Mamy już wrzesień, ale puchar FIA World Endurance Championship dopiero w miniony weekend osiągnął półmetek. Czwartą z ośmiu eliminacji był 6-godzinny wyścig na torze Autodromo Jose Carlos Pace, znanym także jako Interlagos w Sao Paulo w Brazylii. Ameryka Południowa nie dla wszystkich okazała się szczęśliwa.
Entuzjaści Aston Martina z pewnością pamiętają, że pod koniec lat siedemdziesiątych marka zdobyła się na odwagę budowy pierwszego w swojej historii auta drogowego z silnikiem umieszczonym centralnie. Odwaga skończyła się jednak tylko na prototypie, a kolejnej konstrukcji tego typu nie było w ogóle.
W złotych latach Grand Prix, zdominowanych przez Auto Union i Mercedes-Benza, jedyną, inną marką, która miała dużo do powiedzenia, zgarniając Niemcom kilka wygranych sprzed nosa, była Alfa Romeo. Zamieszanie w szeregach przeciwników siało kilka modeli, w tym 8C-35, który trafi wkrótce na aukcję.
Amerykańskie Bulleta Motors potwierdza, że samochody Lotusa jako baza dla aut innych marek są tematem, którego żadnym sposobem wyczerpać nie można. Młoda firma nie korzysta jednak z oczywistej pary Elise i Exige, ale całą przemianę zaczyna od Evory. Po wszystkim stanie przed nami coupe Bulleta BF22.
Szwedom marzy się współczesne wcielenie Volvo P1800, którego kariera zaczęła się na początku lat sześćdziesiątych. Marzenia są na razie dość nieśmiałe, ponieważ przyjmują postać jedynie konceptu, który będzie można oglądać we wrześniu na wystawie we Frankfurcie. Wizję nazwano po prostu Concept Coupe.
W czerwcu Opel przedstawił odmłodzoną Insignię, w której delikatnie zmieniono wyraz twarzy, przeprojektowano konsolę środkową i poszerzono ofertę silnikową, startującą od jednostki o mocy 120 KM. Teraz marka prezentuje to, co znajdziemy na drugim końcu skali. Insignię OPC w wydaniu na przyszły rok.
Małe Peugeoty rozrabiają w tym roku na potęgę i nic nie wskazuje na to, aby miało im z tego powodu zabraknąć wkrótce tchu. Dzieje się coś wręcz przeciwnego! Do grona siejącego zamęt już w przyszłym miesiącu dołączy nowy model - 308 R. Na razie będzie jedynie konceptem, z którego nie wiadomo co wyrośnie.
Formuła 1 wróciła z wakacji i weszła w decydującą fazę, obejmującą ostatnie czternaście tygodni współzawodnictwa i ostatnie dziewięć wyścigów w tym roku. Drugą połowę sezonu otworzyło niedzielne Grand Prix Belgii na działającym od 1921 roku torze Spa-Francorchamps, który mierzy obecnie 7 kilometrów długości.
Seria wyścigowa Gran Turismo, dostępna na konsolach PlayStation, obchodzi w tym roku swoje piętnaste urodziny. Z tej okazji w wirtualnym świecie gry pojawią się samochody zaprojektowane w studiach stylistycznych kilkunastu marek z całego świata. W grupie tej znajdzie się między innymi niemieckie BMW.
Pamiętacie marokańską markę Laraki, która chciała kilka lat temu produkować w Dubaju sportowe samochody Borac i Fulgura z wykorzystaniem silników między innymi od Lamborghini? Nic z tego nie wyszło i ambicje firmy pozostały niezaspokojone. Dziś po kilku latach ciszy Laraki powraca z coupe Epitome.