Mercedes-Benz E-Class - Lustrzane odbicia
Na salonie samochodowym w Detroit zadebiutuje zupełnie nowa limuzyna serii E ze stajni Mercedes-Benza. W dziesiątej już generacji maszyna klasy wyższej określana jest przez producenta jako najinteligentniejszy pojazd w swojej grupie. Za hasłem tym stoją przede wszystkim systemy wspomagające kierowcę oraz koncepcja obsługi multimediów i funkcji auta.
Jeszcze kilka lat temu klasa E należała do najbardziej charakterystycznych modeli w gamie Mercedes-Benza, a jej znakiem rozpoznawczym były dwie pary przednich świateł. W dziesiątej generacji model upodobnił się nie do poznania w tylnej części nadwozia do mniejszej klasy C i większej S, a w przedniej ponownie do serii C - konsternacja gwarantowana. W stosunku do poprzednika urósł na długość i otrzymał jeszcze większy rozstaw osi. Swojego przodka wyprzedził również pod względem współczynnika oporów powietrza, który osiągnął w najlepszym wypadku wartość 0,23.
W chwili wejścia na rynek nowa klasa E będzie dostępna tylko z dwoma 4-cylindrowymi silnikami: jako benzynowa, 184-konna E 200 oraz wysokoprężna E 220d z zupełnie nowym Dieslem pod maską o pojemności dwóch litrów, mocy 194 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Nowa jednostka ma potrzebować średnio tylko 3,9 litrów paliwa na sto kilometrów w cyklu NEDC. Niedługo później pojawi się model E 350d z widlastą szóstką o pojemności trzech litrów, mocy 258 koni i momencie 620 Nm, a także benzynowa hybryda E 350e o mocy systemowej 279 KM, która wyłącznie dzięki elektryczności będzie mogła pokonać do 30 kilometrów.
W dalszej kolejności w ofercie pojawią się: nowy silnik wysokoprężny o mocy 150 KM, 4-cylindrowe silniki benzynowe o mocy do 245 KM oraz 333-konny motor o sześciu cylindrach w E 400 z napędem na wszystkie cztery koła. Wszystkie modele dostępne będą z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic oraz zawieszeniem na stalowych sprężynach w jednej z trzech konfiguracji Direct Control (komfortowy, usportowiony z prześwitem zmniejszonym o 15 mm lub adaptacyjny, sportowy). Opcją będzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Air Body Control z pięcioma trybami jazdy (Comfort, Eco, Sport, Sport+ oraz Individual).
Nowa generacja systemów wspomagających kierowcę obejmie między innymi: układ antykolizyjny Active Brake Assist, system monitorowania zmęczenia kierowcy Attention Assist i asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist. Za dopłatą dostępne będą systemy: jazdy automatycznej Drive Pilot, zdalnego parkowania Remote Parking Pilot i kolejna generacja systemów komunikacji Car-to-X, służących na przykład do ostrzegania o niebezpieczeństwach na drodze w czasie rzeczywistym. Standardem będą adaptacyjne reflektory Multibeam LED.
Deska rozdzielcza w nowej klasie E została opanowana przez cyfrowe wyświetlacze, którym towarzyszą nowe systemy Comand Online, bezprzewodowa ładowarka dla urządzeń przenośnych, nagłośnienie Frontbass (za dopłatą system audio Burmester z 23 głośnikami), pierwsza w masowej produkcji kierownica z przyciskami dotykowymi i oparte o LED'y oświetlenie kabiny w sześćdziesięciu czterech kolorach. Niemiecką limuzynę można zobaczyć na własne oczy na tegorocznej wystawie North American International Auto Show, która dla zwykłych zwiedzających będzie otwarta w dniach od szesnastego do dwudziestego czwartego stycznia.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz E-Class na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum