W życiu wielu zakładów, które specjalizują się w produkcji części i podzespołów samochodowych przychodzi w końcu moment, w którym decydują się na budowę auta własnego pomysłu. Taki właśnie kierunek obrało japońskie Ikeya Formula, które przedstawiło niedawno sportową maszynę o oznaczeniu IF-02RDS.
W przyszłym roku nie tylko znacząco zmienią się reguły obowiązujące prototypy klasy LMP1, ale także przepisy dotyczące mniejszych prototypów. Mowa o grupie CN oraz zupełnie nowej LMP3, która dopiero będzie sprecyzowana. W ich zakresie znajdzie się między innymi nowe auto od francuskiego Pescarolo.
Sobotnia noc mistrzów w siedzibie Porsche w Weissach przyniosła garść nowych informacji. Nie zabrakło potwierdzenia, że obecna działalność firmy wiąże się z największymi inwestycjami w sporty samochodowe w jej historii, a najważniejszym celem na rok 2014 jest wygrana w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Od pojawienia się legendarnego 250 GTO, którego najcenniejsze egzemplarze co roku biją cenowe rekordy sprzedaży, minęło już pięć dekad. Model Ferrari, który w tym czasie urósł do rangi świętości, nie doczekał się jednak specjalnych honorów... pomijając ekrany komputerów. Oto koncept CascoRosso.
Po dziesięciu latach od wygranej w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i trzynastu miesiącach od prezentacji wyścigowego konceptu na bazie Continentala GT na tor powrócił Bentley. Angielska marka uwolniła drzemiący potencjał podczas 12-godzinnego wyścigu na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Rajdowe mistrzostwa świata należały w tym roku do Volkswagena, który zgarnął trofea w kategorii kierowców i zespołów. Główną konkurencją niemieckiej marki były załogi Citroena i Forda. W przyszłym sezonie po jedenastu latach przerwy dołączy do nich Hyundai, który na przygotowaniach spędził cały rok.
W ubiegłym tygodniu Audi Sport przywiozło na pierwsze testy na torze Sebring swój zupełnie nowy prototyp klasy LMP1, a w niedzielę opublikowało jego pierwsze zdjęcie. Teraz niemiecki zespół pokazuje jeszcze więcej i zaznacza ścieżkę rozwoju, którą z nadzieją na kolejne, wielkie wygrane podąża prototyp.
Oddział BMW M ujawnił zupełnie nowe M4 Coupe, które poznaliśmy w sierpniu jako koncept, w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Następca czwartej generacji 2-drzwiowego M3 przynosi wiele zmian, z jednostką napędową na czele, ale w tym samym czasie pod wieloma względami wraca do swoich korzeni.
Już wkrótce BMW serii M3 wejdzie w trzecią dekadę swojego istnienia i przekroczy ćwierć miliona sprzedanych egzemplarzy. O nowych klientów i zatrzymanie starych walczyć będzie coupe M4, razem z którym pokazano także wariant 4-drzwiowy. Według obecnej logiki BMW limuzyna zachowała oznaczenie M3.
Porsche zakończyło tegoroczną fazę przygotowań wyścigowego prototypu klasy LMP1, który dołączy w przyszłym roku do maszyn Audi i Toyoty. Z autem, pozostającym w dezorientującym kamuflażu, spotkał się pierwszy raz Mark Webber. W tym tygodniu zdradzono również pierwsze szczegóły techniczne pojazdu.