Przeszło rok po premierze czwartej generacji Mazdy MX-5 debiutuje jej włoski, technologiczny bliźniak, mały roadster pod szyldem Fiata. Model przyjmuje nazwę, która ma już prawie pół wieku i która powinna być szczególnie dobrze znana kierowcom na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki. Oto 124 Spider w zupełnie nowym wcieleniu.
W sierpniu ubiegłego roku Lamborghini pokazało pierwszego Huracana z napędem przenoszonym wyłącznie na tylną oś. Było nim torowe coupe LP620-2, które zaprojektowano specjalnie dla markowego pucharu Super Trofeo. W tym tygodniu debiutuje pierwszy tego typu Huracan, który przeznaczony jest do zwykłego ruchu drogowego. Oto następca Gallardo LP550-2.
W tym roku garaż numer 56, zarezerwowany w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dla pojazdów eksperymentalnych, był pusty. Wśród zgłoszeń organizator nie znalazł projektu wystarczająco innowacyjnego, a inni kandydaci nie byli po prostu gotowi. Sytuację tą w najbliższej przyszłości będzie próbowała zmienić między innymi grupa studentów z Holandii.
Rosjanom pomysłów na przetwarzanie wyrobów niemieckiej motoryzacji nie brakuje. Za przykład mogą posłużyć tu produkcje moskiewskiego Cardi: roadster, pod którym chowa się BMW serii 3 lub 450-konna Wołga na podwoziu Porsche Cayenne. Lub premierowe coupe Bilenkin Vintage, które pokazano kilka dni temu na salonie samochodowym w Dubaju.
W kalendarzu Formuły 1 na listopad znalazły się trzy, kończące cały sezon wyścigi. Na dwie ostatnie eliminacje po raz drugi z rzędu zaplanowano wizyty w Brazylii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dziesięć zespołów i dwudziestu kierowców odwiedziło Amerykę Południową w tym tygodniu, a do Azji wybiorą się pod koniec miesiąca.
Lotus Elise, który dwadzieścia lat temu zrewolucjonizował rynek najmniejszych samochodów sportowych, przechodzi kolejną ewolucję. Z salonów sprzedaży już wkrótce znikną bazowe Elise oraz Elise S, a w ich miejsca wjadą nowe wydania o oznaczeniach Sport i Sport 220. Dotychczas brytyjska marka sięgała po nazwę "Sport" tylko raz, w słynnym Espricie.
W miniony wtorek swoje sześćdziesiąte urodziny obchodził Horacio Pagani, twórca jednych z najbardziej oryginalnych, produkowanych współcześnie super samochodów. To dobra okazja do przyjrzenia się ostatnim zdobyczom Pagani Automobili, które nie spieszy się z obwieszczaniem ich światu. A jest się czym chwalić, łącznie z nowym rekordem na Nordschleife!
Za nami pierwszy, pełny sezon wyścigowy, w którym brały udział prototypy klasy LMP3, obecne przede wszystkim w pucharze European Le Mans Series. Dominującą siłą w tej grupie była brytyjska Ginetta, której pojazdy rywalizowały o tytuły mistrzowskie między sobą. W przyszłym roku firma pojawi się w kolejnych seriach z zupełnie nowym prototypem.
Światy SUV'ów i kabrioletów są od siebie tak odległe, że dotychczasowe próby ich połączenia można policzyć na palcach jednej ręki. Pięć lat temu wykonania takiej sztuczki podjął się z marnym skutkiem Nissan z modelem Murano, a dzisiaj próbuje ktoś inny. Pierwszego na świecie, luksusowego SUV'a bez dachu wprowadza na rynek Range Rover.
Bliskowschodnie W Motors, opierające swoją działalność na doświadczeniu europejskich specjalistów z Włoch i Niemiec, zaprezentowało dziś drugi model w swojej krótkiej historii. Tak samo, jak w przypadku pierwszego mamy do czynienia z jednym z najmocniejszych, najszybszych i najdroższych samochodów świata. Oto Fenyr SuperSport.