Nieśmiertelna klasa G otwiera nowy rozdział w swojej przeszło 35-letniej historii. Model produkowany na zlecenie Mercedes-Benza przez Magnę Steyr ma zapewniony byt co najmniej do 2019 roku, a dzisiaj zmienia się przede wszystkim pod maską. Odświeżona gama silników legitymuje się zwiększoną mocą i zmniejszonym apetytem na paliwo.
Dokładnie dwa lata temu ze stajni Jaguara wyjechał koncept C-X17, zapowiedź pierwszego crossovera w historii brytyjskiej marki. Dziś samochód jest już gotowy do produkcji seryjnej, a przez producenta określany jest jako najpraktyczniejsze, sportowe auto na świecie. Nazywa się F-Pace i karierę zaczyna od... wpisu do "Księgi rekordów Guinnessa".
Brabus tej jesieni sypnął nowościami niemal każdego kalibru. Tuner z Bottrop razem ze swoimi oddziałami przygotował różne wariacje na temat kilku modeli Bentley'a, 850-konną klasę GLE od AMG, pakiet stylistyczny dla elektrycznej Tesli Model S, własne wydanie terenówki G 500 4x4², a także po raz pierwszy podjął temat coupe AMG GT.
Oczekiwanie na zupełnie nowe, wyścigowe BMW klasy GT3 po ponad czternastu miesiącach od pierwszych zapowiedzi dobiegło końca. W tym tygodniu na świat przyszło M6 GT3, następca utytułowanego, startującego od 2010 roku Z4 GT3, na którego koncie znalazły się m.in. wygrane w 24-godzinnych gonitwach na Spa-Francorchamps i w Dunaju.
Audi przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego, luksusowego SUV'a dużego formatu o napędzie elektrycznym. Model ma być gotowy na początku 2018 roku, a już teraz jego narodziny zwiastuje koncept E-Tron Quattro, jedna z wielu premier sześćdziesiątego szóstego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
Pod względem aerodynamiki samochody Mercedes-Benza zajmują obecnie czołowe miejsca w swoich klasach. Przewodzi im limuzyna serii CLS, która dwa lata temu ze współczynnikiem oporu powietrza na poziomie tylko 0,22 ustanowiła nowy rekord wśród modeli produkowanych seryjnie. Dziś eksperymenty w tej samej dziedzinie kontynuuje koncept Intelligent Aerodynamic Automobile.
Artega, niemiecka firma produkująca niewielkie auta sportowe z karoserią zaprojektowaną przez Henrika Fiskera, wraca do żywych. Swoje poprzednie życie zakład zakończył bankructwem w 2012 roku po blisko sześciu latach działalności. W tym czasie zdążył pokazać m.in. koncept elektrycznego coupe SE, który dziś wyznacza nowy początek marki.
Miłośnicy samochodów o napędzie elektrycznym nie mają w ostatnim czasie ani chwili wytchnienia. Za maszyny brzydzące się spalinami coraz częściej biorą się wielkie koncerny, a swoich sił coraz odważniej próbują również firmy, o których nikt nie słyszał. Do tej drugiej kategorii należy tajwańskie Thunder Power, w którym oprócz auta drogowego powstaje także wyścigowe.
Porsche po wielkich sukcesach hybryd na torach wyścigowych i drogach publicznych całego świata marzy o elektrycznej przyszłości. Zapędy marki z Zuffenhausen ku nowemu ucieleśnia koncept Mission E. To niezwykłe połączenie technologii rodem z torowego 919 Hybrid, który wygrał w tym roku w Le Mans, sportowego 911 GT3 RS i prezencji Panamery.
Seat rusza tropem sportowych crossoverów, który prowadzi do nowej propozycji na czterech kołach, adresowanej do jej najmłodszych i najbardziej aktywnych klientów. Mowa o wszechstronnie uzdolnionym, koncepcyjnym modelu Leon Cross Sport, który przy okazji jest jednym z najmocniejszych pojazdów w historii hiszpańskiej marki.