Porsche 911 Turbo - Górna granica
We wrześniu przyszło na świat nowe 911 Carrera, w którym po raz pierwszy zainstalowano silnik z turbosprężarkami. A skoro bazowe 911 stało się "turbo", to co będzie działo się z topowym 911 Turbo? Odpowiedź już znamy: w styczniu zadebiutuje model o odświeżonym wizerunku, ze zwiększona mocą silnika i nauczony kilku nowych sztuczek.
Turbo drugiej serii generacji 991 pojawi się w drugim tygodniu stycznia na przyszłorocznym North American International Auto Show w Detroit. Dziś producent ujawnił od razu wszystkie cztery warianty: coupe i kabriolet 911 Turbo oraz coupe i kabriolet 911 Turbo S. W każdym natrafimy na dodatkowe 20 KM, zmniejszony średnio o 0,6 l/100 km apetyt na benzynę, kierownicę w stylu 918 Spydera, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, system zapobiegający przechyłom w zakrętach PDCC, poszerzone o pół cala felgi o średnicy 20 cali i kolejną ewolucję Porsche Communication Management z nawigacją internetową.
Model otrzymał również nowe pasy zderzaków (z przodu z ruchomymi kurtynami, regulującymi przepływ powietrza), tylne światła, końcówki wydechu i trzyczęściową klapę komory silnika z ruchomym skrzydłem. Na nowej kierownicy znalazło się miejsce dla przełącznika trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus lub definiowany przez kierowcę Individual), a system Porsche Stability Management pozwala dodatkowo na wybranie nowego trypu PSM Sport. Nowością jest również przycisk Sport Response, część pakietu Sport Chrono, po wciśnięciu którego samochód przez 20 sekund, na przykład przy wyprzedzaniu, gotowy jest na uzyskanie jak najlepszego przyspieszenia.
Z sześciocylindrowego boksera o pojemności 3,8 litrów z dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii wyciśnięto teraz 540 KM i 660 Nm (710 Nm w trybie overboost). Przyrost mocy jest efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Turbo S jest jeszcze potężniejsze: 580 koni i 700/750 niutonometrów. Moc w obu przypadkach przenoszona jest na obie osie poprzez siedmiostopniowe przekładnie PDK, a masa maszyn krąży w okolicach 1,6 tony (według norm DIN). Kabriolety z miękkimi, składanymi dachami są o 70 kilogramów cięższe od coupe.
Nowe 911 Turbo z pakietem Sport Chrono rozpędza się teraz do 320 km/h, z 80 do 120 km/h przyspiesza w czasie 1,9 sekund, prędkość 200 km/h przekracza po 10,4 sekundach, a na rozwinięcie 100 km/h traci trzy sekundy. Turbo S z pakietem Sport Chrono robi setkę w 2,9 sekund, na osiągnięcie 200 km/h potrzebuje 9,9 sekund, próbę elastyczności 80-120 km/h kończy z wynikiem 1,8 sekund i rozwija prędkość maksymalną 330 km/h. Auto pojawi się w salonach sprzedaży Porsche pod koniec stycznia. Na terenie Niemiec model wyceniono od 175 tysięcy euro za 911 Turbo do 216 tysięcy euro za 911 Turbo S Cabriolet (przedział 745-920 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 Turbo na forumPorsche 911 Turbo S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum