Aktualności
30.04.2016

McLaren F1 Wzór do naśladowania

Już od ponad dwudziestu lat klienci McLaren Special Operations mogą liczyć na specjalną opiekę dla swoich maszyn i możliwość spełnienia prawie każdego, związanego z nimi życzenia. Mimo upływu lat i nieustannie mnożących się nowych modeli McLarena niedoścignionym wzorem do naśladowania i najbardziej wyjątkowym pacjentem pozostaje coupe F1.

Dzisiejszy oddział McLaren Special Operations wyewoluował z powołanego do życia w połowie lat dziewięćdziesiątych McLaren Customer Care, którego głównym celem była obsługa właścicieli drogowych McLarenów F1. MCC dokonywało również indywidualnych modyfikacji przy okazji zmianach właścicieli. Dziś MSO idzie tą samą drogą: placówka przygotowuje unikatowe McLareny na życzenia klientów firmy, wypuszcza krótkie serie limitowane, a w ekstremalnych przypadkach buduje zupełnie nowe, jedyne w swoim rodzaju maszyny o charakterze kolekcjonerskim (McLaren X-1).

McLaren F1

Na liście zadań MSO w ostatnich miesiącach znalazła się renowacja McLarena F1 na podwoziu numer 69, którą zajęła się komórka MSO Heritage. Samochód, który po ukończeniu prac wystawiono na sprzedaż, od nowości przejechał tylko niespełna 4,5 tysiąca kilometrów. Coupe wyprodukowano w końcówce serii w roku 1998, w którym wypuszczono tylko sześć drogowych egzemplarzy. Maszynie towarzyszy uszyty na miarę zestaw bagażowy, fabryczne zestawy narzędzi Facom, zegarek wręczany właścicielom F1 oraz gruba literatura, w tym limitowana książka "Driving Ambition" z numerem egzemplarza pasującym do numeru podwozia.

McLaren F1

Niedościgniony McLaren F1, dziecko Gordon Murray'a z karoserią ręki Petera Stevensa, produkowany był w latach 1993-1998. Był to pierwszy, drogowy samochód, który oparto na kadłubie z włókien węglowych. W środku mieściły się trzy osoby z kierowcą po środku, za plecami których pracował 6,1-litrowy silnik V12 od BMW o mocy 627 koni mechanicznych. F1 był w swoim czasie najszybszym, drogowym, produkowanym seryjnie samochodem na świecie, a do dzisiaj ten tytuł należy do niego wśród modeli seryjnych z silnikami wolnossącymi: w jednym z prototypowych egzemplarzy rozwinięto prawie 391 km/h! F1 uważany jest powszechnie za jeden z najwspanialszych samochodów sportowych w historii motoryzacji. Brytyjczycy zbudowali tylko 64 sztuki cywilne.

Skomentuj na forumUdostępnij