Peugeot 308 Racing Cup - Bez formalności
Peugeot Sport po czerwcowej premierze 270-konnego modelu 308 GTi nie opuszcza regionów zarezerwowanych dla kompaktów. Najnowszym projektem Francuzów jest kolejny pojazd na bazie 308, ale tym razem nie dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego. Mowa o wyścigowym 308 Racing Cup, który przygotowywany jest do startów na całym świecie.
Torowy 308 będzie szerszy od cywilnego odpowiednika o 106 milimetrów (razem 1910 milimetrów szerokości), zostanie zaopatrzony w skrzydło rodem z pucharu WTCC, klatkę bezpieczeństwa zgodną z normami FIA, regulowane zawieszenie i stanie na 18-calowych obręczach z ogumieniem w rozmiarze 27/65. Masa samochodu musi zostać utrzymana w przedziale od 1000 do 1050 kilogramów, z których 63% ma przypadać na przednią oś.
308 Racing Cup oczywiście odziedziczy po 308 GTi jednostkę napędową: 1,6-litrowy motor serii THP z turbodoładowaniem. W silniku wprowadzonych zostanie kilka istotnych zmian. Najważniejszą będzie instalacja turbosprężarki prosto z modelu 208 T16 oraz wydajniejszego układu wydechowego. Prace nad silnikiem ciągle trwają, a już teraz uzyskano 308 koni mechanicznych. Jednostka współpracować będzie z sekwencyjną, sześciostopniową skrzynią biegów, sterowaną łopatkami przy kierownicy.
Wyścigowy 308 zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na salonie samochodowym we Frankfurcie, a pod koniec października będzie można go zobaczyć na pętli Paul Ricard podczas demonstracyjnych przejazdów przy okazji finału serii GT Tour. Autem będzie można startować m.in. w niemieckim pucharze VLN, hiszpańskim CER, włoskim CITE, belgijskim BGDC oraz w wyścigach długodystansowych w ramach 24H Series. 308 Racing Cup ma zastąpić u Peugeota markowy puchar RCZ Racing Cup. Do sprzedaży samochód trafi dopiero pod koniec przyszłego roku.
Źródło/zdjęcia: Peugeot Sport Peugeot 308 Racing Cup na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum