Ponad dwa lata temu Carlos Ghosn, CEO grupy Renault-Nissan i poszczególnych koncernów, zapowiedział, że do roku 2020 po ulicach całego świata będą poruszały się różnorodne Nissany z systemami autonomicznej jazdy. Dziś wszystko idzie zgodnie z planem, w ramach którego przygotowano pokazowy koncept IDS, wizję najbliższej przyszłości marki.
Filozowią prawie każdego, seryjnie produkowanego modelu Porsche jest ciągła ewolucja i wypełnianie coraz nowszych niszy. Tym sposobem mamy dziś aż szesnaście różnych wersji 911 i Panamery, dziewięć Caynenne oraz po pięć Boxstera i Caymana. Za nimi goni najmniej doświadczony w rodzinie Macan, który doczekał się właśnie wydania o oznaczeniu GTS.
Gordon Murray, ojciec słynnego McLarena F1, niezliczonych innowacji w Formule 1 i jeden z pionierów wykorzystania włókien węglowych w przemyśle samochodowym jest coraz bliższy wprowadzenia na rynek platformy iStream Carbon. Co to takiego? W skrócie: tani i szybki w produkcji kadłub z włókien węglowych. Korzysta z niego m.in. koncepcyjna Yamaha Sports Ride.
Mazda jako jedyna marka na świecie odniosła sukces z silnikami Wankla. Jednostki napędowe z wirującym tłokiem rozeszły się w milionach egzemplarzy, sprzedawano je nieprzerwanie od 1967 do 2012 roku i z jedną z nich wygrano w prestiżowym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Dziś motor Wankla wraca pod maską zjawiskowego konceptu RX-Vision.
Niekończąca się historia jednej z najbardziej i najdłuższej oczekiwanych, rynkowych premier tego roku dobiega końca. Zupełnie nowa generacja japońskiego coupe NSX, jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów na świecie, nie ma już nic do ukrycia. Po ponad dziesięciu miesiącach od debiutu na wystawie w Detorit poznajemy jej pełną specyfikację.
Dwa tygodnie temu, na cztery eliminacje przed końcem sezonu, kolejne mistrzostwo świata w Formule 1 zapewnił sobie Mercedes-Benz, którego kierowcy walczą o indywidualne tytuły. Najbliżej spełnienia marzeń po piętnastu z dziewiętnastu wyścigów był Lewis Hamilton. Anglik po tytuł mistrza świata mógł sięgnąć już podczas wczorajszego Grand Prix USA. Czy tak właśnie było?
W ofercie AMG znajdziemy obecnie trzynaście różnych modeli w prawie czterdziestu wariantach. Który zajmuje najwyższe miejsce w hierarchii? Trudno ocenić. Sportowe coupe GT, grand tourery klasy S, roadster SL, a może któraś z klas G? Równie prawdopodobne, że... żaden z powyższych, a AMG dopiero pracuje nad modelem godnym tego miana. Jak mógłby wyglądać?
W obecnej generacji RS6 nie ma sedana. Audi oferuje model wyłącznie w nadwoziu kombi, a jeśli ktoś szuka czegoś innego to może zwrócić się ku przeszło pięciometrowej limuzynie RS7 z podkulonym ogonem, czyli udającej coupe. Obie maszyny dzielą rozwiązania techniczne - razem z ujawnieniem RS6 Avant Performance pokazano w tym tygodniu RS7 Sportback Performance.
Od pokazania się trzeciej generacji RS6 Avant, jednego z najszybszych, produkowanych seryjnie kombi na świecie, nie minęły jeszcze trzy lata, ale to wystarczyło na odrobienie strat przez konkurencję. Teraz czas na ruch Audi i podniesienie poprzeczki jeszcze wyżej. Z myślą o takim właśnie zadaniu powstało podrasowane RS6 Avant Performance.
Styliści Renaulta ze słabością do wszelkiego typu dzieł sztuki postanowili przypieczętować pięćdziesiątą rocznicę śmierci Le Corbusiera, jednego z najważniejszych i najbardziej charakterystycznych architektów minionego stulecia. Z tej okazji przygotowali wyjątkowy koncept, który zasady i teorie architektoniczne przenosi na cztery koła.