Hyundai uruchamia submarkę N, dedykowaną szerokiej gamie samochodów o sportowym charakterze. Jej nazwa wzięła się od centrum testowego koreańskiej firmy, które otworzono w połowie 2013 roku przy torze Nürburgring oraz centrum badawczo-rozwojowego w Namyang. Nadejście nowego zwiastuje m.in. wizja wyścigowego prototypu N 2025 Vision Gran Turismo.
Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Singapur i uliczny tor Marina Bay, na którym od 2008 roku rozgrywane jest pierwsze w historii, nocne grand prix. W tym stuleciu wygrywali tu trzej kierowcy: trzy razy Vettel, dwa razy aktualny mistrz świata, Hamilton i dwa razy Alonso. Do faworytów podczas tegorocznego, wyścigowego weekendu należało dwóch z nich.
Dziś o północy czasu polskiego wystartowała piąta z ośmiu eliminacji pucharu World Endurance Championship, 6-godzinny wyścig na 5,5-kilometrowej pętli Circuit of the Americas. Cały weekend, znany u miejscowych jako Lone Star Le Mans obejmował również eliminacje pucharów United Sportscar Championship, Porsche GT3 i Lamborghini Super Trofeo.
Nieśmiertelna klasa G otwiera nowy rozdział w swojej przeszło 35-letniej historii. Model produkowany na zlecenie Mercedes-Benza przez Magnę Steyr ma zapewniony byt co najmniej do 2019 roku, a dzisiaj zmienia się przede wszystkim pod maską. Odświeżona gama silników legitymuje się zwiększoną mocą i zmniejszonym apetytem na paliwo.
Dokładnie dwa lata temu ze stajni Jaguara wyjechał koncept C-X17, zapowiedź pierwszego crossovera w historii brytyjskiej marki. Dziś samochód jest już gotowy do produkcji seryjnej, a przez producenta określany jest jako najpraktyczniejsze, sportowe auto na świecie. Nazywa się F-Pace i karierę zaczyna od... wpisu do "Księgi rekordów Guinnessa".
Brabus tej jesieni sypnął nowościami niemal każdego kalibru. Tuner z Bottrop razem ze swoimi oddziałami przygotował różne wariacje na temat kilku modeli Bentley'a, 850-konną klasę GLE od AMG, pakiet stylistyczny dla elektrycznej Tesli Model S, własne wydanie terenówki G 500 4x4², a także po raz pierwszy podjął temat coupe AMG GT.
Oczekiwanie na zupełnie nowe, wyścigowe BMW klasy GT3 po ponad czternastu miesiącach od pierwszych zapowiedzi dobiegło końca. W tym tygodniu na świat przyszło M6 GT3, następca utytułowanego, startującego od 2010 roku Z4 GT3, na którego koncie znalazły się m.in. wygrane w 24-godzinnych gonitwach na Spa-Francorchamps i w Dunaju.
Audi przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego, luksusowego SUV'a dużego formatu o napędzie elektrycznym. Model ma być gotowy na początku 2018 roku, a już teraz jego narodziny zwiastuje koncept E-Tron Quattro, jedna z wielu premier sześćdziesiątego szóstego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
Pod względem aerodynamiki samochody Mercedes-Benza zajmują obecnie czołowe miejsca w swoich klasach. Przewodzi im limuzyna serii CLS, która dwa lata temu ze współczynnikiem oporu powietrza na poziomie tylko 0,22 ustanowiła nowy rekord wśród modeli produkowanych seryjnie. Dziś eksperymenty w tej samej dziedzinie kontynuuje koncept Intelligent Aerodynamic Automobile.
Artega, niemiecka firma produkująca niewielkie auta sportowe z karoserią zaprojektowaną przez Henrika Fiskera, wraca do żywych. Swoje poprzednie życie zakład zakończył bankructwem w 2012 roku po blisko sześciu latach działalności. W tym czasie zdążył pokazać m.in. koncept elektrycznego coupe SE, który dziś wyznacza nowy początek marki.