Frank Rinderknecht ani na chwilę nie przestaje snuć wizji przyszłości motoryzacji. Efektem tegorocznych rozważań na temat możliwości dawanych przez nowe technologie i idących z nimi zmian w sposobie naszego myślenia i funkcjonowania jest kolejny koncept marki Rinspeed, coupe Etos z systemami autonomicznej jazdy i kompanem w postaci drona.
W lutym przyszego roku produkcja widlastych dwunastek AMG według filozofii "jeden człowiek, jeden silnik" zostanie przeniesiona z Affalterbach na nową linię w Mannheim. Tak duża zmiana dyktowana jest stale rosnącym zapotrzebowaniem na największe silniki Daimlera, które pracują w jego największych modelach. Najnowszym z nich jest S 65 Cabriolet.
Od sezonu 2014 w rajdowych, samochodowych mistrzostwach świata o najważniejsze trofea z zespołami Volkswagena i Citroena walczy Hyundai. Koreańska marka wróciła na szlaki WRC po prawie jedenastu latach przerwy, w ubiegłym roku wygrała w jednym rajdzie, a w tym roku znalazła się na podium w czterech eliminacjach. W przyszły rok wjedzie z kolejną odsłoną i20 WRC.
Już dzisiaj podczas pięćdziesiątej trzeciej edycji Rajdu Barbórka będziemy mieli okazję do zobaczenia pierwszej sztuki Syreny dwudziestego pierwszego wieku, firmowanej przez AK Motor. Nie będzie to jeszcze model drogowy, gotowy do produkcji seryjnej, ale maszyna przeznaczona wyłącznie do rajdów i wyścigów, prototypowa Meluzyna R.
Prawie trzy lata temu byliśmy świadkami narodzin trzech super sportowych samochodów nowej ery, z których każdy podchodził do tematu napędu hybrydowego w nieco inny sposób. W tym roku te niezwykłe maszyny odchodzą do historii: w czerwcu zakończyła się produkcja Porsche 918 Spyder, a w tym tygodniu został ukończony ostatni egzemplarz McLarena P1.
Znany z zamiłowania do kuracji odchudzających i godnej naśladowania pracy podwozi swoich modeli Lotus kontynuuje modernizację swojej palety. Po niedawnych poprawkach roadsterów z rodziny Elise czas na coupe Exige. Samochód w najnowszej specyfikacji Sport 350 jest jeszcze lżejszy i jeszcze szybszy od maszyny, którą wypiera z oferty, Exige S.
Grupa samochodowa Hyundai'a powiększa się o nową markę i pnie się ku najwyższym segmentom na rynku. Najbardziej luksusowe, stylowe i zaawansowane technicznie modele całego koncernu od końca tego roku będą reprezentowane przez oddział Genesis Motors. Jego pierwszym i największym modelem jest limuzyna G90, którą odsłonięto dziś w Korei Południowej.
Od kilku lat Meksykanie mogą chwalić się sportowym wozem własnej produkcji, który nadal budzi wiele wątpliwości, ale przeciera szlak innym śmiałkom. Niektórzy z nich mierzą bardzo wysoko, w segment modeli, których moc przekracza tysiąc koni mechanicznych, a prędkość maksymalna dochodzi do lub przekracza 400 km/h. W takie właśnie liczby celuje projekt Inferno Exotic Car.
McLaren po jednym z najgorszych sezonów w Formule 1 w swojej historii odrywa się na chwilę od rzeczywistości i puszcza wodze fantazji, marząc o bardziej odległej przyszłości. Brytyjczycy z wykorzystaniem technologii, które już dobrze znamy i technologii, które dopiero raczkują przygotowali wizję MP4-X. Wizję bolidu, który mógłby pojawić się za kilka generacji.
Toyota na początku przyszłego roku podczas Tokyo Auto Salon zaprezentuje trzy zupełnie nowe samochody koncepcyjne. Pierwszym z nich będzie opracowana przez Toyota Gazoo Racing wyścigowa wersja sportowego konceptu S-FR, który zadebiutował podczas Tokio Motor Show w październiku. Małe coupe pojawi się w towarzystwie dwóch wizji na bazie aut rodzinnych.