Za nami jedna czwarta czwartego sezonu pucharu World Endurance Championship, w którym startują najbardziej zaawansowane technologicznie samochody wyścigowe na świecie. Drugą z ośmiu eliminacji długodystansowych mistrzostw świata był wczorajszy, sześciogodzinny wyścig na pętli Spa-Francorchamps na wschodzie Belgii. Rok temu triumfowała tu Toyota.
Każdego roku samochody elektryczne zyskują na popularności i tylko kwestią czasu jest zanim wyjadą na ulice w większych ilościach i trafią do wyższych segmentów, w których zwrócą uwagę tunerów. Z jednym wyjątkiem: Tesla Motors. Tuningu kalifornijskiej limuzyny Model S w ubiegłym roku podjął się Saleen, a teraz przed nowym wyzwaniem stanęło Larte Design.
Do rozpoczęcia tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood pozostało niecałe osiem tygodni. Na miejscu zobaczymy jak zwykle dziesiątki fascynujących samochodów sportowych, wyścigowych i rajdowych, a imprezie towarzyszyć będą aukcje cennych klasyków. Jednym z nich będzie Ulster ze stajni Aston Martina z bogatą historią, obejmującą start w Le Mans.
Skoda kontynuuje program Vocational School, w ramach którego praktykantom pozwala się na budowę własnego auta na bazie jednego z seryjnie produkowanych modeli czeskiej marki. Rok temu pokazano pierwszy, powstały w ten sposób koncept, kabriolet CitiJet na bazie CityGo. W tym roku zobaczymy kolejny. Będzie nim pick-up Funstar na bazie Fabii.
Już w najbliższą sobotę będziemy świadkami drugiej w tym roku eliminacji pucharu World Endurance Championship. Będzie nią 6-godzinny wyścig na Spa-Francorchmaps, próba generalna przed czerwcowym, 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Na starcie po raz pierwszy zobaczymy trzy sztuki Porsche 919 Hybrid oraz Audi R18 E-Tron Quattro z nowym pakietem aerodynamicznym.
Za niecały miesiąc pod aukcyjny młotek pod dachem Villa Erba we Włoszech trafi jeden z najbardziej unikatowych samochodów w historii BMW... który na dobrą sprawę z BMW ma tylko znaczek. Będzie nim rasowy grand tourer 3000 V8 z włoską karoserią typu fastback, który w drugiej połowie lat sześćdziesiątych firmowała już nie istniejąca marka BMW-Glas.
Z początkiem marca Mazda rozpoczęła w Hiroshimie produkcję czwartej generacji rozchwytywanego roadstera MX-5, który opracowano we współpracy z Fiatem. Pierwsze egzemplarze trafią do japońskich właścicieli w czerwcu, a od dzisiaj auto można zamawiać w Wielkiej Brytanii. Model oferowany jest od 1989 roku, od którego sprzedano rekordową liczbę ponad 950 tysięcy sztuk.
Indie od kilkunastu lat dzięki staraniom DC Design nie są pustą plamą na mapie przemysłu samochodowego, również jeśli chodzi o samochody sportowe, choć te często wzbudzają mieszane uczucia. Wyznaczoną drogą podążają już kolejne przedsiębiorstwa: z zamiarem wypuszczenia na świat indyjskiego egzotyka nosi się obecnie niejakie Mean Metal Motors.
Honda utwardza grunt pod wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowego coupe NSX, które w formie gotowej do produkcji seryjnej pokazano pierwszy raz w styczniu tego roku. Tym razem Japończycy odwiedzili targi World Congress and Exhibition w Detroit pod szyldem Society of Automotive Engineers, na których ujawnili szereg nowych szczegółów technicznych.
Siódma generacja Corvette przeszła niespodziewaną aktualizację, w której szczególny nacisk położono na zbliżenie auta drogowego do torowego C7.R, znanego m.in. z pucharu FIA WEC. W związku z tym przygotowano limitowaną serię Z06 C7.R Edition, a poprawkom natury kosmetycznej i technicznej poddane zostały wszystkie dotychczasowe warianty silnikowe i nadwoziowe.