Kilkanaście miesięcy temu Koenigsegg jako pierwszy producent na świecie zaoferował swoim klientom drogowy model o mocy jednego megawata. Dzisiaj w jego ślady idzie kolejna firma, która całkiem przypadkowo pochodzi z tej samej, zimnej części świata. Oto super coupe Toroidion 1MW prosto z Finlandii, premiera tegorocznej wystawy Top Marques Monaco.
Volkswagen przypomina nam o Scirocco, którego produkcja dwa lata temu przekroczyła liczbę jednego miliona egzemplarzy i który na początku ubiegłego roku przeszedł kurację odmładzającą. O kompaktowym coupe z Wolfsburga przypomnieć ma nam wariant GTS, który za kilka dni zadebiutuje na salonie samochodowym Auto Shanghai w Chinach.
Coupe ELR to jeden z najmłodszych i najmniejszych samochodów w gamie Cadillaca. Amerykańskie auto zadebiutowało niecałe dwa i pół roku temu, co mogłoby sugerować, że do pierwszych zmian i poprawek jeszcze mu daleko. Nic bardziej mylnego: producent zdecydował, że już czas podkręcić tempo. ELR na ten rok jest znacznie mocniejszy, szybszy i otwarty na świat.
Posiadacze konsol PlayStation 3 i gry Gran Turismo 6 doczekali się kolejnej aktualizacji, w ramach której ponownie powiększy się stajnia unikatowych samochodów, dostępnych pod zakładką Vision GT. W dziale tym znajdziemy maszyny przygotowane specjalnie przez renomowanych producentów z całego świata. Tą najnowszą jest kompakt GTI Supersport spod znaku Volkswagena.
W niedzielę od sześciogodzinnego wyścigu na pętli Silverstone rozpoczął się czwarty sezon długodystansowych mistrzostw świata, FIA World Endurance Championship. To właśnie tu spotykają się jedne z najszybszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie, torowych samochodów świata, hybrydowe prototypy Toyoty, Porsche, Audi oraz Nissana.
Formuła 1, wokół której nie ubywa kontrowersji, odwiedziła w tym tygodniu Chiny. Azjatycka eliminacja na 5,45-kilometrowym torze w Szanghaju znajduje się w kalendarzu nieprzerwanie od roku 2004 i w tym sezonie odbyła się po raz dwunasty. Do tego czasu najczęściej wygrywały tu maszyny zespołu Ferrari, czterokrotnie, i Lewis Hamilton, trzykrotnie.
W swojej 88-letniej historii Volvo kilka razy zwracało się o pomoc do Włochów, czego efektem były partnerstwa dające niejednokrotnie pojazdy, do których wzdycha się do dziś. Na szczególną uwagę zasługuje współpraca szwedzkiej firmy ze studiem Bertone w połowie lat siedemdziesiątych. Jej efekty będzie można zobaczyć w przyszłym tygodniu na wystawie Techno Classica.
Mercedes-Benz przeprowadza wiosenne porządki u jednego ze swoich najmniejszych i najmłodszych modeli. Mowa o roadsterze SLK, którego pierwsza generacja pojawiła się w 1996 roku. W obecnej formie auto znamy od 2011 roku, w którym pokazano już trzecią serię, R172. W piątym roku obecności na rynku maszyna zmieni się głównie pod względem wersji napędowych.
Na rozpoczynającej się dla zwiedzających w piątek wystawie Motor Show w Poznaniu po raz pierwszy przed dużą publicznością stanie Arrinera Hussarya. Coupe, nad którym warszawski zespół pracuje od blisko siedmiu lat, pojawi się w prototypowej formie. Pojazd ma zwiastować coraz bliższą premierę wersji wyścigowej i drogowej, która ma być produkowana seryjnie.
Angielskie zakłady Ultima Sports po kilkunastu latach produkcji spartańskich modeli GTR i Can-Am, pod kołami których padło kilka rekordów świata przyspieszeń i hamowania, odświeżają swoją ofertę. Model GTR znika z rynku, a jego miejsce zajmuje Evolution Coupe. Znika również roadster Can-Am, a jego miejsce zajmuje Evolution Convertible.