Rajdowe mistrzostwa świata należały w tym roku do Volkswagena, który zgarnął trofea w kategorii kierowców i zespołów. Główną konkurencją niemieckiej marki były załogi Citroena i Forda. W przyszłym sezonie po jedenastu latach przerwy dołączy do nich Hyundai, który na przygotowaniach spędził cały rok.
W ubiegłym tygodniu Audi Sport przywiozło na pierwsze testy na torze Sebring swój zupełnie nowy prototyp klasy LMP1, a w niedzielę opublikowało jego pierwsze zdjęcie. Teraz niemiecki zespół pokazuje jeszcze więcej i zaznacza ścieżkę rozwoju, którą z nadzieją na kolejne, wielkie wygrane podąża prototyp.
Oddział BMW M ujawnił zupełnie nowe M4 Coupe, które poznaliśmy w sierpniu jako koncept, w wersji gotowej do produkcji seryjnej. Następca czwartej generacji 2-drzwiowego M3 przynosi wiele zmian, z jednostką napędową na czele, ale w tym samym czasie pod wieloma względami wraca do swoich korzeni.
Już wkrótce BMW serii M3 wejdzie w trzecią dekadę swojego istnienia i przekroczy ćwierć miliona sprzedanych egzemplarzy. O nowych klientów i zatrzymanie starych walczyć będzie coupe M4, razem z którym pokazano także wariant 4-drzwiowy. Według obecnej logiki BMW limuzyna zachowała oznaczenie M3.
Porsche zakończyło tegoroczną fazę przygotowań wyścigowego prototypu klasy LMP1, który dołączy w przyszłym roku do maszyn Audi i Toyoty. Z autem, pozostającym w dezorientującym kamuflażu, spotkał się pierwszy raz Mark Webber. W tym tygodniu zdradzono również pierwsze szczegóły techniczne pojazdu.
Małe, brytyjskie zakłady, które interesują przede wszystkim pojazdy sportowe i wyścigowe, mają się nadal całkiem nieźle, choć dziesiątki z nich zniknęły już z samochodowej mapy świata. Niektórym udaje się jednak wrócić do żywych. W fazie reanimacji jest marka Marcos, która szykuje model Spirit 220.
Wczoraj na pierwsze testy poza prywatnymi włościami Audi wyjechał zupełnie nowy, wyścigowy prototyp marki w klasie LMP1. W przyszłym roku maszyna będzie walczyła o pierwsze pozycje w długodystansowych zawodach z dotychczasowym konkurentem w postaci Toyoty oraz powracającym do najszybszej kategorii Porsche.
W piątek na półkach sklepowych pojawiła się szósta odsłona gry Gran Turismo, w której znajdzie się blisko trzydzieści konceptów, specjalnie zaprojektowanych przez największe marki z całego świata. W grupie tej zobaczymy między innymi wizję od Red Bull Racing, czterokrotnych mistrzów świata Formuły 1.
Samochody zbudowane wokół kadłuba z włókien węglowych okupują zwykle segment super sportowych maszyn, na które trzeba wydać co najmniej milion złotych. Sytuację tą nieco zmienia Alfa Romeo 4C, miejskie BMW i3, KTM X-Bow oraz ostatnie eksperymenty Hondy, dla których punktem wyjścia był model CR-Z.
Bugatti Veyron po raz kolejny osiąga liczbę 400. W kwietniu 2005 podczas testów rozpędził się do rekordowych 408,47 km/h, a wczoraj sięgnął dokładnie czterystu sprzedanych egzemplarzy. Nie znaczy to jednak, że jego koniec jest bliski. Maszyna zostanie z nami jeszcze przez co najmniej dwa lata.