Do długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata powrócił w minionym tygodniu po prawie ćwierć wieku przerwy Nürburgring. Na torze, który w ostatnim dwudziestoleciu gościł przede wszystkim puchary Le Mans Series i Blancpain Endurance Series rozegrano wczoraj czwartą z ośmiu, sześciogodzinną eliminację FIA World Endurance Championship.
Od kilku lat z rzędu Bonneville Salt Flats nie jest miejscem zbyt przyjaznym biciom rekordów prędkości. A wszystko przez pogodę. Obfite opady w czerwcu sprawiły, że w tym roku po raz kolejny odwołano słynny SpeedWeek, a niedługo później Motorcycle Speed Trials. Trzeci rok z rzędu pokrzyżowane zostały także plany bicia rekordu prędkości auta o napędzie elektrycznym.
Peugeot Sport po czerwcowej premierze 270-konnego modelu 308 GTi nie opuszcza regionów zarezerwowanych dla kompaktów. Najnowszym projektem Francuzów jest kolejny pojazd na bazie 308, ale tym razem nie dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego. Mowa o wyścigowym 308 Racing Cup, który przygotowywany jest do startów na całym świecie.
Wakacyjna przerwa w Formule 1 dobiegła końca. Między ostatnim wyścigiem w lipcu, a pierwszym i jedynym w sierpniu minęły aż cztery tygodnie, które nie wszystkim wyszły na dobre. Podczas niedzielnego Grand Prix Belgii świetną formę utrzymał tylko Mercedes. Większość z pozostałych zespołów wolałaby zapewne o wyścigu jak najszybciej zapomnieć...
Powołana przez Citroena w czerwcu ubiegłego roku ekskluzywna marka DS rusza na podbój torów wyścigowych całego świata. Nowymi aktywnościami zajmie się oddział DS Performance, do którego w najbliższej przyszłości należeć będzie również przygotowanie sportowych modeli na zwykłe drogi. Krokiem numer jeden jest elektryczna Formuła E.
Już za niecały miesiąc na międzynarodowej wystawie samochodowej we Frankfurcie stanie kolejny, nowy model spod szyldu Mercedes-AMG. Tym razem na salony wjedzie następca jednego z najpopularniejszych pojazdów w gamie niemieckiej marki, najbardziej sportowa odmiana coupe klasy C, która bez zająknięcia wymienia wolnossące V8 na turbodoładowane V8.
Pokazane prawie dwa i pół roku temu coupe Vulcano studia Icona Design & Engineering ma swój ciąg dalszy. Model, który planowo miał dysponować mocą dochodzącą do tysiąca koni mechanicznych w dalszym ciągu odmawia zejścia na ziemię i podąża tam, gdzie nie dotarł nikt przedtem. Tym razem sięgnięto po tytan. I to od razu pełną garścią.
Automobili Lamborghini, zgodnie z danym słowem i narastającymi oczekiwaniami, pokazało światu kolejny model spod znaku Super Veloce. Tym razem "super szybkość" dopadła otwartego Aventadora, co oznacza, że dostaliśmy pierwszego w historii firmy roadsterem z serii SV. Tak samo, jak w przypadku coupe liczba egzemplarzy będzie ograniczona.
Na stronie internetowej Koenigsegga przybywa odpowiedzi na pytania od internatów, które udziela sam założyciel marki. W poprzednich częściach mogliśmy przeczytać o początkach firmy, jej funkcjonowaniu oraz inspiracjach, a w końcu o filozofii i procesie twórczym. Poniżej znajdziecie nasze tłumaczenie fragmentu poświęconego dwóm ostatnim zagadnieniom.
Lotus dwoi się i troi w wymyślaniu jeszcze bardziej sportowych wariantów wśród sportowych wariantów swoich sportowych modeli. Najnowsza propozycja brytyjskiej marki zasługuje na takie miano bez żadnych wątpliwości. To limitowane coupe Exige 360 Cup, które przygotowano w oddziale Lotus Motorsport według formuły pozwalającej na udział w markowym pucharze.