W czerwcu minie dokładnie dwadzieścia lat od debiutu McLarena F1 GTR klasy GT1 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Debiutu, który zakończył się wygraną i zajęciem kilku innych miejsc w czołówce. Brytyjska maszyna z niemieckim sercem była na mecie pierwsza, trzecia, czwarta, piąta i trzynasta. Cała piątka wróci do Le Mans w tym roku w towarzystwie nowego P1 GTR.
Nissan zakończył w ubiegłym tygodniu trzydniową sesję testową dwóch prototypów GT-R LM Nismo na pętli NCM Motorsports Park w stanie Kentucky, potwierdził skład kierowców na 24-godzinny wyścig Le Mans i ujawnił ostateczną specyfikację swojego nietypowego auta. Maszyny ściągnięto do bazy w Indianapolis, w której trwa budowa trzeciej sztuki. Kolejny przystanek: Silverstone.
Chevrolet, który kilkanaście miesięcy temu ogłosił wycofanie się ze sprzedaży nowych, osobowych samochodów na terenie Europy z końcem tego roku, pokazał w miniony weekend zupełnie nową, szóstą generację Camaro. Najpopularniejszy z produkowanych współcześnie dziedziców klasycznych muscle cars wabi kształtami, lekkością i... silnikiem o czterech cylindrach obok V6 i V8.
Trzy tygodnie temu torowe Audi R8 LMS zupełnie nowej generacji sięgnęło po swoją pierwszą wygraną, zwycięstwo w jednej z eliminacji pucharu Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring, w skrócie VLN. W ten weekend model znalazł się wśród faworytów najważniejszej eliminacji całych mistrzostw, 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife.
Stajnia wyścigowych modeli Porsche powiększa się o kolejnego rumaka. Mowa o modelu 911 GT3 R, który wywodzi się z drogowego 911 GT3 RS serii 991 i adresowany jest do prywatnych zespołów, startujących w pucharach dopuszczających pojazdy zbudowane w specyfikacji GT3. Coupe zastępuje model o tej samej nazwie generacji 997, którego ostatnia ewolucja wyszła w 2013 roku.
BMW wprowadza dla wszystkich wersji nadwoziowych modelu M6 nowy zestaw modyfikacji pod tytułem Competition Package. Z podobną akcją, obejmującą wówczas także limuzynę M5, spotkaliśmy się dokładnie dwa lata temu, a jeden z jej punktów zakładał podniesienie mocy silnika do 575 koni mechanicznych. W tym roku mocy będzie oczywiście jeszcze więcej.
Od ubiegłego roku w salonach sprzedaży Volkswagena można znaleźć aż trzy różne warianty kompaktowego Golfa z literami GT w nazwie: benzynowego GTI, wysokoprężnego GTD oraz hybrydowego GTE. Najmłodszy z tej trójki jest oczywiście ten ostatni model, którego obecność na rynku zainicjowała przygotowanie konceptu na tegoroczny zlot GTI Treffen. Oto Golf GTE Sport.
Volkswagen przygotowuje się do obchodów czterdziestych urodzin Golfa GTI, który obecnie oferowany jest z silnikiem o mocy 220 koni mechanicznych. Dla niektórych za mało i w ostatnich miesiącach nie brakowało konceptów, w których drzemał jeszcze większy potencjał. W tym tygodniu debiutuje kolejny: Golf GTI Clubsport, który jest kilka kroków od produkcji seryjnej.
Od ponad czterech lat i pół roku nie ma wśród żywych marki Pontiac, która poszerzała ofertę koncernu General Motors i działała aż przez 84 wiosny. Tak długi okres czasu wypełnia wiele unikatowych pojazdów, dzięki którym o marce było nie raz bardzo głośno. Do grupy tej należy seria konceptów o nazwie Banshee. Pierwszy z nich będzie wkrótce do kupienia.
Formuła 1 rusza dalej po blisko trzech tygodniach przerwy i przenosi się z Azji do Europy. Pierwszą, tegoroczną eliminacją na naszym kontynencie było dzisiejsze Grand Prix Hiszpanii na nicte Circuit de Barcelona-Catalunya, na której każdy zespół pojawił się z nowymi siłami. Czy siły te rozłożyły się inaczej, niż w pierwszych czterech wyścigach?