Ford Focus RS RX - Intensywne ruchy
Już w niedzielę po raz pierwszy na europejskim torze wyścigowym wystartuje nowy Ford GT, który ma za sobą dwa długodystansowe wyścigi na terenie USA. W ten sam weekend swój światowy debiut w akcji zaliczy Focus RS RX, którego natura jest zupełnie inna. To maszyna zbudowana specjalnie na mistrzostwa świata w rallycrossie.
Focus RS RX został przygotowany przed oddział Ford Performance we współpracy z amerykańskim Hoonigan Racing Division oraz brytyjskim M-Sport, które odpowiada między innymi za Fordy na serię WRC i od 2011 roku ma swoją polską placówkę w Krakowie. Kierowcami nowego Focusa będą Ken Block z USA oraz Andreas Bakkerud z Norwegii. Samochód zobaczymy w każdej z eliminacji pucharu FIA World Rallycross Championship, który rozgrywany jest dopiero trzeci sezon (w dwóch pierwszych triumfował Peter Solberg z Norwegii w samochodzie Citroena).
Samochody w rallycrossie rządzą się własnymi prawami i nie mają wiele wspólnego z maszynami, które można oglądać w innych kategoriach. Focus RS RX to bestia o mocy przeszło 600 koni mechanicznych, które przenoszone są na wszystkie cztery koła. Z dwulitrowego, 4-cylindrowego silnika dzięki turbodoładowaniu wyciśnięto jednocześnie około 900 niutonometrów! Wszystko to pozwala na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie niespełna dwóch sekund!
Ford Focus RS RX zadebiutuje w ten weekend podczas pierwszej eliminacji pucharu FIA World Rallycross Championship w Portugalii. Na zawody złoży się kilka intensywnych wyścigów, w których pojadą 23 maszyny: cztery sesje kwalifikacyjne, dwa półfinały i jeden finał. Całe mistrzostwa do końca listopada obejmować będą w sumie dwanaście wyścigowych weekendów w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie, Francji, Hiszpanii, Litwie oraz Argentynie.
Źródło/zdjęcia: Ford Ford Focus RS RX na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum