We wrześniu przyszło na świat nowe 911 Carrera, w którym po raz pierwszy zainstalowano silnik z turbosprężarkami. A skoro bazowe 911 stało się "turbo", to co będzie działo się z topowym 911 Turbo? Odpowiedź już znamy: w styczniu zadebiutuje model o odświeżonym wizerunku, ze zwiększona mocą silnika i nauczony kilku nowych sztuczek.
W przyszłym roku na tory wyścigowe całego świata wyjedzie zupełnie nowe BMW M6, które zastąpi startujące od kilku sezonów Z4. Niemcy pokazali nową maszynę w specyfikacji GT3 w połowie października, a w minionym tygodniu na oficjalnych testach IMSA na pętli Daytona po raz pierwszy publicznie pojawiło się M6 w specyfikacji GTLM.
Sześćdziesiąty szósty sezon mistrzostw świata Formuły 1 dobiegł końca. Ostatnim z dziewiętnastu wyścigów w tym roku było dzisiejsze Grand Prix Abu Dhabi na 5,55-kilometrowej pętli Yas Marina Circuit, w którym niewiele zostało do ustalenia: przede wszystkim miejsce w tabeli dwóch Finów, Bottasa w Williamsie i Raikkonena w Ferrari.
Podczas wielkiej uroczystości Audi Sport Finale w gmachu Audi Training Center w Monachium odsłonięto przyszłoroczny prototyp na długodystansowe mistrzostwa świata z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans włącznie. Oczom zgromadzonych gości ukazała się kolejna ewolucja modelu R18, który w premierowej formie przybrał czarno-czerwone barwy.
Nieco w cieniu ostatnich, wielkich salonów samochodowych znalazła się wystawa w Guangzhou w Chinach. Tu również nie zabrakło premier, lokalnych i światowych, egzotyków z całego świata i ciekawostek właściwych jedynie miejscowemu rynkowi. Były najnowsze samochody Bonda, nowe Ferrari i Lamborghini, skazany na sukces Bentley Bentayga, którego pierwsza sztuka opuściła dopiero co fabrykę, był też nowy, obiecujący koncept Roewe.
Amerykanie otrzymali w tym miesiącu odnowioną, luksusową limuzynę klasy średniej w postaci kolejnej serii Lincolna MKZ. Marka należąca do Forda poszła przede wszystkim w kierunku jeszcze większej ilości systemów wspomagających kierowcę oraz... mocy. Odświeżony MKZ w topowym wariancie dostarcza ponad czterysta koni mechanicznych.
Był już filigranowy roadster z rzędową, wolnossącą czwórką o pojemności prawie dwóch litrów, była też wersja dopingowana przez turbosprężarkę, a dziś pierwszy model marki Zenos w kolejnej ewolucji przekracza kolejne granice. Najnowsza propozycja Anglików to maszyna o oznaczeniu E10 R, w której na jedną tonę przypada aż 507 koni mechanicznych.
Oczekiwana od lat, polska Arrinera Hussarya w formie gotowej do wyjazdu na drogi publiczne została po raz kolejny odłożona w czasie. Twórcy auta zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zmieniają taktykę: najpierw zobaczymy samochód wyścigowy, a dopiero później cywilny. Hussarya w specyfikacji GT4 będzie miała swoją światową premierę już w styczniu w Birmingham.
Stało się. Po długich miesiącach, a dla wielu latach wyczekiwania doszło do bezpośredniego pojedynku Ferrari LaFerrari, McLarena P1 oraz Porsche 918 Spyder, najbardziej zaawansowanych technicznie, najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych, produkowanych od 2013 roku seryjnie. Maszyny trzech nacji zmierzyły się na prostych i torach wyścigowych.
Sześciogodzinnym wyścigiem na torze w Bahrajnie zakończył się czwarty sezon długodystansowych, samochodowych mistrzostw świata, pucharu World Endurance Championship. Od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans dominowało tu Porsche, które zapewniło sobie mistrzowski tytuł w poprzedniej eliminacji. W sobotę kierowcy marki walczyli o indywidualne tytuły mistrzów świata.