Hyundai Motor z okazji jedenastej edycji wystawy Seoul Motor Show uruchomił uśpione rezerwy mocy i pozwolił swoim pracownikom na realizację pomysłów skrywanych gdzieś po kątach. Taka akcja zaowocowała kilkoma premierami w skali koreańskiej oraz pierwszym na świecie pokazem dwóch konceptów: trzydrzwiowego crossovera Enduro oraz sportowego kompaktu RM15.
Subaru Tecnica International bierze na celownik miliony amerykańskich klientów. A wszystko w ramach planu koncernu Fuji Heavy Industries, producenta aut marki Subaru, który zakłada wzmocnienie obecności STI w USA jako dostawcy fabrycznych pakietów modyfikacji, producenta gotowych modeli oraz ramienia odpowiedzialnego za działania związane ze sportami motorowymi.
Oddział Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations zajął się kolejnym Range Roverem. I ponownie przekroczył granice, które w 45-letniej, pełnej sukcesów historii modelu przekraczane nie były. Tym razem Brytyjczycy poszli w stronę nie tylko mocy, ale również luksusu. Obie te wartości aż do przesady ucieleśnia nowy SVAutobiography.
W lutym Porsche zdjęło z Caymana kaganiec, który od zawsze trzymał go w bezpiecznej odległości od większego 911. Nowy GT4 wszedł mocą i osiągami w regiony wcześniej dla coupe zakazane, a teraz w jego ślady bez żadnej zwłoki idzie otwarty Boxster. Stary porządek świata burzy druga generacja Spydera, której nie brakuje niczego do zostania kultową.
W końcówce tej dekady Cadillac zainwestuje w ekspansję i zupełnie nowe modele dwanaście miliardów dolarów. W tej sumie zmieści się aż osiem luksusowych pojazdów, którym przewodzić będzie debiutujący w tym tygodniu krążownik CT6. Oznacza to, że podobnej wielkości limuzyna XTS straci swój dotychczasowy status i w katalogu koncernu spadnie o szczebel.
Brytyjskie królestwo McLaren Automotive po miesiącach drażnienia strzępami informacji rozpoczyna wielką ekspansję na kolejne segmenty świata super samochodów. Anglicy odwiedzili już szczyt z hybrydowym modelem P1, nieco niżej rozłożyli się z rodziną Super Series, a teraz zajmują pierwsze pozycje z pierwszym przedstawicielem dynastii Sports Series.
Lincoln, najbardziej luksusowa marka pod skrzydłami Forda, zapowiada powrót na amerykański rynek słynnego Continentala. Rychłe pojawienie się na rynku wielkiej limuzyny zupełnie nowej generacji zapowiada koncept, który już za kilka dni stanie na wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Jego linie wyznaczą kierunek również innym modelom marki.
Już za kilka dni do japońskich salonów sprzedaży przemknie bez hucznych zapowiedzi oczekiwany od dawna, miniaturowy roadster firmowany przez Hondę. Autko o oznaczeniu S660 półtora roku temu zapowiadał tak samo nazwany koncept. Ich doskonale znany format sięga korzeniami pojazdów o podobnych rozmiarach i charakterze z lat sześćdziesiątych minionego stulecia.
Formuła 1 odwiedziła w tym tygodniu Malezję. Z narastającym napięciem między Red Bullem, a dostarczającym układy napędowe Renultem, kalendarzem po raz pierwszy od 1960 roku skróconym o Grand Prix Niemiec, Sauberem ciąganym po sądach przez swoich byłych kierowców i ekipą Manor Marussia poza 107-procentowym minimum czasowym w kwalifikacjach...
Tunerzy od lat pojawiają się i znikają, a o przetrwaniu, zbudowaniu marki i tradycji można mówić tylko na przykładzie niektórych z nich. To wszystko udało się niemieckiej Alpinie, której znakiem firmowym od blisko pół wieku jest tarcza z wałem korbowym i dwugardzielowym gaźnikiem. Swoje pięćdziesiąte urodziny firma świętuje specjalnymi edycjami modeli B5 i B6.