Aktualna klasa S spod znaku Mercedes-Benza bije od miesięcy rekordy sprzedaży, co oznacza wytężoną pracę nie tylko dla producenta, ale także dla wszystkich skupionych wokół niego tunerów. Jednym z najchętniej podejmujących się modyfikowania serii S jest oczywiście niezawodny Brabus. Najnowsze dzieło zakładów z Bottrop to coupe serii 850 na bazie S 63 AMG.
Przeszło 600-konny Huracan pojawił się prawie rok temu, ale możliwość dobrania się do najmniejszego Lamborghini otrzymało dotychczas tylko kilku renomowanych tunerów. W tym miesiącu dołącza do nich Mansory, które w przypadku samochodów włoskiej marki dostaje białej gorączki. A to wzbudza uzasadnione obawy. Man, sorry? Nie tym razem!
Dzisiaj w Hiszpanii na prawie 4,7-kilometrowej pętli przemianowanej w tym roku na Circuit de Barcelona-Catalunya kończy się druga seria 4-dniowych testów przed rozpoczęciem kolejnego sezonu Formuły 1. W czołówce treningów regularnie pojawiają się bolidy Ferrari, ale Włosi mają też inne zajęcia. W wolnym czasie marzy im się... upiększenie Formuły 1.
Maserati, połączone nie tak dawno temu bezpośrednio z Ferrari, na produkcji supercoupe Enzo w sąsiedniej stajni w Maranello zyskało bardzo wiele. Technologiczny bliźniak 660-konnego Ferrari w postaci modelu MC12 pojawił się nie tylko w drogowej specyfikacji, ale również jako maszyna wyścigowa, która na kilka sezonów zdominowała kategorię GT1. Czy historia się powtórzy?
Jeśli ktoś dopiero teraz zaczął zastanawiać się nad zamówieniem trzyosiowego G 63 AMG 6x6 - jest już za późno. Mercedes-Benz kończy produkcję pokazanego dokładnie dwa lata temu, 544-konnego potwora na liczbie ponad 100 egzemplarzy. Ale to, co zaczął da początek nowemu modelowi. Oto bliska produkcji seryjnej terenówka G 500 w podniesionej do kwadratu wersji 4x4.
Australijskie Holden Special Vehicles przedstawiło swoim krajanom kolejny model z dwiema parami drzwi, w którego posiadanie będzie mogła wejść tylko garstka mieszkańców kontynentu. Tym razem wzięto się za sedana Senator, który bazuje na Holdenie Commodore, który z kolei wywodzi się bezpośrednio z amerykańskiego, rozwijającego 421 koni mechanicznych Chevroleta SS.
Dokładnie sześć miesięcy po premierze studium stylistycznego McLaren ujawnia torowy model P1 GTR w formacie gotowym do produkcji na indywidualne zamówienia. Zweryfikowane podczas testów na całym globie założenia sprzed pół roku okazały się na tyle trafione, że największą zmianą w pierwszym egzemplarzu jest... jego malowanie.
Aston Martin przekształca swój wizerunek i zaciera granice między modelami oferowanymi dla użytkowników zwykłych dróg, a torowymi maszynami, odnoszącymi od lat ogromne sukcesy w wyścigach klas GT. Kierunek na nowe postrzeganie angielskiej marki obiera coupe Vantage GT3, któremu towarzyszyć będzie tajemniczy, ekstremalny model o nazwie Vulcan.
Lotus, którego zakłady opuszcza obecnie około 45 samochodów tygodniowo, kładzie kolejny kamień milowy swojej historii. Ale wielkiej rewolucji ani pierwszego w tym stuleciu Esprita nie należy się spodziewać. Kamieniem milowym zostaje zupełnie nowa, druga generacja coupe Evora, która stanie się trzonem oferty marki na najbliższe lata.
Continental GT, dzięki któremu wyniki sprzedaży Bentley'a idą co roku w górę, przejdzie w tym roku szereg zabiegów, poprawiających jego atrakcyjność, kondycję i użyteczność w każdej wersji silnikowej. Angielski grand tourer w najnowszym wydaniu zostanie pokazany już w marcu na wystawie w Genewie, a do salonów sprzedaży trafi latem.