Po kilku tygodniach przesiewu pytań od internautów i publikacji obszernych odpowiedzi kończy się seria Ask Me Anything z Christianem von Koenigseggiem, producentem jednych z najszybszych, najmocniejszych i najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na świcie. W ostatniej części Szwedzki przedsiębiorca i wynalazca opowiada o przyszłości firmy i motoryzacji.
McLaren zbudował swoją renomę między innymi w północnoamerykańskim pucharze Can-Am. W drugiej połowie lat sześćdziesiątych rządzili tu Bruce McLaren i Denny Hilmie, którzy zdobyli po dwa tytuły mistrzowskie. Piąty tytuł dla aut McLarena dołożył Peter Revson. W przyszłym roku minie 50 lat od pierwszego sezonu Can-Am, z tej okazji powstał model 650S Can-Am.
Kilka miesięcy temu na salonie samochodowym w Genewie stanęła Regera, maszyna Koenigsegga z hybrydowym układem napędowym, jakiego do tej pory jeszcze nie było: ponad siedemset koni mechanicznych z baterii i silników elektrycznych, ponad 1100 KM z silnika spalinowego i brak skrzyni biegów. Jak doszło do jej stworzenia i jak to wszystko działa?
BMW niecałe dwa miesiące wstrzymywało się z ujawnieniem seryjnego coupe M4 GTS. Auto jako koncept pokazano w połowie sierpnia, a w tym tygodniu przedstawiono je w formacie gotowym do wyjazdu na drogi publiczne. Przed szerszą publicznością samochód pojawi się pod koniec tego miesiąca na czterdziestej czwarte wystawie Tokyo Motor Show.
Przeszło jedna trzecia osób gotowych na postawienie w swoim garażu 911 zwraca się do Porsche z chęcią zakupu jednego z wielu wariantów z napędem przekazywanym na obie osie. Oznacza to, że z premierą takowych modeli po wrześniowym debiucie nowej, turbodoładowanej Carrery nie można zwlekać ani chwili. I nikt już nie zwleka...
Poszukiwania producentów wyścigowych prototypów klasy LMP3, którą ogłoszono w połowie lipca ubiegłego roku, dobiegły końca. Piątym i ostatnim z nich decyzją Automobile Club de l'Ouest, regulującego ten i wiele innych segmentów sportów motorowych, zostało japońskie Dome. W tym roku Dome oglądaliśmy m.in. w 24-godzinnym Le Mans.
W miniony weekend przy okazji finału niemieckiego pucharu ADAC GT Masters na torze Hockenheimring zadebiutowało zupełnie nowe, wyścigowe Corvette na bazie siódmej generacji. Coupe o oznaczeniu C7 GT3-R, następca C6 Z06.R GT3, powstało w zakładzie Callaway Competition z Leingarten, który budową torowych maszyn trudni się już od ćwierć wieku.
Premiera wyścigowego konceptu Vision Gran Turismo, pokazujące coraz więcej, szpiegowskie zdjęcia przyłapanych w różnych okolicznościach prototypów i nieoficjalne doniesienia, mówiące o nieziemskiej mocy i przyspieszeniach zbliżają nad coraz bardziej do premiery następcy Bugatti Veyrona. To również najlepszy okres na pokazanie własnych pomysłów na auto.
Pierwszy etap prac nad kolejnym, wymykającym się współczesnym kanonom pojazdem od DeltaWing Technologies został zakończony. Firma, za którą stoi między innymi Don Panoz, po udanych eksperymentach z nietypowym, wyścigowym prototypem zamierza wprowadzić zamieszanie również w kręgach pojazdów klasy GT. I zbudować samochód osobowy.
Dlaczego nie widzimy Koenigseggów na torach wyścigowych i z czym wiąże się rewolucyjna technologia FreeValve, która jest o krok od pojawienia się w naszych samochodach? Na te i inne pytania w kolejnej części wyczerpującego Ask Me Anything odpowiada Christian von Koenigsegg, producent jednych z najmocniejszych i najszybszych samochodów świata.