Straszenie super SUV'ami trwa już kilka lat, w ciągu których swoje koncepty przedstawił Spyker, Lamborghini i Bentley, a grunt pod nadejście nowego utwardziły najmocniejsze warianty modeli marek Porsche, BMW, Mercedes-Benz czy Infiniti. To, co jeszcze wczoraj wydawało się absurdem dziś jest już rzeczywistością. Nową erę otwiera Bentley Bentayga.
W świecie Rolls-Royce'a ciemną nocą, a w szczególności tuż przed świtem grasują widma, duchy i zjawy. Phantom, Ghost oraz Wraith. Już wkróce dołączy do nich czwarty element, świt właśnie. Dawn. Nowy model pokazano dziś w Goodwood, domu Rolls-Royce'a, a dzięki mocy internetu premierę z udziałem CEO marki można było oglądać na żywo na całym świecie.
Od czterdziestu lat "turbo" w przypadku 911 kojarzyło się wyłącznie z najmocniejszymi i najszybszymi wariantami klasyka Porsche. Aż do dziś. Nowa odsłona niemieckiej maszyny już w podstawowej wersji wyrzeka się jednostek wolnossących i sięga łapczywie po dwie turbosprężarki. Z takim orężem auto pojawi się w sprzedaży w czterech wersjach już w grudniu.
Formuła 1 zakończyła dzisiaj letnie tournee po Europie. Ostatnim wyścigiem w tej części sezonu było popołudniowe Grand Prix Włoch na 5,8-kilometrowym torze Monza, domowy wyścig Ferrari. Czerwone bolidy z Maranello wygrywały tu najczęściej, aż dziewiętnaście razy, ostatni raz w sezonie 2010. Czy w tym roku udało się poprawić te statystyki?
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie zobaczymy następcy Veyrona, najszybszego, produkowanego seryjnie samochodu na świecie, a kolejne Bugatti nie będzie adresowane do garstki wybrańców, ale do milionów osób na całym świecie. Jak to możliwe? Otóż kolejnym Bugatti będzie wirtualny model, którzy przygotowano specjalnie na potrzeby gry Gran Turismo 6.
Do końca tegorocznego sezonu Deutsche Tourenwagen Masters zostały trzy eliminacje i sześć wyścigów, przed którymi w tabeli producentów prowadzi Audi przed Mercedes-Benzem. Przed wrześniową kulminacją w postaci potyczek na pętlach Oschersleben oraz Nürburgring marka ze Stuttgartu prezentuje swoją przyszłoroczną broń, nową generację coupe C 63 DTM.
Renault powiększa rodzinę Megane RS z liczbą 275 w nazwie, ale tylko w wersji z kierownicą po prawej stronie. Na rynku Wielkiej Brytanii jeszcze w tym roku pojawią się dwa nowe warianty: RS 275 Cup-S, w którym główne role odgrywa sportowe zacięcie i niższa cena oraz RS 275 Nav dla tych, którzy cenią sobie wygodę podróżowania.
Ibiza Cupra idzie w ślady Polo GTI, w którym już prawie rok temu jednostkę napędową wymieniono na większą i mocniejszą. Seat, który od blisko trzech dekad należy do wielkiej rodziny Volkswagena, wprowadza przy okazji garść innych nowości. Najwięcej z nich znajdziemy w kabinie samochodu oraz w obrębie jego podwozia.
Mercedes-Benz wraca po czterdziestu czterech latach przerwy do kabrioletów wielkiego formatu, których początki sięgają lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Jednocześnie do oferty AMG po raz pierwszy dołączy kabriolet z miejscem dla czterech dorosłych osób. A wszystko to za sprawą już piątej wersji nadwoziowej luksusowej klasy S.
Peugeot, którego korzenie sięgają 1810 roku, prezentuje kolejną wizję przyszłości motoryzacji. Najnowszy koncept francuskiej marki nosi nazwę Fractal i tylko z pozoru nie odbiega zbytnio od poprzednich fantazji firmy. W rzeczywistości jest zbiorem nowych pomysłów, które wystawią na próbę niejeden zmysł kierowcy, pasażerów i przechodniów.