Coupe 4C to model, który ma wybudzić Alfę Romeo z letargu, a przy okazji przywrócić markę na rynki, które jakiś czas temu opuściła, ze szczególnym wskazaniem na USA. O senności w Turynie nie może być już mowy i 4C jest obecnie na ustach wszystkich, a twórcy auta podsycają atmosferę kolejnymi smaczkami.
Od pierwszych doniesień o modelu One:1 od Koenigsegga minie niedługo rok, w ciągu którego wiele się zmieniło. Projekt, będący wielkim wyzwaniem, jest coraz bliższy ukończenia: przed grudniem Szwedzi chcą mieć gotowy pierwszy, prototypowy egzemplarz. Pojazd ma przyćmić osiągami wszelką konkurencję.
W przyszłym roku na amerykańskich torach pojawi się zupełnie nowy, wyczynowy silnik Forda z rodziny EcoBoost. Marka chce zawojować serię wyścigową United SportsCar Championship, która zastąpi obecne American Le Mans Series oraz Rolex Sports Car Series. Pierwszy cel to 24-godzinny wyścig na Daytonie.
Do końca pierwszego sezonu pucharu FIA GT Series, w którym po zdobyciu dziewięciu rajdowych mistrzostw świata startuje Sebastien Loeb, pozostał już tylko jeden wyścig. Przedostatnią, piątą eliminacją z sześciu były weekendowe zmagania na otwartej trzy lata temu pętli Circuito de Navarra w Hiszpanii.
Współczesna historia Audi zaczęła się pod koniec lat sześćdziesiątych, gdy firma wróciła na rynek z autem pod własną marką. Wcześniej budowała m.in. samochody Auto Union, marki kojarzonej z przedwojennymi sukcesami w Grand Prix. Oto próba odniesienia się do najbardziej wzniosłych momentów koncernu.
Francuskie Venturi szykuje się do pobicia absolutnego rekordu prędkości naziemnej samochodu z napędem elektrycznym. Firma, która działa w niszy elektrycznych aut sportowych i użytkowych, ustanowiła poprzedni rekord, a maszynę, która ma go pobić odsłonił sam książę Monako, Albert II i księżna Charlene.
Hamann, który swego czasu bardzo interesował się modelem Gallardo, dołączył kilka tygodni temu do tunerów oferujących modyfikacje 700-konnego Aventadora. Pakietów dla flagowego Lamborghini na rynku nie brakuje, co stawia firmę z Laupheim z projektem o nazwie Nervudo w bardzo wymagającej pozycji.
W sierpniu BMW pokazało koncept zupełnie nowego M4, czyli następcy czwartej generacji M3 Coupe, która znalazła przeszło 40 tysięcy nabywców. Niemcy kazali cieszyć się widokami i... nic poza tym. Teraz zdradzają pierwsze detale techniczne wersji seryjnej, której towarzyszyć będzie nowa limuzyna M3.
W drugiej połowie listopada na wystawie w Los Angeles Porsche pokaże światu dwie kolejne ewolucje modelu 911. Tym razem będą to kabriolety Turbo oraz Turbo S, dzięki którym rodzina 911 serii 991 powiększy się do czternastu wariantów, przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego, w tym czterech bez dachu.
Długodystansowe mistrzostwa świata minęły już półmetek, a w miniony weekend pojawiły się po raz pierwszy w Teksasie. Piątą z ośmiu eliminacji pucharu FIA WEC był 6-godzinny wyścig na otwartej 11 miesięcy temu pętli Circuit of the Americas. Nowych widoków nie brakowało, ale na mecie było po staremu.