Pięćset dwadzieścia koni mechanicznych to moc, z którą Audi S8 obecnej generacji powinno bez trudu odnaleźć się w każdej sytuacji, od niedzielnego wypadu za świeżym pieczywem po niczym nieskrępowane nawijanie setek kilometrów na lewych pasach niemieckich autostrad. Ale czy aby na pewno? Zapowiedziane dziś S8 Plus jest nieco innego zdania...
Ares Performance, powołane do życia w ubiegłym roku między innymi przez byłego CEO Lotusa, zabrało się za tuning włoskiej egzotyki. Dominację samochodów brytyjskich i niemieckich w katalogu produktów marki przerywa Lamborghini Huracan. Auto zadebiutowało kilka dni temu przy okazji otwarcia pierwszego salonu firmy na terenie Londynu.
Do debiutu na jesieni szykuje się kolejny ścigacz klasy LMP3. Tym razem za najmniejszy prototyp grupy Le Mans wzięło się niemieckie Advanced Design and Engineering Systems Solutions, które kilka lat temu przygotowało Lotusa T128 grupy LMP2 i pracowało nad bolidem Formuły 1 ekipy Hispania Racing Team. Firma ma w planach również pojazd LMP1...
Na wiosnę dostaliśmy zupełnie nowe, turbodoładowane coupe ze stajni Ferrari, a już jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie będziemy mogli zobaczyć spidera. Obie pozycje mają sprawić, że nie powinniśmy już wracać do produkowanych od 2009 roku aut z serii 458 i skupić się tylko i wyłącznie na rodzinie 488, która rozrośnie się tym samym do dwóch pozycji.
Zespół Mercedesa wygrał w tym roku już osiem z dziewięciu wyścigów mistrzostw Formuły 1, na które składa się dziewiętnaście eliminacji. Dziesiątą z nich było wczorajsze Grand Prix Węgier w Mogyoród w pobliżu Budapesztu. Ubiegłoroczny wyścig w tym miejscu był jednym z trzech, w których linii mety jako pierwszy nie przekroczył bolid Mercedesa.
Już od sześćdziesięciu pięciu lat podstawą oferty marki Morgan jest roadster Plus 4. W podstawowej wersji model ten oferuje dziś sto pięćdziesiąt sześć koni mechanicznych, które płyną z dwulitrowej jednostki napędowej od Forda. W tym roku garść wybrańców będzie mogła sięgnąć po coś znacznie mocniejszego - model Plus 4 wydaniu AR.
Ferrari i Bertone to połączenie, na które nie jest łatwo trafić. Najbardziej znanym przypadkiem, w którym karoserię dla aut z Maranello zaprojektowano właśnie u Bertone jest niewielkie, seryjne coupe Dino 308 GT4, które wylansowano w 1973 roku. Inne przypadki sprowadzają się najczęściej do pojedynczych egzemplarzy. Właśnie takim jest jedna ze sztuk z serii 250 GT.
W tym roku przypada dokładnie sto dwudziesta rocznica działalności Skody. Czeska marka, która w ciągu kilkunastu dziesięcioleci wyprodukowała ponad 17 milionów samochodów, odsłoniła z tej okazji kilka rodzynków ze swojej muzealnej kolejki. Jednym z nich jest prototyp 935 Dynamic, który... nie był wystawiany publicznie od 80 lat!
W ubiegłym roku minęło dokładnie pięćdziesiąt lat od pokonania Ferrari przez Amerykanów w klasie GT w 24-godzinnym wyścig Le Mans, a w tym roku mija pół wieku od wyrwania z rąk Włochów pucharu grupy GT w całej serii World Sportscar Championship. Właśnie z tej okazji na drogi wróci słynne coupe Shelby Cobra Daytona, sprawca całego zmieszania.
Już za niecały miesiąc na aukcję w Monterey trafi jeden z najważniejszych, eksperymentalnych samochodów w całej historii koncernu General Motors. Mowa o pierwszej maszynie z serii Chevrolet Engineering Research Vehicle, nietypowym bolidzie, o którym było głośno w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych i jeszcze długo później.