Zwykłemu M4 ze stajni BMW, które w ubiegłym roku sprzedało ponad 1,9 miliona aut, moc rzędu czterystu trzydziestu jeden koni mechanicznych już nie wystarcza. W tym roku najbardziej rozchwytywane dzieło oddziału BMW M GmbH dostępne będzie z pakietem Competition, który wpłynie na wygląd i osiągi maszyny i z którym dostaniemy kilkanaście koni więcej.
Filigranowe samochody sportowe z niższej półki mają się obecnie tak dobrze, że z nadążeniem za powracającymi do życia i znikającymi markami oraz firmami, o których jeszcze nigdy nie było głośno może być momentami trudno. Na radarach amatorów tego typu maszynek w ostatnich tygodniach pojawiło się między innymi angielskie Avatar Sports Cars.
W kwietniu minie dokładnie sto lat od narodzin Ferruccio Lamborghini'ego. Z tej okazji Lamborghini ma pokazać kolejny, kosmiczny model dla garstki kolekcjonerów z najgrubszymi portfelami, na temat którego jeszcze nic nie wiadomo. Zanim jednak do tego dojdzie będziemy świadkami pierwszego w historii, oficjalnego startu marki w 24-godzinnym wyścigu Daytona.
Ferrari rozdało nagrody trzeciej edycji Top Design School Challenge, potyczki młodych stylistów, którzy mieli za zadanie zaprojektować samochód włoskiej marki z dość odległej przyszłości. Tym razem każdy ze zgłoszonych zespołów musiał przenieść się wyobraźnią do roku 2040, do którego mamy jeszcze 24 lata, tyle, ile upłynęło od roku 1992.
Najszybszy z drogowych roadsterów serii Seven z oferty Caterhama, wyedukowany bliźniak torowego 620R, zmienia swoje nastawienie odnośnie osób pragnących obcować z nim na co dzień. Angielska maszynka do ekspresowego przecinania asfaltowych wstęg w najnowszej specyfikacji jest jeszcze bardziej pojemna i sprzyjająca zmiennym warunkom drogowym.
W sezonie 2013 na amerykańskie tory wyścigowe wyjechały pierwsze Mazdy z silnikami Diesla, najpierw pod postacią modeli serii 6, a później prototypów. W ubiegłym roku prototypowy ścigacz japońskiej marki został pierwszym w historii samochodem z silnikiem wysokoprężnym, który wyszedł na prowadzenie w 24-godzinnym wyścigu na pętli Daytona.
Alfa Romeo wchodzi w rok 2016 nie tylko z wypatrywaną od czasów Chrystusa limuzyną Giulia, ale również z odświeżoną 4C, zabawką dla najbogatszych, razem z którą kilka lat temu rozpoczęła się wielka transformacja włoskiej marki. Do wydania na sportowe auto jeszcze więcej, niż poprzednio kusić będzie długa lista nowych opcji, dostępny dla coupe i Spidera.
Trzeciej generacji Vipera nie wiedzie się najlepiej i wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku jej produkcja zostanie zakończona, a następca pojawi się na horyzoncie w bliżej nieokreślonej przyszłości... lub nie będzie go w ogóle. Nie wszyscy jednak skreślają "Żmiję". Coupe z repertuaru Dodge'a stało się bazą dla drugiego modelu w ofercie VLF Automotive.
Amerykanie musieli czekać tylko niecały rok od prezentacji konceptu na pojawienie się nowej generacji Continentala, która uświetni ofertę należącej do Forda marki Lincoln. W wersji produkcyjnej limuzyna nie oddaliła się zbytnio od konceptu, a stylistom i inżynierom udało się przemycić pod strzechy potencjalnych właścicieli auta kilka interesujących rozwiązań.
Pisząca się od prawie ośmiu lat historia pierwszego, polskiego super samochodu produkcji warszawskiego Arrinera Automotive skręciła dziś w kierunku torów wyścigowych i Wielkiej Brytanii. Na dedykowanej sportom motorowym wystawie Autosport International w Birmingham zadebiutowała Hussarya GT, samochód, którego nie zobaczymy na zwykłych drogach.