Premiera wyścigowego konceptu Vision Gran Turismo, pokazujące coraz więcej, szpiegowskie zdjęcia przyłapanych w różnych okolicznościach prototypów i nieoficjalne doniesienia, mówiące o nieziemskiej mocy i przyspieszeniach zbliżają nad coraz bardziej do premiery następcy Bugatti Veyrona. To również najlepszy okres na pokazanie własnych pomysłów na auto.
Pierwszy etap prac nad kolejnym, wymykającym się współczesnym kanonom pojazdem od DeltaWing Technologies został zakończony. Firma, za którą stoi między innymi Don Panoz, po udanych eksperymentach z nietypowym, wyścigowym prototypem zamierza wprowadzić zamieszanie również w kręgach pojazdów klasy GT. I zbudować samochód osobowy.
Dlaczego nie widzimy Koenigseggów na torach wyścigowych i z czym wiąże się rewolucyjna technologia FreeValve, która jest o krok od pojawienia się w naszych samochodach? Na te i inne pytania w kolejnej części wyczerpującego Ask Me Anything odpowiada Christian von Koenigsegg, producent jednych z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata.
Wśród pojazdów typu SUV z koncernu BMW od kilku lat znajdują się cztery modele firmowane literą M w największym rozmiarze: pełnokrwiste edycje X5 M i X6 M o mocy aż 575 koni mechanicznych oraz, niżej w hierarchii, wysokoprężne odmiany M50d o mocy 381 koni. W tym tygodniu dołączył do nich mniejszy pojazd ze środka gamy, X4 w wersji M40i.
Klienci Tesla Motors już od kilku tygodni mogli układać wymarzoną konfigurację Modelu X, a wczoraj wieczorem do ich rąk oddano pierwsze, seryjne egzemplarze. Wtedy też Model X ujrzał oficjalnie cały świat. Publiczności zgromadzonej w fabryce marki we Fremont i oglądającym transmisję na żywo poprzez internet pojazd przedstawił Elon Musk, założyciel firmy.
Sportowe pojazdy z odsłoniętymi kołami mają się w ostatnich latach coraz lepiej. Niszy tej przewodzą Europejczycy z samochodami pokroju Ariel Atom, BAC Mono czy KTM X-Bow, którym regularnie przybywa jeszcze bardziej egzotycznej konkurencji. W ostatnim czasie dołączyli do niej Amerykanie, którzy przypuścili atak z modelem o nazwie Drakan Spyder.
Od 2013 roku Skoda sprzedała ponad 58 tysięcy egzemplarzy trzeciej generacji Octavii RS, której rodzinę powiększyła niedawno edycja RS 230 (na miniaturce), najszybszy i najmocniejszy, drogowy model w historii czeskiej marki. Teraz do oferty dołącza kolejny wariant: pierwsza Octavia RS, w której napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła.
Tydzień temu bolidy Mercedesa pokazały się od nieznanej dotąd strony, jako maszyny niezdolne do walki o zwycięstwo w wyścigu Formuły 1. Niespodziewana sytuacja pozwoliła Ferrari na przypieczętowanie planu na ten rok i sięgnięcie po trzecią wygraną w sezonie. Dziś miało miejsce Grand Prix Japonii. Czy Mercedesy wróciły na swoje miejsca?
Kalifornijskie Rezvani Motors powiększa swoją ofertę o nową wersję silnikową roadstera Beast. Maszyna debiutowała półtora roku temu jako przeszło 500-konna propozycja dla amatorów mocnych wrażeń, pod którą kryje się ubrany w nową karoserię i kabinę Ariel Atom. Wariant numer dwa to Beast Speedster, oferta uczulona na nadmiar koni mechanicznych.
Niemcom marzy się kolejne, sportowe auto z wyższej półki, które nie będzie musiało zabiegać o popularność i liczyć na wielki sukces - jego produkcja będzie z góry ograniczona do kilkunastu egzemplarzy. Z takim właśnie planem zadebiutowało Halcon SuperSport. Pierwszym autem firmy jest coupe Falcarto z niemieckim paszportem i azjatyckim sercem.