W naturze każdego auta McLarena jest trafić na tor wyścigowy i już tam zostać. Takie właśnie były pierwsze samochody marki, którą na początku lat sześćdziesiątych założył Bruce McLaren, w takim kierunku poszedł legendarny McLaren F1 i tak samo zachowują się produkowane dziś modele. Najmłodszym, który trafi na tory, jest coupe 570S.
Volkswagen Motorsport, który od trzech sezonów dominuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata, umacnia swoją pozycję na pozostałych frontach. Do międzynarodowego pucharu TCR International Series dla małych samochodów turystycznych niemiecka marka wystawi nową ewolucję Golfa GTI TCR. Jego poprzednik zadebiutował pod koniec ubiegłorocznego sezonu.
Od chwili powołania do życia marki Mercedes-AMG w jej ofercie zagościło ponad dwadzieścia nowych kombinacji kilkunastu modeli ze stajni Mercedes-Benza, od najmniejszej klasy A po krążowniki klasy S. Przemiany te ominęły dawną klasę E, która w styczniu doczekała się następcy. Teraz za limuzynę zabrało się AMG. Oto zupełnie nowe E 43.
Spyker po kilku latach finansowej niepewności, balansowania na krawędzi bankructwa i przypominania o sobie konceptami, zapowiada wprowadzenie na rynek nowego modelu. Jest nim ekskluzywne coupe C8 Preliator, które zastąpi budowaną od 2009 roku na indywidualne zamówienia serię C8 Aileron.
Gotowe do produkcji, elektryczne coupe Concept_One o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych to nie jedyna nowość od Rimac Automobili w tym miesiącu. Chorwacka firma obok modelu, który wyjedzie na drogi publiczne na kończącym się za kilka dni salonie w Genewie wystawiła również coupe Concept_S. Maszyna rozwija 200 km/h w czasie... 5,6 sekund!
W wielkim, rozgrywającym się na publicznych drogach wyścigu na tysiące koni mechanicznych uczestniczą już samochody spalinowe, hybrydowe oraz elektryczne. Od Bugatti i Koenigsegga po Rimaca i Zenvo. Kto będzie następny? Chętnych nie brakuje, a najbardziej innowacyjne podejście do tematu reprezentuje... chińskie Techrules.
Aston Martin, który po opuszczeniu kilka lat temu Forda nie wyglądał na markę mającą przed sobą świetlaną przyszłość, nie przypomina już dawnego siebie. Firmę w ostatnich miesiącach zmienił nie do poznania torowy Vulcan, DB10 dla Bonda, elektryczny RapidE i koncept DBX. W tym miesiącu transformacja dopełniła się dzięki premierze gran torurera DB11.
Latem ubiegłego roku Morgan Motor Company bez większego rozgłosu rozpoczęło prace z pierwszym, jeżdżącym prototypem słynnego 3-Wheelera o napędzie elektrycznym. Auto angielskiej marki o oznaczeniu EV3 jest o krok od wejścia do produkcji seryjnej, a sam układ napędowy to tylko jedna z wprowadzonych w nim nowości w ofercie Morgana.
Utworzone w 1968 roku Italdesign weszło w kolejny rok działalności bez swojego założyciela, Giorgetto Giugiaro, który wypisał się z firmy osiem miesięcy temu i oddał pozostałe udziały w ręce Volkswagena. Pod rządami niemieckiego koncernu, które trwają od prawie sześciu lat, zbudowano już kilka konceptów. Najnowszy z nich to GTZero.
Gumpert, niemiecki producent ekstremalnego coupe Apollo, przeszedł w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy restrukturyzację i przekształcenie w Apollo Automobil. Nowa spółka powstała po bankructwie Gumperta i przejęciu go przez inwestorów z Chin, do których należy również marka De Tomaso. Przyszłość Apollo zwiastuje projekt Arrow.