Rosjanom pomysłów na przetwarzanie wyrobów niemieckiej motoryzacji nie brakuje. Za przykład mogą posłużyć tu produkcje moskiewskiego Cardi: roadster, pod którym chowa się BMW serii 3 lub 450-konna Wołga na podwoziu Porsche Cayenne. Lub premierowe coupe Bilenkin Vintage, które pokazano kilka dni temu na salonie samochodowym w Dubaju.
W kalendarzu Formuły 1 na listopad znalazły się trzy, kończące cały sezon wyścigi. Na dwie ostatnie eliminacje po raz drugi z rzędu zaplanowano wizyty w Brazylii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dziesięć zespołów i dwudziestu kierowców odwiedziło Amerykę Południową w tym tygodniu, a do Azji wybiorą się pod koniec miesiąca.
Lotus Elise, który dwadzieścia lat temu zrewolucjonizował rynek najmniejszych samochodów sportowych, przechodzi kolejną ewolucję. Z salonów sprzedaży już wkrótce znikną bazowe Elise oraz Elise S, a w ich miejsca wjadą nowe wydania o oznaczeniach Sport i Sport 220. Dotychczas brytyjska marka sięgała po nazwę "Sport" tylko raz, w słynnym Espricie.
W miniony wtorek swoje sześćdziesiąte urodziny obchodził Horacio Pagani, twórca jednych z najbardziej oryginalnych, produkowanych współcześnie super samochodów. To dobra okazja do przyjrzenia się ostatnim zdobyczom Pagani Automobili, które nie spieszy się z obwieszczaniem ich światu. A jest się czym chwalić, łącznie z nowym rekordem na Nordschleife!
Za nami pierwszy, pełny sezon wyścigowy, w którym brały udział prototypy klasy LMP3, obecne przede wszystkim w pucharze European Le Mans Series. Dominującą siłą w tej grupie była brytyjska Ginetta, której pojazdy rywalizowały o tytuły mistrzowskie między sobą. W przyszłym roku firma pojawi się w kolejnych seriach z zupełnie nowym prototypem.
Światy SUV'ów i kabrioletów są od siebie tak odległe, że dotychczasowe próby ich połączenia można policzyć na palcach jednej ręki. Pięć lat temu wykonania takiej sztuczki podjął się z marnym skutkiem Nissan z modelem Murano, a dzisiaj próbuje ktoś inny. Pierwszego na świecie, luksusowego SUV'a bez dachu wprowadza na rynek Range Rover.
Bliskowschodnie W Motors, opierające swoją działalność na doświadczeniu europejskich specjalistów z Włoch i Niemiec, zaprezentowało dziś drugi model w swojej krótkiej historii. Tak samo, jak w przypadku pierwszego mamy do czynienia z jednym z najmocniejszych, najszybszych i najdroższych samochodów świata. Oto Fenyr SuperSport.
Od samego początku pucharu World Endurance Championship w grupie GTE Pro rządzą zespoły i kierowcy korzystający z maszyn marki Ferrari. Model 458 Italia w ciągu trzech sezonów pozwolił na zgarnięcie kilku tytułów mistrzowskich wśród kierowców, zespołów i producentów. W miniony weekend zaprezentowano jego następcę, zupełnie nowe 488 GTE.
Firmy Delahaye, francuskiego producenta luksusowych i sportowych modeli z wyższej półki, nie ma z nami już od ponad sześciu dekad. Tradycje marki stara się podtrzymywać nie związane z nią w żaden sposób Delahaye USA, u którego produkowane są ekskluzywne repliki w stylu przedwojennych Bugatti. A gdyby tak historia miała zmienić kierunek?
Seryjna MX-5 czwartej generacji w zależności od specyfikacji waży na sucho od 975 do 1015 kilogramów, co w dobie ciągłego rozrastania się i tycia samochodów jest wynikiem wręcz wzorowym. Oczywiście nie wszyscy podzielają to zdanie i zawsze znajdzie się ktoś, kto podejmie się misji zrzucenia kolejnych kilogramów. Takie właśnie podejście reprezentuje MX-5 Spyder.