Kompaktowe M2 Coupe, które przyszło na świat jesienią ubiegłego roku, wchodzi w okres bardzo szybkiego dojrzewania. Już na wiosnę samochód będzie można nabyć z opcjonalnym wyposażeniem prosto z katalogu BMW M Performance Parts, a niedługo później do jego obowiązków dołączy pilnowanie porządku w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP.
Do premiery następcy Bugatti Veyrona zostały już tylko niecałe trzy tygodnie, po których prawdopodobnie nic nie będzie już takie, jak poprzednio. W to jakże krótkie okienko wstrzelił się jedyny w swoim rodzaju Veyron, który przeszedł gruntowną transformację w zakładach Oakley Design. Poprzednio tuningu przeszło 1000-konnego Bugatti podejmowało się tylko Mansory.
Pięcioletni cykl życia kontrowersyjnego Ferrari FF dobiega końca. Pierwszy, seryjny model z Maranello z napędem przenoszonym na wszystkie cztery koła zostanie zastąpiony w tym roku maszyną o nowej nazwie, nowej twarzy i z nowymi kombinacjami liczby cztery w odniesieniu do technologii i umiejętności. Oto nowe GTC4Lusso, FF po głębokiej aktualizacji.
W tym roku w 24-godzinnym Le Mans wystartuje aż osiem samochodów marki Ferrari, ale żaden z nich nie będzie walczył o wygraną w klasyfikacji generalnej. Ostatni raz tak wielkiego wysiłku auta z Maranello podjęły się na początku lat siedemdziesiątych, a ich współczesną historię na torach wyścigowych zapisują powiązane z modelami drogowymi samochody klasy GT.
Na jednej z tegorocznych aukcji, które towarzyszyły paryskiej wystawie klasyków Salon Rétromobile wylądowała jedna z najcenniejszych i najbardziej unikatowych maszyn w dorobku Ferrari. Mowa o modelu 335 S, który startował w Le Mans i Mille Miglia i który miał szanse na pobicie aukcyjnego rekordu wszech czasów... ponad 38 milionów dolarów!
Audi ma kilka sposobów na modele z serii S, które czynią je jeszcze mocniejszymi i szybszymi. Kompleksowe modyfikacje prowadzą do wypuszczenia aut w specyfikacji RS, a drobniejsze strojenie daje efekt w postaci pakietów lub limitowanych serii Plus, Competition i Performace. Na jeden z tych scenariuszy załapało się właśnie RS Q3.
W połowie minionego miesiąca na wystawie Autosport International w Birmingham zadebiutowała Arrinera Hussarya GT, pierwszy polski samochód wyścigowy w klasie szeroko rozumianych grand tourerów. Dziś na dziesięć naszych krótkich pytań odnośnie tego ambitnego przedsięwzięcia odpowiada Grzegorz Pękała, prezes Arrinera Racing.
W grudniu ubiegłego roku Renault przypieczętowało operację wykupienia formacji Lotus F1 Team, co oznacza, że Francuzi wrócą w tym roku do Formuły 1 po czterech sezonach przerwy do roli konstruktorów. Nowy rozdział w historii marki otwiera nowy podział oddziału Renault Sport oraz premiera pierwszego z tegorocznych bolidów, modelu RS 16.
Austriackie Umdasch Sortwagenmanufaktur, które zajmuje się na co dzień tuningiem i rozprowadzaniem wszystkiego od Volkswagenów, poprzez BMW i Mercedes-Benzy po Ferrari i Porsche, pracuje nad sportowym wozem w dużej mierze własnej konstrukcji. Pierwsza, prototypowa sztuka egzotycznego coupe jest już gotowa. Maszyna nazywa się Celero R-6.3.
Dwa lata temu francuskie Onroak Automotive wylansowało pierwszy w swojej historii, opracowany w całości samodzielnie samochód wyścigowy. Był nim adresowany do prywatnych zespołów prototyp klasy LMP2 pod marką Ligier, która w tym samym roku wróciła do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Rok 2016 zaczął się dla Ligiera od największego sukcesu w jego dotychczasowych startach.