Aktualności
26.06.2015

Nissan Juke-R 2.0 Najlepsze składniki

W tym roku miną cztery lata od premiery modelu Juke-R, crossovera Nissana z mechanizmami napędowymi prosto ze sportowego coupe GT-R, w którego istnienie początkowo trudno było uwierzyć. W roku 2012 Juke-R stał się faktem i niedługo późnej trafił do produkcji na specjalne zamówienie. W tym roku historia się powtarza: oto zapowiedź wersji 2.0.

Prototypowy Juke-R 2.0 na miejsce swojej premiery wybrał tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood, na który Nissan przyprowadził także wyścigowe coupe GT-R klasy GT3 i swoich etatowych kierowców, w tym jednego ze zwycięzców GT Academy. Pierwszy, seryjny Juke-R napędzany był widlastą "szóstką" o mocy 550 koni mechanicznych, która pozwalała rozpędzić się do 100 km/h w czasie jedynie trzech sekund i osiągnąć nawet 275 km/h. Auto przygotowano w oddziale Nissan Technical Centre Europe.

Nissan Juke-R 2.0

Drugą generację szalonego crossovera oparto na Juke'u, który w ubiegłym roku przeszedł liczne modyfikacje oraz na najnowszych zdobyczach technologicznych, wykorzystywanym w GT-R Nismo. Moc auta dochodzi teraz do okrągłych 600 koni mechanicznych, które przenoszone są stale na wszystkie cztery koła. Juke-R 2.0 przeszedł także poprawki natury aerodynamicznej, ucieleśniane przez nowe zderzaki z włókien węglowych, progi, poszerzane nadkola i regulowane ospoilerowanie w postaci dwóch skrzydełek na dachu.

Nissan Juke-R 2.0

Juke-R 2.0 debiutuje w dokładnie piąte urodziny Juke'a, który od 2010 roku znalazł ponad sześćset tysięcy nabywców w samej Europie. Czy model trafi do produkcji seryjnej? Nissan jeszcze na ten temat nic nie mówi. Tajemnicą pozostają także osiągi i przybliżona wartość samochodu. Pierwszy Juke-R wiązał się z wyłożeniem astronomicznej kwoty co najmniej pół miliona euro, do której należało doliczyć bogatą listę opcji.

Skomentuj na forumUdostępnij