Dokładnie o północy trzydzieści jeden maszyn pięciu klas ruszyło do sześciogodzinnego wyścigu na 5,5-kilometrowej pętli Circuit of the Americas w Teksie w ramach szóstej eliminacji piątego sezonu pucharu World Endurance Championship. Mistrzostwa świata odwiedziły USA po raz czwarty. Poprzednio dwa razy triumfowało tu Audi, rok temu wygrało Porsche.
W tym roku pożegnaliśmy się ze słynnym Lancerem Evo, którego wizerunek zbudowano na sukcerach w rajdowych mistrzostwach świata. Coraz bardziej oficjalnie mówi się, że opuszczoną przez niego przestrzeń ma wypełnić pojazd typu SUV z napędem hybrydowym. Teraz wszystko staje się coraz bardziej namacalne: Mitsubishi pokaże w Paryżu koncept GT-PHEV.
Porsche od kilku lat pracuje nad zupełnie nowym modelem o napędzie elektrycznym, którego zwiastunem był czterodrzwiowy koncept Mission E. W tej chwili w ofercie niemieckiej marki nie ma ani jednego tego typu auta. Nie brakuje za to maszyn z hybrydowymi układami napędowymi. Najnowszą z nich jest limuzyna Panamera 4 E-Hybrid.
Rodzina GT ze stajni Mercedes-AMG powiększa się z trzech do pięciu modeli. Niecałe trzy miesiące po premierze podrasowanego pod każdym względem coupe GT R debiutują dwa warianty z miękkim, składanym dachem. Jeden z nich zupełnie niespodziewanie czerpie ze wspomnianego coupe pełnymi garściami i wyznacza klasę samą w sobie.
Ariel Motor Company pochwaliło się eksperymentami z modelem Atom, które mają przygotować go do ostrzejszych norm emisji spalin, nowych układów napędowych, hybrydowego i elektrycznego oraz poprawy osiągów. Kluczem do sukcesów ma być przebudowana aerodynamika. Pomysły na okiełznanie przepływu powietrza ucieleśnia koncept Aero-P.
Team Peugeot Total oraz Red Bull pokazali zupełnie nowy samochód, który w nadchodzącym sezonie wystartuje w największych, pustynnych rajdach na naszej planecie. Mowa o modelu 3008 DKR, następcy 2008 DKR, który przyniósł w tym roku francuskiej marce wygrane w rajdach Dakar w Ameryce Południowej w styczniu oraz Silk Way w Azji w lipcu.
Jaguar po kilku latach przerwy wraca oficjalnie na tory wyścigowe całego świata i wyścigów na najwyższych szczeblach. Marka, która przyczyniła się do niejednej zmiany technologicznej również i tym razem postawi na wątki przyszłościowe. Jaguara będziemy mogli zobaczyć w nadchodzącym sezonie elektrycznej Formule E!
Marki Fisker i hybrydowej limuzyny Karma nie ma z nami już od kilku lat, ale upadek firmy dał początek dwóm nowym przedsięwzięciom. Pierwsze z nich to VLF Automotive, producent limuzyny z silnikiem Corvette na bazie Karmy. Drugie to Karma Automotive, firma pozostająca wierna drodze obranej przez Fiskera. Jej pierwszy model to Revero.
Już w przyszłym roku zakłady Caterham Cars będą świętowały sześćdziesiąte urodziny modelu Seven, najsłynniejszego dzieła Colina Chapmana, genialnego założyciela marki Lotus. Z tej okazji już dzisiaj na cyklicznym Goodwood Revival swoją premierę przeżył przesiąknięty nostalgią model Seven Sprint.
Dokładnie siedem lat po narodzinach pierwszego modelu A5 Sportback pojawia się jego zupełnie nowa generacja. Pięciodrzwiowa limuzyna o profilu coupe oferować będzie m.in. więcej miejsca w środku, nowe funkcjonalności systemów multimedialnych i wydajniejsze silniki. Audi pokazuje za jednym zamachem również usportowione S5 Sportback.