Przeszło jedna trzecia osób gotowych na postawienie w swoim garażu 911 zwraca się do Porsche z chęcią zakupu jednego z wielu wariantów z napędem przekazywanym na obie osie. Oznacza to, że z premierą takowych modeli po wrześniowym debiucie nowej, turbodoładowanej Carrery nie można zwlekać ani chwili. I nikt już nie zwleka...
Poszukiwania producentów wyścigowych prototypów klasy LMP3, którą ogłoszono w połowie lipca ubiegłego roku, dobiegły końca. Piątym i ostatnim z nich decyzją Automobile Club de l'Ouest, regulującego ten i wiele innych segmentów sportów motorowych, zostało japońskie Dome. W tym roku Dome oglądaliśmy m.in. w 24-godzinnym Le Mans.
W miniony weekend przy okazji finału niemieckiego pucharu ADAC GT Masters na torze Hockenheimring zadebiutowało zupełnie nowe, wyścigowe Corvette na bazie siódmej generacji. Coupe o oznaczeniu C7 GT3-R, następca C6 Z06.R GT3, powstało w zakładzie Callaway Competition z Leingarten, który budową torowych maszyn trudni się już od ćwierć wieku.
Premiera wyścigowego konceptu Vision Gran Turismo, pokazujące coraz więcej, szpiegowskie zdjęcia przyłapanych w różnych okolicznościach prototypów i nieoficjalne doniesienia, mówiące o nieziemskiej mocy i przyspieszeniach zbliżają nad coraz bardziej do premiery następcy Bugatti Veyrona. To również najlepszy okres na pokazanie własnych pomysłów na auto.
Pierwszy etap prac nad kolejnym, wymykającym się współczesnym kanonom pojazdem od DeltaWing Technologies został zakończony. Firma, za którą stoi między innymi Don Panoz, po udanych eksperymentach z nietypowym, wyścigowym prototypem zamierza wprowadzić zamieszanie również w kręgach pojazdów klasy GT. I zbudować samochód osobowy.
Dlaczego nie widzimy Koenigseggów na torach wyścigowych i z czym wiąże się rewolucyjna technologia FreeValve, która jest o krok od pojawienia się w naszych samochodach? Na te i inne pytania w kolejnej części wyczerpującego Ask Me Anything odpowiada Christian von Koenigsegg, producent jednych z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata.
Wśród pojazdów typu SUV z koncernu BMW od kilku lat znajdują się cztery modele firmowane literą M w największym rozmiarze: pełnokrwiste edycje X5 M i X6 M o mocy aż 575 koni mechanicznych oraz, niżej w hierarchii, wysokoprężne odmiany M50d o mocy 381 koni. W tym tygodniu dołączył do nich mniejszy pojazd ze środka gamy, X4 w wersji M40i.
Klienci Tesla Motors już od kilku tygodni mogli układać wymarzoną konfigurację Modelu X, a wczoraj wieczorem do ich rąk oddano pierwsze, seryjne egzemplarze. Wtedy też Model X ujrzał oficjalnie cały świat. Publiczności zgromadzonej w fabryce marki we Fremont i oglądającym transmisję na żywo poprzez internet pojazd przedstawił Elon Musk, założyciel firmy.
Sportowe pojazdy z odsłoniętymi kołami mają się w ostatnich latach coraz lepiej. Niszy tej przewodzą Europejczycy z samochodami pokroju Ariel Atom, BAC Mono czy KTM X-Bow, którym regularnie przybywa jeszcze bardziej egzotycznej konkurencji. W ostatnim czasie dołączyli do niej Amerykanie, którzy przypuścili atak z modelem o nazwie Drakan Spyder.
Od 2013 roku Skoda sprzedała ponad 58 tysięcy egzemplarzy trzeciej generacji Octavii RS, której rodzinę powiększyła niedawno edycja RS 230 (na miniaturce), najszybszy i najmocniejszy, drogowy model w historii czeskiej marki. Teraz do oferty dołącza kolejny wariant: pierwsza Octavia RS, w której napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła.