W swojej 88-letniej historii Volvo kilka razy zwracało się o pomoc do Włochów, czego efektem były partnerstwa dające niejednokrotnie pojazdy, do których wzdycha się do dziś. Na szczególną uwagę zasługuje współpraca szwedzkiej firmy ze studiem Bertone w połowie lat siedemdziesiątych. Jej efekty będzie można zobaczyć w przyszłym tygodniu na wystawie Techno Classica.
Mercedes-Benz przeprowadza wiosenne porządki u jednego ze swoich najmniejszych i najmłodszych modeli. Mowa o roadsterze SLK, którego pierwsza generacja pojawiła się w 1996 roku. W obecnej formie auto znamy od 2011 roku, w którym pokazano już trzecią serię, R172. W piątym roku obecności na rynku maszyna zmieni się głównie pod względem wersji napędowych.
Na rozpoczynającej się dla zwiedzających w piątek wystawie Motor Show w Poznaniu po raz pierwszy przed dużą publicznością stanie Arrinera Hussarya. Coupe, nad którym warszawski zespół pracuje od blisko siedmiu lat, pojawi się w prototypowej formie. Pojazd ma zwiastować coraz bliższą premierę wersji wyścigowej i drogowej, która ma być produkowana seryjnie.
Angielskie zakłady Ultima Sports po kilkunastu latach produkcji spartańskich modeli GTR i Can-Am, pod kołami których padło kilka rekordów świata przyspieszeń i hamowania, odświeżają swoją ofertę. Model GTR znika z rynku, a jego miejsce zajmuje Evolution Coupe. Znika również roadster Can-Am, a jego miejsce zajmuje Evolution Convertible.
W lutym Rolls-Royce przyznał się oficjalnie do prac nad pierwszym w swojej historii pojazdem typu Sport Utility Vehicle, dla którego tłem historycznym będą podboje bezdroży produkowanego przeszło sto lat temu Silver Ghosta. Teraz marka daje kolejne świadectwo swoich zamiarów: pokazuje jeden z pierwszych prototypów, będących częścią projektu Cullinan.
Wielu brytyjskich producentów samochodów zaczynało od przydomowych warsztatów i szop, w których zapaleńcy całymi latami pracowali nad pojazdami swoich marzeń. Wielu z nich już dawno przeniosło się do większych obiektów, ale zakładów działających na najmniejszą skalę ciągle nie brakuje. Jednym z nich jest Contera Cars, z którego pochodzi coupe MD1.
Hyundai Motor z okazji jedenastej edycji wystawy Seoul Motor Show uruchomił uśpione rezerwy mocy i pozwolił swoim pracownikom na realizację pomysłów skrywanych gdzieś po kątach. Taka akcja zaowocowała kilkoma premierami w skali koreańskiej oraz pierwszym na świecie pokazem dwóch konceptów: trzydrzwiowego crossovera Enduro oraz sportowego kompaktu RM15.
Subaru Tecnica International bierze na celownik miliony amerykańskich klientów. A wszystko w ramach planu koncernu Fuji Heavy Industries, producenta aut marki Subaru, który zakłada wzmocnienie obecności STI w USA jako dostawcy fabrycznych pakietów modyfikacji, producenta gotowych modeli oraz ramienia odpowiedzialnego za działania związane ze sportami motorowymi.
Oddział Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations zajął się kolejnym Range Roverem. I ponownie przekroczył granice, które w 45-letniej, pełnej sukcesów historii modelu przekraczane nie były. Tym razem Brytyjczycy poszli w stronę nie tylko mocy, ale również luksusu. Obie te wartości aż do przesady ucieleśnia nowy SVAutobiography.
W lutym Porsche zdjęło z Caymana kaganiec, który od zawsze trzymał go w bezpiecznej odległości od większego 911. Nowy GT4 wszedł mocą i osiągami w regiony wcześniej dla coupe zakazane, a teraz w jego ślady bez żadnej zwłoki idzie otwarty Boxster. Stary porządek świata burzy druga generacja Spydera, której nie brakuje niczego do zostania kultową.