W miniony piątek zakłady Porsche opuściła ostatnia sztuka modelu 918 Spyder, pioniera nowych technologii i jednego z najszybszych i najmocniejszych, drogowych samochodów w historii motoryzacji. Po niezwykłym, limitowanym do 918 egzemplarzy aucie pozostaje w ofercie marki ogromna dziura, która zgodnie ze zwyczajami powinna zostać wypełniona dopiero w kolejnej dekadzie.
W zakładach Morgan Motor Company trwają eksperymenty z autami o napędzie elektrycznym. Pierwszym tego typu przedsięwzięciem był prototyp roadstera Plus E, który pokazano ponad trzy lata temu. Drugim jest tegoroczny model o oznaczeniu EV3, który bazuje na słynnym 3-Wheelerze. Oznacz to, że poza silnikiem spalinowym brakuje mu także jednego koła.
Za nami osiem z dziewiętnastu wyścigów sześćdziesiątego szóstego sezonu Formuły 1. Eliminacją numer osiem było dzisiejsze grand prix na 4,3-kilometrowej pętli Red Bull Ring w Austrii, która w obecnej formie funkcjonuje od roku 2011, a w kalendarzu F1 figuruje dopiero drugi sezon. W ubiegłym roku wygrał tu Nico Rosberg, obecny wicemistrz świata.
Po oszałamiających premierach ostatnich kilkunastu miesięcy u Koenigsegga trwa festiwal bicia rekordów, którego głównym bohaterem jest model One:1. Szwedzka firma w ramach dość luźnych testów odwiedziła już kilka lokalizacji na całym świecie, z których wracała bogatsza o nowe zdobycze. Do szczęścia brakuje tylko tej najbardziej medialnej: Nordschleife.
Włoskie Torino Design, z którego usług w ostatniej dekadzie korzystały koncerny samochodowe z całego świata, a o którym mało kto słyszał, postanowiło zarobić na własną markę. W jaki sposób? Przygotowując wizję sportowego samochodu najbliższej przyszłości. Dzieło studia pokazano na niedawnej wystawie Parco Valentino - Salone & Gran Premio w Turynie.
Nie wiemy co dokładnie przeskrobał zespół Renault Sport, ale doszło do tego, że dostał niezbyt wdzięczne zadanie obróbki... kompaktu Sandero, który na naszym rynku znany jest pod marką Dacia. Efekt tej niepokojącej anomalii nie będzie widoczny w Europie. Zupełnie nowe Sandero RS 2.0 dedykowane jest wyłącznie klientom z Ameryki Łacińskiej.
Pod koniec przyszłego tygodnia przed publicznością z całego świata zadebiutuje zupełnie nowy Peugeot spod znaku GTi. Moment i miejsce premiery auta wybrano z pełną premedytacją: to tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood, na którym bez odpowiedniej liczby koni pod maską lepiej się nie pokazywać. Francuza numer 308 tego typu zmartwienia nie dotyczą.
Nobuhiro "Monster" Tajima już od prawie trzydziestu lat startuje w organizowanym od 1916 roku wyścigu na wierzchołek Pikes Peak w stanie Kolorado, w którym bije rekord za rekordem. Japończyk ma na koncie aż dziewięć wygranych, a od kilku lat startuje w klasie samochodów elektrycznych. W tym roku wystartuje w rydwanie przygotowanym wspólnie z Rimac Automobili.
Audi kontynuuje eksperymenty z wysokoprężnym RS5, w którym najważniejszą nowością jest elektryczna sprężarka przy silniku, wspomagająca zwykłe turbosprężarki. Pierwsze, 385-konne prototypy pokazano dokładnie rok temu. Dziś gotowy jest kolejny: jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze RS5 TDI Competition, którego środowiskiem naturalnym jest tor wyścigowy.
24-godzinny wyścig Le Mans zgromadził w miniony weekend 263,5 tysiące kibiców, a aby śledzić całą imprezę na żywo na stronę 24h-lemans.com zalogowało się ponad 2,67 miliona użytkowników. Na starcie z małym rekordem już po raz sześćdziesiąty piąty stanęły fabryczne załogi marki Porsche, która po raz drugi w tym stuleciu walczyła o wygraną w klasyfikacji generalnej.