Aktualności
11.03.2017

Audi RS5 Coupe Dobre czasy

W obozie Audi trwa wietrzenie modeli z piątką w nazwie. W połowie ubiegłego roku debiutowały coupe A5 oraz S5, w styczniu tego roku na świat przyszedł usportowiony crossover SQ5, a teraz do głosu dochodzi nowe coupe RS5. Według interpretacji narzucanej przez producenta to rasowe granturismo, które łączy estetykę z walorami użytkowymi. Ktoś ma inne zdanie?

Oddział Audi Sport, któremu przewodzi Stephan Winkelmann, były szef Lamborghini, pod postacią premierowego RS5 Coupe wysmażył kolejną maszynę, która gwarantuje lepsze osiągi i wyższą wydajność od swojego poprzednika. Twórcy auta twierdzą, że jego kształty inspirowane są słynnym, wyścigowym 90 IMSA GTO. Coupe stoi w standardzie na kołach z 19-calowymi felgami, które wciścięto pod poszerzone o 15 milimetrów nadkola. W porównaniu do bazowego modelu powiększono osłonę chłodnicy Singleframe, dodano dodatkowe wloty powietrza, przeprojektowano progi i dorzucono kilka elementów ospoilerowania. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika został wydłużony o 74 milimetry.

Audi RS5 Coupe

Pod maską tegorocznego RS5 pracuje zupełnie nowa jednostka napędowa. To widlasta szóstka o pojemności 2,9 litrów z dwiema, zamontowanymi centralnie pomiędzy blokami cylindrów turbosprężarkami, z której płynie 450 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów. To aż o 170 niutonometrów więcej, niż w poprzednim modelu. Cała moc rozprowadzana jest na wszystkie cztery koła w stosunku 40:60 ze wskazaniem na tylną oś poprzez układ Quattro oraz 8-stopniową skrzynię biegów Tiptronic, a na życzenie również poprzez sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Do auta zamówić będzie można między innymi także adaptacyjne zawieszenie Dynamic Ride Control, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i dynamiczny układ kierowniczy.

Audi RS5 Coupe

Samochód waży 1655 kilogramów i jest o około 60 kilogramów lżejszy od swojego poprzedniku. W porównaniu ze znacznie większym momentem obrotowym przekłada się to na wynik tylko 3,9 sekund w sprincie od zera do 100 km/h. Prędkość maksymalna z opcjonalnym pakietem Dynamic sięga 280 km/h. W zależności od wybranych opcji kierowcy będzie towarzyszyć nawet trzydzieści różnych systemów wsparcia, zwiększających bezpieczeństwo, komfort jazdy i oszczędność. Nowe RS5 Coupe wjedzie do salonów sprzedaży latem tego roku. Pierwsza generacja sprzedała się od 2010 roku w ponad trzynastu tysiącach egzemplarzy na całym świecie.

Skomentuj na forumUdostępnij