Ferrari było w minionym roku trzecią siłą w Formule 1. Alonso wygrał dla włoskiej marki dwa wyścigi, a jej bolidy stawały na podium jeszcze osiem innych razy. W tym roku ekipa mierzy w oba tytuły z najsilniejszym składem od lat oraz nowym bolidem, dla którego nazwę wyłoniono w internetowej ankiecie.
Oczekiwanie na zupełnie nowe bolidy Formuły 1 w ostatnich dniach podsyciło kilka drużyn, które opublikowało premierowe wizualizacje swoich maszyn, ale to McLaren jako pierwszy pokazał swoje dzieło na żywo w całej okazałości. Razem z modelem MP4-29 ekipa ma nadzieję wymazać wspomnienia ubiegłego sezonu.
Już dziś po raz pięćdziesiąty drugi wystartuje 24-godzinny wyścig na pętli Daytona, od którego rozpocznie się pierwszy sezon mistrzostw United SportsCar Championship. Imprezie jak zwykle towarzyszy szereg innych zawodów niższego stopnia. W jednym z nich zadebiutował zupełnie nowy Chevy Camaro Z28.R.
W przyszłym tygodniu po ponad pięćdziesięciu latach milczenia po raz pierwszy publicznie zagrzmi wyścigowy Sunbeam, który w latach dwudziestych minionego stulecia służył również do bicia rekordów prędkości. I to z wielkim powodzeniem: na koncie maszyny w latach jej największej świetności wylądowały aż trzy rekordy.
Shelby American świętuje pięćdziesiątą rocznicę zbudowania wyścigowej Cobry w specyfikacji zgodnej z wytycznymi FIA, która konkurowała z Corvette, autami Jaguara i Aston Martina. Sukcesy jednego z najważniejszych pojazdów w historii amerykańskiego sportu upamiętnia limitowany model Cobra 289 FIA.
Po ćwierć wieku przerwy na rynek wracają samochody marki Lister. Jedna z najbardziej znanych, angielskich firm wytwarzających samochody wyścigowe i sportowe zaczyna nowy rozdział swojej historii od kalki słynnego roadstera Knobbly. Oryginał z końca lat pięćdziesiątych zasilany był silnikami Jaguara.
W lutym rozstrzygną się losy Fisker Automotive, które w listopadzie ubiegłego roku złożyło oficjalny wniosek o upadłość. Wtedy też ostrości nabierze przyszłość VL Automotive, któremu marzyła się produkcja sportowej limuzyny z silnikiem Covette na bazie hybrydowej Karmy. Teraz marzy się też kabriolet.
Kolejne ewolucje torowego Lexusa LFA, przygotowane przez Gazoo Racing, startują w 24-godzinnym wyścigu na Nuerburgringu nieprzerwanie od 2008 roku. Najlepszym występem w ogólnym rozrachunku była 15 pozycja dwa lata temu. W tym roku LFA także nie zabraknie, a obok zwykłej wersji znajdzie się LFA Code X.
Bentley przygotował dla europejskich klientów nową, limitowaną edycję limuzyny Mulsanne. Tym razem chodzi nie tylko o luksusowe materiały, nowe kroje i kolory, bogatsze wyposażenie i detale, ale także ukłon w stronę jednej z najważniejszych postaci w historii firmy. O ukłon w stronę Tima Birkina.
Ekspansja Cadillaca trwa w najlepsze. Jego rodzina powiększyła się o pierwsze, luksusowe coupe w kompaktowym rozmiarze. Model ATS Coupe, bo o nim właśnie mowa, ma konkurować między innymi z BMW serii 4 i przyciągać do amerykańskiej marki klientów, którzy dotychczas raczej nie mieli czego u niej szukać.