Nissan IMx - Zmiana komunikacji
Nissan dokłada swoją cegiełkę do niekończącej się serii wizji przyszłości, w której posiadanie i prowadzenie samochodu mają zejść na drugi plan, a najważniejsze będą doświadczenia wynikające z nowego pojęcia mobilności. Mowa oczywiście o technologiach sztucznej inteligencji, jazdy autonomicznej i łączności ze światem. Ucieleśnia je koncept IMx.
Crossover IMx to koncept zaprojektowany pod szyldem Nissan Intelligent Mobility, który japońska marka odsłoniła na tegorocznej wystawie Tokyo Motor Show. Samochód stara się na nowo zdefiniować motoryzację, co przekłada się przede wszystkim na elektryczny układ napędowy oraz systemy autonomicznej jazdy, które Nissan łączy w trybie jazdy o nazwie ProPilot. Po wybraniu takiej opcji kierownica ma chować się w desce rozdzielczej, a wolne fotele składać i uwalniać dodatkową przestrzeń.
Systemy autonomicznej jazdy w IMx obejmują nie tylko tryby jazdy z pasażerami na pokładzie, ale również bez. Samochód będzie mógł na przykład przyjechać po nas pod lotnisko, samodzielnie ładować swoje baterie, oddawać energię elektryczną do lokalnej sieci albo naszego domu, a także poszukiwać wolnego miejsca do zaparkowania. Zmienić ma się także sam proces produkcji samochodu, między innymi dzięki drukowaniu 3D. W koncepcie w tej technologii wykonano elementy foteli. Nadwozie auta z dwiema parami otwieranych w przeciwnych kierunkach drzwiami, oświetleniem OLED i wprowadzonym niedawno grillem V-motion to zapowiedź tego, jak będą mogły wyglądać elektryczne Nissany najbliższej przyszłości.
Układ napędowy IMx to również nowa konstrukcja, tak zwane Nissan Intelligent Power. W koncepcie umieszczono dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, które zapewniają napęd na wszystkie cztery koła. Maksymalna moc układu dochodzi do 320 kilowatów (435 koni mechanicznych), a maksymalny moment obrotowy sięga 700 niutonometrów. Baterie nowej generacji mają zapewnić zasięg ponad 600 kilometrów. To znacznie więcej, niż w produkowanych dzisiaj, najpopularniejszych samochodach elektrycznych (Nissan Leaf: do 380 kilometrów, Volkswagen eGolf: do 200 kilometrów, Tesla Model 3: do 540 kilometrów, BMW i3: do 300 kilometrów).
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan IMx na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum