W połowie minionego miesiąca na wystawie Autosport International w Birmingham zadebiutowała Arrinera Hussarya GT, pierwszy polski samochód wyścigowy w klasie szeroko rozumianych grand tourerów. Dziś na dziesięć naszych krótkich pytań odnośnie tego ambitnego przedsięwzięcia odpowiada Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing.
W grudniu ubiegłego roku Renault przypieczętowało operację wykupienia formacji Lotus F1 Team, co oznacza, że Francuzi wrócą w tym roku do Formuły 1 po czterech sezonach przerwy do roli konstruktorów. Nowy rozdział w historii marki otwiera nowy podział oddziału Renault Sport oraz premiera pierwszego z tegorocznych bolidów, modelu RS 16.
Austriackie Umdasch Sortwagenmanufaktur, które zajmuje się na co dzień tuningiem i rozprowadzaniem wszystkiego od Volkswagenów, poprzez BMW i Mercedes-Benzy po Ferrari i Porsche, pracuje nad sportowym wozem w dużej mierze własnej konstrukcji. Pierwsza, prototypowa sztuka egzotycznego coupe jest już gotowa. Maszyna nazywa się Celero R-6.3.
Dwa lata temu francuskie Onroak Automotive wylansowało pierwszy w swojej historii, opracowany w całości samodzielnie samochód wyścigowy. Był nim adresowany do prywatnych zespołów prototyp klasy LMP2 pod marką Ligier, która w tym samym roku wróciła do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Rok 2016 zaczął się dla Ligiera od największego sukcesu w jego dotychczasowych startach.
W piątek minęło dokładnie sto trzydzieści lat od momentu zgłoszenia przez Carla Benza patentu na mały powóz bez koni do prywatnego użytku, poruszający się o własnych siłach pojazd z silnikiem spalinowym. To data, którą uznaje się symbolicznie za początek historii samochodu i punkt zapalny zmian w przemyśle, kulturze i życiu codziennym.
Działalność W Motors pchnęła w ostatnich latach bliskowschodni przemysł samochodowy w niezbadanych dotąd kierunkach. Firma dzięki zatrudnieniu europejskich ekspertów pokazała już dwa modele super sportowych coupe, a w jej ślady chciałyby pójść kolejne przedsięwzięcia. Skutki takich zachcianek bywają jednak bardzo różne...
Radical unika w ostatnim czasie rozgłosu, ale w rzeczywistości brytyjski zakład specjalizujący się w samochodach wyścigowych i sportowych idzie jak burza. Ten rok firma rozpoczęła od wyprodukowania tysięcznego egzemplarza spydera SR3 RSX oraz premier ekstremalnego modelu RXC Spyder Carbon i coupe RXC w specyfikacji GT3.
Oplowi od kilku już lat marzy się nowy samochód sportowy. W roku 2013 tego typu życzenia ucieleśniał koncept Monza w nadwoziu shooting brake, a dziś wraca do nich koncept małego coupe o oznaczeniu GT. Projekt, który zobaczymy na żywo na wystawie w Genewie, nazwą i kształtami nawiązuje do pierwszych GT z lat sześćdziesiątych.
Porsche przywraca do funkcjonowania oznaczenie 718, które w końcówce lat pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych kojarzone było z niewielkimi, wyścigowymi spyderami. W tym roku pod tą nazwą pojawi się nowy Boxster oraz Cayman. Na pierwszy ogień idzie 718 Boxster, którego silnik kurczy się z sześciu do czterech cylindrów.
W czerwcu minie dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszej wygranej Forda w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Bohaterem tego wydarzenia był legendarny Gt40, który startował we Francji sześć lat i wygrał w sumie cztery razy z rzędu. Z okazji okrągłej rocznicy pierwszego triumfu będzie można zakupić... limitowaną serię oryginalnego GT40 MkII. No, prawie...