Latem tego roku do struktur Volvo zostało w całości wciągnięte Polestar Performance, firma odpowiedzialna w ostatnich latach za sportowe odmiany drogowych aut szwedzkiej marki i różne akcesoria. Polestar Racing, oddział skoncentrowany na wyścigach i samochodach torowych, pozostał niezależny i zmienił nazwę na Cyan Racing. Zmienia się także główne narzędzie pracy.
Na torze imienia Julesa Tacheny'ego w Mettet w Belgii zadebiutował nowy, wyścigowy model marki Opel. To kolejny, torowy samochód, który został oparty na najnowszej generacji kompaktu Astra. Pierwszym był 280-konny model Astra OPC Cup, drugim jest Astra TCR, czyli maszyna przeznaczona według aktualnych zasad zawodów klasy Touring Car Racing.
Nissan rozszerza swoją działalność na Bliskim Wschodzie. Podczas specjalnie zorganizowanej imprezy w Dubaju zadebiutowała bliskowschodnia komórka Nismo. Znana ze sportów motorowych marka, która ma coraz więcej do powiedzenia w temacie osobowych aut z Yokohamy, pokazała na premierze seryjne modele 370Z, GT-R oraz... koncept sportowego Patrola.
Pokazane prawie pięć lat temu, przebojowe BMW 1 Series M Coupe doczekało się prawowitego następcy, z którego nazwaniem nie było żadnych kłopotów. Jest nim nowe, dwudrzwiowe M2 z silnikiem o jeszcze większej mocy, elementami przeszczepionymi prosto z większych modeli M3/M4 oraz jeszcze większym brakiem poszanowania opon zakładanych na tylnej osi.
Ferrari doszło do wniosku, że nie potrzebuje kolejnego GTO. A tak właśnie, według nieoficjalnych donosów, miało nazywać się ostre wydanie coupe F12berlinetta, na które wielu czekało całymi latami. Nic z tego. Spadkobiercą 599 GTO zostało w tym tygodniu zupełnie nowe F12tdf. Skrót w nazwie auta to ukłon w stronę wyścigu Tour de France.
Formuła 1 po raz drugi w swojej historii odwiedziła Rosję. Niedzielny wyścig na 5,85-kilometrowym torze Sochi Autodrom nad Morzem Czarnym był piętnastą z dziewiętnastu eliminacji w tegorocznych mistrzostwach świata. W ubiegłym roku zwyciężył tu aktualny, dwukrotny mistrz świata, Lewis Hamilton w srebrnej strzale Mercedesa.
Porsche od czerwcowej wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans nie pozwala dojść do głosu w pucharze World Endurance Championship nikomu innemu. Niemiecki zespół, do którego należało każde pole position w tym roku, wygrał również w sierpniu na Nürburgringu i we wrześniu w Austin. Dziś walczył o wygraną u podnóża wulkanu Fuji w Japonii.
Po kilku tygodniach przesiewu pytań od internautów i publikacji obszernych odpowiedzi kończy się seria Ask Me Anything z Christianem von Koenigseggiem, producentem jednych z najszybszych, najmocniejszych i najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na świcie. W ostatniej części Szwedzki przedsiębiorca i wynalazca opowiada o przyszłości firmy i motoryzacji.
McLaren zbudował swoją renomę między innymi w północnoamerykańskim pucharze Can-Am. W drugiej połowie lat sześćdziesiątych rządzili tu Bruce McLaren i Denny Hilmie, którzy zdobyli po dwa tytuły mistrzowskie. Piąty tytuł dla aut McLarena dołożył Peter Revson. W przyszłym roku minie 50 lat od pierwszego sezonu Can-Am, z tej okazji powstał model 650S Can-Am.
Kilka miesięcy temu na salonie samochodowym w Genewie stanęła Regera, maszyna Koenigsegga z hybrydowym układem napędowym, jakiego do tej pory jeszcze nie było: ponad siedemset koni mechanicznych z baterii i silników elektrycznych, ponad 1100 KM z silnika spalinowego i brak skrzyni biegów. Jak doszło do jej stworzenia i jak to wszystko działa?