Ile znacie sportowych samochodów z węgierskim rodowodem? Albo węgierskich samochodów w ogóle? Pomijając jakąś replikę czy kit car, ustrzelone na urlopie, o odpowiedź może być bardzo ciężko. W tym stuleciu prób budowy węgierskich, sportowych maszyn było już kilka, ale słuch o nich zaginął. W tym roku podjęto kolejną próbę, nazywa się Jakusa Triango.
Kilka dni temu witryna Koenigsegga otworzyła się na pytnia od miłośników marki i fanatyków motoryzacji, które w krótkim czasie przekroczyły liczbę 200, swoiste Ask Me Anything w stylu sesji znanych z portali społecznościowych. Po wielkim przesiewie czas na publikację odpowiedzi. Oto nasze tłumaczenie pierwszej partii. Wypowiada się sam Christian von Koenigsegg.
Google od dłuższego czasu pracuje nad własnym, autonomicznym autem. Coraz częściej słyszy się również, że w podobnym kierunku idzie Apple. Obu firmom przyświeca zrewolucjonizowanie codziennego poruszania się samochodami i ułatwienie życia zwykłych użytkowników dróg. A gdyby tak większe środki przeznaczyć na coś bardziej elitarnego?
Najnowszy Maybach stoi już przed naszym pałacem. Oczywiście w wydaniu S 600, kipiącym mocą 530 koni mechanicznych, która pochodzi z podwójnie doładowanej, widlastej dwunastki. W środku wystarczy miejsca dla każdego, a odkrycie i wypróbowanie wszystkich gadżetów zajmie kilka lat. Powodów do niezadowolenia brak. I wtedy na horyzoncie pojawia się Brabus.
Pięćset dwadzieścia koni mechanicznych to moc, z którą Audi S8 obecnej generacji powinno bez trudu odnaleźć się w każdej sytuacji, od niedzielnego wypadu za świeżym pieczywem po niczym nieskrępowane nawijanie setek kilometrów na lewych pasach niemieckich autostrad. Ale czy aby na pewno? Zapowiedziane dziś S8 Plus jest nieco innego zdania...
Ares Performance, powołane do życia w ubiegłym roku między innymi przez byłego CEO Lotusa, zabrało się za tuning włoskiej egzotyki. Dominację samochodów brytyjskich i niemieckich w katalogu produktów marki przerywa Lamborghini Huracan. Auto zadebiutowało kilka dni temu przy okazji otwarcia pierwszego salonu firmy na terenie Londynu.
Do debiutu na jesieni szykuje się kolejny ścigacz klasy LMP3. Tym razem za najmniejszy prototyp grupy Le Mans wzięło się niemieckie Advanced Design and Engineering Systems Solutions, które kilka lat temu przygotowało Lotusa T128 grupy LMP2 i pracowało nad bolidem Formuły 1 ekipy Hispania Racing Team. Firma ma w planach również pojazd LMP1...
Na wiosnę dostaliśmy zupełnie nowe, turbodoładowane coupe ze stajni Ferrari, a już jesienią na salonie samochodowym we Frankfurcie będziemy mogli zobaczyć spidera. Obie pozycje mają sprawić, że nie powinniśmy już wracać do produkowanych od 2009 roku aut z serii 458 i skupić się tylko i wyłącznie na rodzinie 488, która rozrośnie się tym samym do dwóch pozycji.
Zespół Mercedesa wygrał w tym roku już osiem z dziewięciu wyścigów mistrzostw Formuły 1, na które składa się dziewiętnaście eliminacji. Dziesiątą z nich było wczorajsze Grand Prix Węgier w Mogyoród w pobliżu Budapesztu. Ubiegłoroczny wyścig w tym miejscu był jednym z trzech, w których linii mety jako pierwszy nie przekroczył bolid Mercedesa.
Już od sześćdziesięciu pięciu lat podstawą oferty marki Morgan jest roadster Plus 4. W podstawowej wersji model ten oferuje dziś sto pięćdziesiąt sześć koni mechanicznych, które płyną z dwulitrowej jednostki napędowej od Forda. W tym roku garść wybrańców będzie mogła sięgnąć po coś znacznie mocniejszego - model Plus 4 wydaniu AR.