Huayra ze stajni włoskiego Pagani Automobili ma już prawie pięć lat. Na pierwszy etap życia auta zaplanowano tylko 100 egzemplarzy, z których ostatnie zostały sprzedane w lutym. W puli tej znalazły się sztuki specjalnie wykańczane i nazywane na indywidualne zamówienia oraz limitowana seria Dinastia dla Chin. W tym roku nadejdzie nowe. Nadjedzie Huayra BC.
Na styczniowym Tokyo Auto Salon zobaczymy kolejne pomysły Japończyków na tuning aut własnej produkcji, przygotowanie ich do wyścigów o amatorskim charakterze i zwrócenie uwagi klienta. Na stoisku Mazdy staną m.in. pokazany w październiku koncept RX-Vision z silnikiem Wankla, wizja hybrydowego ścigacza LM55, a także kolejne wcielenia roadstera MX-5 czwartej generacji.
Już tylko niespełna trzysta dni pozostało do próby pobicia rekordu prędkości naziemnej przez zespół stojący za maszyną o nazwie Bloodhound SSC. Obecny rekord utrzymuje się od jesieni roku 1997, kiedy to Andy Green w odrzutowym Thruście SSC przekroczył prędkość dźwięku i uzyskał średnią prawie 1228 kilometrów na godzinę.
Entuzjaści oraz obecni i przyszli właściciele samochodów TVR odliczają już miesiące do premiery zupełnie nowego modelu odradzającej się, brytyjskiej marki. Najbardziej wtajemniczeni znaleźli się już na liście przyszłych posiadaczy auta, a spóźnialscy będą musieli się liczyć ze staniem w długiej kolejce. Na co dokładnie będą czekać?
GT-R LM Nismo, głośny debiut tegorocznego 24 Heures du Mans, był jednym z najbardziej innowacyjnych i nietypowych samochodów wyścigowych ostatnich dekad. Burza kontrowersji i zainteresowania, która rozpętała się w chwili publikacji pierwszych informacji na temat maszyny Nissana kończy się dzisiaj. GT-R LM Nismo nie pojedzie już nigdzie.
Już na początku przyszłego roku narodzi się kolejna, zupełnie nowa marka rodem z Bliskiego Wschodu, stworzona specjalnie z myślą o budowie ekskluzywnych, sportowych samochodów. Mowa o przedsięwzięciu pod tytłem Jannarelly, którego pierwszym produktem ma być roadster Design-1 w stylu retro, kojarzący się przede wszystkim ze słynną, amerykańską Cobrą.
Eliminacją w Abu Dhabi zakończył się w ubiegłym tygodniu szósty i ostatni sezon markowego pucharu Maserati Trofeo. Od samego początku głównym bohaterem zawodów było coupe GranTurismo, w którym zasiadali kierowcy z całego świata. Koniec serii organizowanej przez oddział Maserati Corse nie oznacza jednak końca kariery samochodu. Auto przeskoczy do klasy GT4.
W ubiegłym roku zbankrutowało Gruppo Bertone, jeden z najstarszych i najbardziej znanych, włoskich specjalistów od karoserii samochodowych. Losy marki i jej pozostałości są nadal dość niepewne, ale jej wychowankowie z pewnością nie pozwolą nam szybko o niej zapomnieć. O dawnej świetności Bertone przypomina najnowszy projekt studia Camal.
AMG zamyka pewien etap swojej historii. Od przyszłego roku w ofercie niemieckiej marki na zwykłe drogi nie znajdziemy ani jednego modelu z silnikiem wolnossącym, wszystkim będzie towarzyszył przymiotnik "biturbo". Jako ostatni panującym trendom poddał się roadster SLK, który po transformacji i zmianie nazewnictwa samochodów Mercedes-Benza będzie znany jako SLC.
Mercedes-Benz kończy wielką zmianę i ujednolicanie nazewnictwa swoich modeli, które rozciągają się od litery A do litery S poprzez złączenia typu CL, GL oraz SL. Zmiany te oznaczały pożegnanie się z kilkoma znanymi do tej pory nazwami, które zdążyły zapaść w pamięć. Dziś żegnamy się z małym roadsterem serii SLK. Jego odmłodzone wcielenie otrzymało symbol SLC.