W lutym Rolls-Royce przyznał się oficjalnie do prac nad pierwszym w swojej historii pojazdem typu Sport Utility Vehicle, dla którego tłem historycznym będą podboje bezdroży produkowanego przeszło sto lat temu Silver Ghosta. Teraz marka daje kolejne świadectwo swoich zamiarów: pokazuje jeden z pierwszych prototypów, będących częścią projektu Cullinan.
Wielu brytyjskich producentów samochodów zaczynało od przydomowych warsztatów i szop, w których zapaleńcy całymi latami pracowali nad pojazdami swoich marzeń. Wielu z nich już dawno przeniosło się do większych obiektów, ale zakładów działających na najmniejszą skalę ciągle nie brakuje. Jednym z nich jest Contera Cars, z którego pochodzi coupe MD1.
Hyundai Motor z okazji jedenastej edycji wystawy Seoul Motor Show uruchomił uśpione rezerwy mocy i pozwolił swoim pracownikom na realizację pomysłów skrywanych gdzieś po kątach. Taka akcja zaowocowała kilkoma premierami w skali koreańskiej oraz pierwszym na świecie pokazem dwóch konceptów: trzydrzwiowego crossovera Enduro oraz sportowego kompaktu RM15.
Subaru Tecnica International bierze na celownik miliony amerykańskich klientów. A wszystko w ramach planu koncernu Fuji Heavy Industries, producenta aut marki Subaru, który zakłada wzmocnienie obecności STI w USA jako dostawcy fabrycznych pakietów modyfikacji, producenta gotowych modeli oraz ramienia odpowiedzialnego za działania związane ze sportami motorowymi.
Oddział Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations zajął się kolejnym Range Roverem. I ponownie przekroczył granice, które w 45-letniej, pełnej sukcesów historii modelu przekraczane nie były. Tym razem Brytyjczycy poszli w stronę nie tylko mocy, ale również luksusu. Obie te wartości aż do przesady ucieleśnia nowy SVAutobiography.
W lutym Porsche zdjęło z Caymana kaganiec, który od zawsze trzymał go w bezpiecznej odległości od większego 911. Nowy GT4 wszedł mocą i osiągami w regiony wcześniej dla coupe zakazane, a teraz w jego ślady bez żadnej zwłoki idzie otwarty Boxster. Stary porządek świata burzy druga generacja Spydera, której nie brakuje niczego do zostania kultową.
W końcówce tej dekady Cadillac zainwestuje w ekspansję i zupełnie nowe modele dwanaście miliardów dolarów. W tej sumie zmieści się aż osiem luksusowych pojazdów, którym przewodzić będzie debiutujący w tym tygodniu krążownik CT6. Oznacza to, że podobnej wielkości limuzyna XTS straci swój dotychczasowy status i w katalogu koncernu spadnie o szczebel.
Brytyjskie królestwo McLaren Automotive po miesiącach drażnienia strzępami informacji rozpoczyna wielką ekspansję na kolejne segmenty świata super samochodów. Anglicy odwiedzili już szczyt z hybrydowym modelem P1, nieco niżej rozłożyli się z rodziną Super Series, a teraz zajmują pierwsze pozycje z pierwszym przedstawicielem dynastii Sports Series.
Lincoln, najbardziej luksusowa marka pod skrzydłami Forda, zapowiada powrót na amerykański rynek słynnego Continentala. Rychłe pojawienie się na rynku wielkiej limuzyny zupełnie nowej generacji zapowiada koncept, który już za kilka dni stanie na wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Jego linie wyznaczą kierunek również innym modelom marki.
Już za kilka dni do japońskich salonów sprzedaży przemknie bez hucznych zapowiedzi oczekiwany od dawna, miniaturowy roadster firmowany przez Hondę. Autko o oznaczeniu S660 półtora roku temu zapowiadał tak samo nazwany koncept. Ich doskonale znany format sięga korzeniami pojazdów o podobnych rozmiarach i charakterze z lat sześćdziesiątych minionego stulecia.