Na początku był sensacyjny, 508-konny koncept, później 350-konna, limitowana limuzyna, a teraz mamy także kombi. O czym mowa? Oczywiście o Volvo serii 60 w wydaniu Polestara, czyli placówki zajmującej się wyścigowymi i usportowionymi modelami marki. Nowe V60 Polestar trafi na cztery kontynenty.
Półtora roku temu pojawił się pierwszy Juke Nismo, zwiastujący początek zupełnie nowej gamy produktów japońskiego producenta. Gamy, w której główną rolę odgrywa oddział Nissan Motorsports, w skrócie Nismo. Dzisiaj mamy już cztery modele, w tym 370Z, GT-R i March, a sam Juke przeszedł ewolucję do specyfikacji RS.
Fuji Heavy Industries, czyli gigant stojący za marką Subaru, ma kolejne WRX. Symbol kojarzony niegdyś z rajdowymi mistrzostwami świata i modelem Impreza staje się po ponad dwudziestu latach samodzielny. Zupełnie nowe Subaru WRX zadebiutowało przed kilkoma dniami na salonie samochodowym w Los Angeles.
Mercedes-AMG nie przestaje interesować się klasą A we wszelkich możliwych odmianach. Był już bazowy kompakt, była 4-drzwiowa limuzyna CLA udająca coupe, a teraz swojego miejsca na świecie szuka crossover GLA. Ale czy takie miejsce w ogóle się znajdzie? Na razie maszyna jest jedynie konceptem.
Oddział Nissan Motorsports czuje się coraz pewniej wśród aut drogowych, co potwierdza stale zwiększająca się liczba modeli, które "grzebnięto". Część z nich jest już na rynku, część szykuje się do wejścia, a część przedstawiana jest dopiero jako koncepty. W ostatniej kategorii znajdziemy Sentrę Nismo.
Lamborghini po prawie jedenastu latach zamyka rozdział pod tytułem Gallardo. Fabrykę marki opuścił już ostatni egzemplarz auta, a firma od dawna przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji jego następcy. Gallardo było najlepiej sprzedającym się modelem w całej, 50-letniej historii firmy z Sant'Agata Bolognese.
Swoje pierwsze, testowe okrążenia w rękach profesjonalnego kierowcy wyścigowego zaliczył bolid przyszłorocznej Formuły E. Nowe zawody będą skupiać się wokół samochodów z napędem elektrycznym, w których wystartuje dziesięć zespołów, w tym wiele nazwisk znanych z Formuły 1, serii IndyCar i DTM.
Formuła 1 pożegnała się wczoraj z wolnossącymi V8, które zamieni na V6 z turbo. Ostatnią z dziewiętnastu eliminacji mistrzostw świata było Grand Prix Brazylii na torze imienia Carlosa Pace'a, znanym kiedyś jako Interlagos. Dla Vettela była to okazja do jeszcze większego wyśrubowania rekordowych wyników.
Sześć wyścigów w sześciu krajach na dwóch kontynentach złożyło się na pierwszy sezon pucharu FIA GT, który zastąpił w tym roku mistrzostwa FIA GT1. Ostatnią okazją do ścigania były zmagania w Azerbejdżanie na ulicach ponad 2-milionowego Baku, które wyłoniły mistrzów wśród kierowców oraz zespołów.
W latach siedemdziesiątych Maserati dumnie uczestniczyło w misji dostarczenia w ręce zwykłych zjadaczy chleba, a nie tylko zawodowych kierowców wyścigowych, samochodów z silnikami umieszczonymi centralnie. Dziś wszystkie auta marki mają serce umiejscowione z przodu. Może najwyższy czas to zmienić?