy, poszukujący alternatywnych źródeł zasilania koncept H2 Speed z technologiami mogącymi pojawić się w przyszłości w Le Mans.
W przyszłym roku Abarth wróci na rajdowe szlaki. Marka, która ma na koncie kilka tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Europy pojawi się w pucharze FIA R-GT, który utworzono z początkiem sezonu 2015 i który łączy eliminacje na szczeblu europejskim z niektórymi rajdami serii WRC. Włoska maszyna zmierzy się przede wszystkim z... Porsche 911 GT3.
Po blisko dwunastu latach produkcji, kilku stale unowocześnianych seriach i sukcesach na torach wyścigowych całego świata dobiega końca kariera Aston Martina DB9. Następca jest już gotowy, ale przejęcie przez niego władzy nie dla wszystkich jest oczywiste. Do mających nieco odmienne zdanie należy brytyjskie Kahn Design.
Siódmego marca minęło dokładnie sto lat od zarejestrowania Bayerische Flugzeug-Werke, firmy produkującej silniki lotnicze, która kilka lat później zmieniła nazwę na Bayerische Motoren-Werke i rozszerzyła działalność między innymi o produkcję samochodów. Dziś BMW jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych marek na świecie.