F-Type spod znaku Jaguara wchodzi na nowy poziom mocy i prędkości. A wszystko za sprawą pierwszego samochodu marki, którego przygotowanie powierzono oddziałowi Special Vehicle Operations. To dopiero drugi model we współczesnej historii specjalnej komórki koncernu Jaguar Land Rover, która operuje na największą skalę od prawie dwóch lat.
Brytyjskie Eagle, specjaliści od Jaguarów E-Type i twórcy słynnego Speedstera oraz Low Grag GT, zapowiadają trzeci model w swojej trylogii, która inspirowana jest angielskim klasykiem. Będzie nim otwarty Spyder GT, łączący zalety dwóch poprzednich modeli. Tak samo, jak w pozostałych przypadkach, auto będzie budowane tylko na specjalne zamówienia.
Władze Lotusa realizują od kilkunastu miesięcy plan, który wyklucza pojawienie się zupełnie nowych modeli i zakłada nieustanną ewolucję aut, które już doskonale znamy. Takie podejście w ostatnim roku dało nam Evorę 400, 3-Eleven, a także kilka coraz szybszych i lżejszych wariantów duetu Elise/Exige. W tym miesiącu ma premierę kolejny z nich, Elise Cup 250.
Koncept niewielkiego, sportowego coupe Celebration marki Alpine, który pokazano w połowie ubiegłego roku z okazji 60-lecia firmy, ewoluuje stale w stronę samochodu gotowego do produkcji seryjnej. Dziś obok planów Alpine na najbliższą przyszłość poznaliśmy jego kolejne wcielenie - Vision. Auto pokazano w Monte Carlo, słynnej dzielnicy miasta-państwa Monako.
Porsche wystawi w tym roku po raz pierwszy na widok publiczny silnik, który doprowadził markę do siedemnastego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz tytułów mistrzowskich konstruktorów i kierowców w pucharze World Endurange Championship. Mowa oczywiście o motorze z prototypu 919 Hybrid, który w tym roku... straci na mocy.
W minionym tygodniu ruszył zakrojony na szeroką skalę program torowy z udziałem najbardziej szanowanych klientów marki Aston Martina, którym przypadł zaszczyt wejścia w posiadanie super coupe o nazwie Vulcan. Do pierwszego starcia właścicieli z maszynami doszło na pętli Yas Marina Circuit w Abu Dhabi, którą znamy przede wszystkim z Formuły 1.
W swoich konceptach z kilku ostatnich lat Volkswagen próbował zrobić z kompaktowego Golfa super sportową maszynę o mocy dorównującej najmocniejszym modelom ze stajni Lamborghini, Ferrari czy Porsche. Tylko w ubiegłym roku mogliśmy zobaczyć aż trzy projekty tego typu, obrazujące możliwości niemieckiej marki. A może było ich jeszcze więcej?
Założone w 1954 roku Toyota Racing Development już od ponad pół wieku zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów z japońskiego koncernu i produkcją różnego typu akcesoriów. W tym roku firma poszerza swoją działalność o nowego członka rodziny pojazdów pod szyldem TRD Pro Series. Jest nim terenowy pickup Tacoma TRD Pro.
BMW M Performance powiększa rodzinę silników TwinPower Turbo o pierwszy tego typu motor z dwunastoma cylindrami. Premierowa jednostka zasili nowy okręt flagowy niemieckiego koncernu, limuzynę M760Li xDrive, której do nazwania M7 czegoś najwyraźniej zabrakło. Jej potężne serce będzie legitymowało się pojemnością aż 6,6 litrów.
W drugiej połowie tego roku przyszli posiadacze Camaro po raz czwarty otrzymają możliwość zakupu pakietu 1LE. Jego początki sięgają roku 1988 i modyfikacji przygotowanych z myślą o wyścigach w grupie Showroom Stock. Po raz drugi 1LE pojawiło się na rynku w roku 1999, a po raz trzeci trzy lata temu w piątej generacji Camaro.