W cieniu 770-konnego Centenario, który powstał z okazji setnej rocznicy urodzenia założyciela marki Lamborghini, na wystawie samochodowej w Genewie zadebiutował pierwszy, limitowany Huracan spoza regularnej oferty. Coupe o oznaczeniu LP610-4 Avio czerpie inspiracje z lotnictwa, z którego motywy przemycane są do każdego samochodu firmy.
124 Spider, pokazany w listopadzie ubiegłego roku bliźniak Mazdy MX-5, doczekał się kolejnej wersji pod trzecią marką. Na trwającej do 13 marca wystawie w Genewie zadebiutował model przygotowany przez zakłady Officine Abarth z Mirafiori, który adresowany jest do najmłodszych kierowców, ceniących sobie jeszcze dynamiczniejszą jazdę.
Po latach wahania i podchodów z obiecującymi wiele konceptami Audi zdecydowało się na wciągnięcie do sportowej linii modelowej S swojego największego SUV'a, prawie 5,1-metrowego Q7. Samochód o oznaczeniu SQ7 będzie zasilany wysokoprężnym silnikiem z nowymi technologiami, które dotychczas pojawiały się jedynie w prototypach.
Dwieście koni mechanicznych w fabrycznej Fieście? Tak, to już ten wiek! Mały, rozeźlony Ford wejdzie w tym roku na rynek w specyfikacji ST200 jako najmocniejsza i najszybsza, drogowa Fiesta w historii. Sukces gwarantowany: tylko w samej Europie od roku 2013 sprzedano ponad trzydzieści tysięcy egzemplarzy 182-konnej Fiesty ST.
W kwietniu minie odkładnie sto lat od chwili, w której na świat przyszedł Ferruccio Lamborghini. Jego firma w latach sześćdziesiątych na zawsze zmieniła obraz samochodów sportowych, a dziś Automobili Lamborghini upamiętnia swojego założyciela nowym modelem z silnikiem V12. Maszyna nosi imię Centenario od włoskiego "stulecie".
Po latach próśb, gróźb, oczekiwania i pokazów konceptów, o których dzisiaj mało kto pamięta, Maserati doczekało się pierwszego, seryjnego modelu w segmencie SUV. Punkt zwrotny w historii włoskiej marki zapowiadany jest jako najlepsza w swojej klasie maszyna do sportowej jazdy oraz jazdy po śniegu i lodzie. Jej nazwa to Levante.
Mercedes-Benz w oczekiwaniu na nadejście wiosny oraz lata uzupełnia swoją gamę kabrioletów o pierwszy tego typu model na bazie klasy C. Samochód dołączy do najbardziej luksusowych i stylowych propozycji marki jako najmniejsza i podstawowa propozycja dla zmotoryzowanych szukających sposobów na podróżowanie pod gołym niebem.
Jedenaście lat temu na Ziemię zstąpił Bugatti Veyron, pierwszy, produkowany seryjnie samochód drogowy o mocy przeszło 1000 koni mechanicznych i prędkości maksymalnej przekraczającej 400 kilometrów na godzinę. Wczoraj ujawniono jego następcę, coupe o nazwie Chiron. Czego można spodziewać się po maszynie, która miała do przeskoczenia tak wysoko zawieszoną poprzeczkę?
Sauber po wycofaniu się BMW pracuje z własnym zespołem w Formule 1 od sezonu 2010 z umiarkowanymi rezultatami przy formie, która nie ulega większym zmianom. Zespół każdego roku kończył mistrzowstwa w drugiej połowie tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów i wierny był silnikom Ferrari. W tym roku z pewnością nie zmieni się ta druga opcja.
Budowany ręcznie w Crewe krążownik Mulsanne ze stajni Bentley'a wchodzi w kolejny cykl. Flagowa limuzyna brytyjskiej marki będzie reprezentowana od tego roku przez trzy różne, zmodernizowane warianty: Mulsanne, Mulsanne Spped oraz Mulsanne Extended Wheelbase z wydłużonym rozstawem osi. Premiera już w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie.