Wheelsandmore lubi być pierwsze. Tunerowi udała się ta sztuka z niejednym Lamborghini czy Ferrari, a teraz niemiecki zakład jako pierwsza firma na świecie prezentuje pakiet modyfikacji dla coupe GT firmowanego przez markę Mercedes-AMG. Auto dopiero co trafiło do pierwszych dealerów Mercedesa. W Polsce dostępne jest w cenie od 552,5 tysięcy złotych.
Na pętli Circuit Paul Ricard rozpoczął się w tym tygodniu prolog przed czwartym sezonem mistrzostw World Endurance Championship, na którym spotkały się nowe maszyny zespołów Toyota, Audi oraz Porsche. Prototypy dwóch pierwszych marek poznaliśmy wcześniej, a Porsche pokazało się dotychczas tylko na chwilę. Teraz nowemu 919 Hybrid można przyjrzeć się dużo bliżej.
W długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata Toyota ma w tym roku do obrony dwa tytułu mistrzów świata: kierowców i konstruktorów. W minionym sezonie firma jako pierwsza japońska marka sięgnęła po puchar serii World Endurance Championship, a wśród kierowców triumfowali Anthony Davidson i Sebastien Buemi, którzy jeździli modelem TS040 Hybrid.
Po styczniowej premierze pięciodrzwiowego GLE, wypaczającego swoją nazwą pojęcie coupe, Mercedes-Benz ujawnia prawowitego następcę klasy M, bestsellera marki w segmencie dużych SUV'ów, model GLE bez udziwnień i w pełnym rozmiarze XXL. Jednocześnie za maszynę zabiera się oddział Mercedes-AMG, którego fabrykę opuszczać będzie GLE 63 w dwóch wariantach.
Z kaskaderem za kierownicą, na dwóch węglowych linach zawieszonych osiemnaście metrów nad wodami Tamizy i z dumnie podwieszonym, ogromnym logotypem Jaguara wczoraj rano zadebiutowała zupełnie nowa generacja limuzyny XF. Widowisko transmitowane na żywo poprzez Internet zakończyło się przejechaniem 240 metrów i ustanowieniem rekordu świata.
Na zbliżający się wielkimi krokami salon samochodowy w Nowym Jorku światową premierę w postaci swojego pierwszego super coupe szykuje miejscowy zakład Lyons Motor Car. Maszyna o niebotycznych parametrach i osiągach miałaby wprowadzić firmę do grona producentów najszybszych samochodów na naszej planecie... o ile rzeczywiście na niej wyląduje.
Lotus, któremu od prawie roku przewodzi Jean-Marc Gales, kontynuuje politykę rozszerzania i odświeżania aktualnej oferty o nowe warianty dobrze znanych aut. Po urodzinowej edycji Elise, która została ujawniona kilka dni temu z okazji 20-lecia modelu, przyszła pora na Exige S. Lekkiemu coupe brakowało do tej pory ewolucji Club Racer.
Po kilku miesiącach milczenia ciszę przerywa Arrinera, która od kilku lat pracuje nad polskim super coupe o nazwie Hussarya. Warszawska firma szykuje się do pierwszego, publicznego wystawienia auta przed dużą publicznością, ale o oficjalnej premierze mówić jeszcze nie można. Samochód, który już w przyszłym miesiącu zobaczymy w Poznaniu będzie sztuką testową.
Caterham zabiera się za wiosenne porządki i zaczyna od ułożenia oferty modelu Seven w sensowny ciąg znaków. Gamę otwierać będzie trzycylindrowy model 165 o mocy skromnych 81 koni, a zamykać turbodoładowany, przeszło 310-konny 620. Między nimi znajdą się trzy nowości: modele Seven w specyfikacji 270, 360 oraz 420, które będzie można zamówić z pakietami S lub R.
Ferdinand Porsche w początkach swojej wielkiej kariery pracował intensywnie m.in. nad wykorzystaniem do napędu automobili silników elektrycznych. Dzisiaj, przeszło 100 lat później, firma rozwijana kolejno przez jego syna, wnuków i prawnuków do podobnych tematów podchodziła dość ostrożnie. Wyjątkami były hybrydowy model 918, prototypy 911 czy prototypy Boxstera E.