Stało się. Po długich miesiącach, a dla wielu latach wyczekiwania doszło do bezpośredniego pojedynku Ferrari LaFerrari, McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder, najbardziej zaawansowanych technicznie, najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych, produkowanych od 2013 roku seryjnie. Maszyny trzech nacji zmierzyły się na prostych i torach wyścigowych.
Sześciogodzinnym wyścigiem na torze w Bahrajnie zakończył się czwarty sezon długodystansowych, samochodowych mistrzostw świata, pucharu World Endurance Championship. Od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dominowało tu Porsche, które zapewniło sobie mistrzowski tytuł w poprzedniej eliminacji. W sobotę kierowcy marki walczyli o indywidualne tytuły mistrzów świata.
W tym roku Cayman przechodzi samego siebie, a przy okazji po raz pierwszy wchodzi na tereny, na które dotychczas nie miał wstępu ze względu na zajęcie ich przez 911. Dziś najmniejsze coupe Porsche nie musi kulić się przed większymi członkami rodziny. Nowy porządek ustalił drogowy GT4, a dziś pozycję Caymana umacnia torowy GT4 Clubsport.
Od początku przyszłego roku klienci Mercedes-Benza będą mogli ustawiać się w kolejce po odświeżony model SL, włączając wydania AMG o mocy oscylującej w okolicach 600 koni mechanicznych. W ramach operacji odmładzających roadster otrzymał m.in. mocniejsze silniki, nową skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie i zmienił nieznacznie swoją twarz.
Przeszło rok po premierze czwartej generacji Mazdy MX-5 debiutuje jej włoski, technologiczny bliźniak, mały roadster pod szyldem Fiata. Model przyjmuje nazwę, która ma już prawie pół wieku i która powinna być szczególnie dobrze znana kierowcom na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Oto 124 Spider w zupełnie nowym wcieleniu.
W sierpniu ubiegłego roku Lamborghini pokazało pierwszego Huracana z napędem przenoszonym wyłącznie na tylną oś. Było nim torowe coupe LP620-2, które zaprojektowano specjalnie dla markowego pucharu Super Trofeo. W tym tygodniu debiutuje pierwszy tego typu Huracan, który przeznaczony jest do zwykłego ruchu drogowego. Oto następca Gallardo LP550-2.
W tym roku garaż numer 56, zarezerwowany w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dla pojazdów eksperymentalnych, był pusty. Wśród zgłoszeń organizator nie znalazł projektu wystarczająco innowacyjnego, a inni kandydaci nie byli po prostu gotowi. Sytuację tą w najbliższej przyszłości będzie próbowała zmienić między innymi grupa studentów z Holandii.
Rosjanom pomysłów na przetwarzanie wyrobów niemieckiej motoryzacji nie brakuje. Za przykład mogą posłużyć tu produkcje moskiewskiego Cardi: roadster, pod którym chowa się BMW serii 3 lub 450-konna Wołga na podwoziu Porsche Cayenne. Lub premierowe coupe Bilenkin Vintage, które pokazano kilka dni temu na salonie samochodowym w Dubaju.
W kalendarzu Formuły 1 na listopad znalazły się trzy, kończące cały sezon wyścigi. Na dwie ostatnie eliminacje po raz drugi z rzędu zaplanowano wizyty w Brazylii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dziesięć zespołów i dwudziestu kierowców odwiedziło Amerykę Południową w tym tygodniu, a do Azji wybiorą się pod koniec miesiąca.
Lotus Elise, który dwadzieścia lat temu zrewolucjonizował rynek najmniejszych samochodów sportowych, przechodzi kolejną ewolucję. Z salonów sprzedaży już wkrótce znikną bazowe Elise oraz Elise S, a w ich miejsca wjadą nowe wydania o oznaczeniach Sport i Sport 220. Dotychczas brytyjska marka sięgała po nazwę "Sport" tylko raz, w słynnym Espricie.