Porsche 911 z generacji na generację robi się coraz mocniejsze, coraz szybsze, coraz bardziej zaawansowane technologicznie i coraz większe. Pierwsza sztuka z 1964 roku, znana jeszcze jako 901, miała 4,16 metrów długości i ważyła 1080 kilogramów. Dzisiejsze, bazowe 911 Carrera jest dłuższe o 328 milimetrów i cięższe o 315 kilogramów. To ogromna różnica.
Hybrydy rządzą obecnie wśród najszybszych, drogowych i wyścigowych samochodów, ale nie znaczy to, że nie mają wielu przeciwników. Należą do nich między innymi Gordon Murray, ojciec słynnego McLarena F1 i James Glickenhaus, właściciel unikatowego Ferrari P4/5. Ten drugi ma już gotowe antidotum na hybrydy. To wyczekiwane od miesięcy SCG 003 o podwójnej osobowości.
Audi R8 tuż przed dziesiątymi urodzinami przechodzi w drugą generację, której tylko na pierwszy rzut oka brakuje efektu nowości. Auto zachowuje jednoznacznie rozpoznawalne kształty i proporcje, idzie stylistycznie drogą wyznaczoną przez małe TT, wyprzedza poprzednika pod każdym względem technologicznym i zaczyna karierę od widlastego silnika z dziesięcioma cylindrami.
Austriackie przedsiębiorstwo Magna Steyr, znane miłośnikom czterech kółek między innymi z kilku dekad produkcji Mercedes-Benza klasy G, zapowiada kolejny koncept z serii Magna Innovative Lightweight Vehicle. Po kilku niewielkich pojazdach o charakterze użytkowym będziemy mieli tym razem do czynienia z czymś zupełnie innym. Ze sportowym coupe Plus.
McLaren wyciąga pomocną dłoń do wszystkich, dla których P1 był poza zasięgiem, a którym marzy się maszyna lekka, mocarna i zwinna w bardziej przystępnej cenie. Dla takich osób standardowe coupe serii 650S to za mało. Dlatego model wniesiono na kolejny poziom. Oto odchudzony i wzmocniony McLaren 675LT, narzędzie do podróży i nawijania na opony torów wyścigowych.
Firma braci Jensen, słynąca głównie z coupe Interceptor oraz napędzanego na obie osie FF, zakończyła swoją działalność w 1976 roku po blisko czterech dekadach działalności. Od zamknięcia angielskiego zakładu miną wkrótce cztery kolejne dekady i wszystko wskazuje na to, że historia zatoczy koło: marka Jensen wróci do żywych z nowymi modelami!
Pamiętacie nieoficjalne doniesienia sprzed kilkunastu miesięcy o budowie przez Aston Martina torowego One-77 na bazie jednego z pierwszych prototypów? W końcu można odnieść te plotki do rzeczywistości. I to jeszcze jak! Po serii tajemniczych zapowiedzi Brytyjczycy ujawnili dziś model o nazwie Vulcan. To Aston Martin jakiego jeszcze nie było.
Audi nie przerywa snucia wizji swojej najbliższej przyszłości i po raz kolejny przekształca koncept Prologue, który w nowej formie pojawi się w przyszłym tygodniu w Genewie. Projekt debiutował trzy miesiące temu jako 605-konne coupe, z którego w styczniu zrobiono hybrydę. Teraz w aucie pojawiła się dodatkowa para drzwi. Poznajcie Prologue Avant.
Do swojego pierwszego wyjazdu na tor wyścigowy gotowy jest zupełnie nowy prototyp klasy LMP2 od francuskiego Oreca Technology. Maszyna, która wystartuje w najliczniej reprezentowanej grupie aut, już teraz spełnia wymogi, które pojawią się z przyszłymi zmianami w regulaminie i wykracza poza ramy wyznaczone przez przepisy w kwestiach bezpieczeństwa.
Wśród zabytkowych, sportowych samochodów pokazanych na tegorocznej wystawie Race Retro w Coventry znalazły się jedne z najważniejszych modeli w historii Lancii: rajdowe coupe Stratos, B-grupowa Delta S4 oraz Delta Integrale. Ale nie tylko. Włoską markę reprezentował również jedyny w swoim rodzaju roadster Astura, którego historia zaczęła się ponad 80 lat temu.