W marcu Aston Martin pokazał nam pierwszy w swojej historii pojazd z napędem elektrycznym, koncept DBX. Kilka tygodni później dowiedzieliśmy się, że w planach jest również elektryczna limuzyna na bazie Rapide. Od tamtego czasu nowe przedsięwzięcia nabrały prędkości i zmiany wydają się już nieodwracalne. Postęp reprezentuje ujawniony dziś koncept RapidE.
W połowie sierpnia w katalogu Ford Performance pojawił się nowy pakiet MP275 dla Focusa ST, podnoszący moc silnika do 275 koni mechanicznych i dopuszczany do poruszania się po drogach we wszystkich, pięćdziesięciu stanach USA. Na początku tego miesiąca niemal identyczny pakiet modyfikacji trafił na pierwsze rynki na naszym kontynencie.
Audi po raz kolejny przy pomocy limitowanego modelu drogowego podkreśla swoją obecność w mistrzostwach Deutsche Tourenwagen Masters. W roku 2005 takiemu właśnie celowi służyło specjalne wydanie limuzyny A4, a w roku 2013 identyczne obowiązki przejęło coupe A5. Na zakończenie tegorocznego sezonu DTM dostajemy kolejne coupe - A5 DTM Selection.
Latem tego roku do struktur Volvo zostało w całości wciągnięte Polestar Performance, firma odpowiedzialna w ostatnich latach za sportowe odmiany drogowych aut szwedzkiej marki i różne akcesoria. Polestar Racing, oddział skoncentrowany na wyścigach i samochodach torowych, pozostał niezależny i zmienił nazwę na Cyan Racing. Zmienia się także główne narzędzie pracy.
Na torze imienia Julesa Tacheny'ego w Mettet w Belgii zadebiutował nowy, wyścigowy model marki Opel. To kolejny, torowy samochód, który został oparty na najnowszej generacji kompaktu Astra. Pierwszym był 280-konny model Astra OPC Cup, drugim jest Astra TCR, czyli maszyna przeznaczona według aktualnych zasad zawodów klasy Touring Car Racing.
Nissan rozszerza swoją działalność na Bliskim Wschodzie. Podczas specjalnie zorganizowanej imprezy w Dubaju zadebiutowała bliskowschodnia komórka Nismo. Znana ze sportów motorowych marka, która ma coraz więcej do powiedzenia w temacie osobowych aut z Yokohamy, pokazała na premierze seryjne modele 370Z, GT-R oraz... koncept sportowego Patrola.
Pokazane prawie pięć lat temu, przebojowe BMW 1 Series M Coupe doczekało się prawowitego następcy, z którego nazwaniem nie było żadnych kłopotów. Jest nim nowe, dwudrzwiowe M2 z silnikiem o jeszcze większej mocy, elementami przeszczepionymi prosto z większych modeli M3/M4 oraz jeszcze większym brakiem poszanowania opon zakładanych na tylnej osi.
Ferrari doszło do wniosku, że nie potrzebuje kolejnego GTO. A tak właśnie, według nieoficjalnych donosów, miało nazywać się ostre wydanie coupe F12berlinetta, na które wielu czekało całymi latami. Nic z tego. Spadkobiercą 599 GTO zostało w tym tygodniu zupełnie nowe F12tdf. Skrót w nazwie auta to ukłon w stronę wyścigu Tour de France.
Formuła 1 po raz drugi w swojej historii odwiedziła Rosję. Niedzielny wyścig na 5,85-kilometrowym torze Sochi Autodrom nad Morzem Czarnym był piętnastą z dziewiętnastu eliminacji w tegorocznych mistrzostwach świata. W ubiegłym roku zwyciężył tu aktualny, dwukrotny mistrz świata, Lewis Hamilton w srebrnej strzale Mercedesa.
Porsche od czerwcowej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans nie pozwala dojść do głosu w pucharze World Endurance Championship nikomu innemu. Niemiecki zespół, do którego należało każde pole position w tym roku, wygrał również w sierpniu na Nürburgringu i we wrześniu w Austin. Dziś walczył o wygraną u podnóża wulkanu Fuji w Japonii.